Wraz z wersją R.S. 2.0 Renault wprowadza na brazylijski rynek wersję Sandero GT Line, która również nosi sygnaturę Renault Sport. Auto wyróżnia się sportowym wyglądem, na który składają się m.in. 16-calowe felgi o nowym wzorze ze stopów lekkich, zmienione błotniki, nowy przedni pas, spojler, dyfuzor oraz listwy progowe po bokach nadwozia.
Zmiany pojawiły się także wewnątrz auta. Niektóre elementy wykończeniowe przypominają włókno węglowe, pojawiło się tez wyszywane logo Renault Sport, czy skórzana kierownica z monogramem GT Line. Szczególny niebieski kolor wybrano dla nici, którymi wykonano przeszycia tapicerki, kierownicy, czy mieszka lewarka zmiany biegów.
Zmiany stylistyczne opracowali specjaliści Renault Design América Latina, studia designerskiego Renault mieszczącego się w São Paulo.
Wersja GT Line wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów poszukujących pojazdu o sportowym wyglądzie, którzy nie chcą rezygnować z przestronności i w ogóle z funkcjonalności samochodu, czyli cech wyróżniających Sandero na brazylijskim rynku.
Pod maskę Sandero GT Line trafił silnik 1.6 8v Hi-Power generujący 106 KM przy zasilaniu etanolem i 98 KM przy napędzaniu auta benzyną. Ta jednostka zapewnia dobre osiągi i wysoką elastyczność. Łączona jest z pięciobiegową skrzynią manualną.
Cena Renault Sandero GT Line wynosi 48.990 reali. Standardowe wyposażenie obejmuje naprawdę wiele elementów, m.in. automatyczną klimatyzację, sprzęt audio z czterema głośnikami 3D by Arkamys, system multimedialny MediaNAV Evolution z 7-calowym ekranem dotykowym, nawigacją i nauką jazdy ekologicznej, ustawiany na wysokość fotel kierowcy, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane lusterka, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych, centralny zamek, komputer pokładowy, składaną kanapę, termometr temperatury zewnętrznej, wskaźnik zmiany biegu na wyższy, czujniki parkowania, dwie przednie poduszki powietrzne, immobiliser, regulację wysokości kotwiczenia pasów bezpieczeństwa z przodu, ABS, reflektory przeciwmgielne oraz wiele, wiele innych.
Auto waży 1.075 kg, przyspiesza do setki w 11,2 sekundy (na benzynie, na etanolu jest szybsze o 0,2 sekundy) i rozpędza się do 177 km/h (na benzynie; na etanolu prędkość maksymalna wynosi 179 km/h).
A gdyby tak w Polsce marka Dacia wypuściła taką wersję… Myślicie, że by się takie Sandero u nas sprzedawało?
KG; zdjęcia: Renault Brasil
Najnowsze komentarze