Bardzo dobre wieści docierają z Afryki Północnej. Algieria, w której marki francuskie mają się bardzo dobrze, dotknięta jest wprawdzie trochę spadkami sprzedaży, ale nie zmienia to faktu, że trzy najchętniej wzbierane marki są tymi z kręgu naszych zainteresowań.
Najlepszą sprzedażą w Algierii w roku 2014 może się poszczycić Renault. W minionych dwunastu miesiącach zarejestrowano w tym kraju 52.059 samochody tej marki, ale trudno nie zauważyć 30-procentowego spadku w stosunku do wyników z roku 2013. Drugą pozycję, z jeszcze większym, bo 44-procentowym spadkiem, zajął Peugeot dzięki zarejestrowaniu w Algierii 41.802 nowych samochodów. Trzecie miejsce wywalczyła Dacia dzięki sprzedaniu 39.741 aut, co oznaczało 7-procentowy wzrost w stosunku do roku 2013. Zauważcie, że to 2,7-krotnie więcej, niż w tym samym czasie w Polsce!
Łącznie Grupa Renault zyskała jednak na sprzedaży w stosunku do doku 2013. Miniony rok francuski koncern zakończył 26,9-procentowym udziałem w algierskim rynku. Dodajmy też, że marka Renault okazała się liderem sprzedaży w Algierii już po raz dziewiąty z rzędu!
Marki, które wskoczyły do pierwszej dziesiątki, można podzielić na dwie grupy. Rosnącą sprzedaż odnotowały te bardziej budżetowe, tańsze, a nierzadko dobrze wyposażone (Dacia, Kia, Hyundai, Nissan). Spadki dotknęły marki o ustabilizowanej sytuacji rynkowej, ale relatywnie drogie (Renault, Peugeot, Volkswagen, Toyota, Seat, Suzuki).
Jeśli chodzi o najlepiej sprzedające się modele, to niekwestionowanym liderem algierskiego rynku był w roku 2014 – podobnie, jak i rok wcześniej – Dacia Logan. Algierczycy kupili w minionym roku 24.469 takich aut, o 8% mniej, niż rok wcześniej.
W pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych modeli znalazły się jeszcze cztery auta z kręgu tych nas interesujących: Renault Symbol na pozycji czwartej (13.200 egzemplarzy, -18%), na miejscu piątym Peugeot 208 (12.587, -28%), na pozycji dziewiątej Renault Kangoo (11.325, +15%) i zamykające Top10 Renault Clio IV (9.505, -52%).
Tylko trzy modele z pierwszej dziesiątki zanotowały wzrosty sprzedaży w stosunku do roku 2013 – wspomniane Kangoo, trzecia w stawce Kia Picanto (+12%) oraz Hyundai Accent o niesamowitym, 80-procentowym wzroście, który był drugim najchętniej wybieranym samochodem minionego roku w Algierii.
KG
Najnowsze komentarze