W drugiej rundzie Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie Sébastien Loeb pokazał się z najlepszej strony. Pod słonecznym niebem Portugalii i przy wypełnionych trybunach kierowca z Alzacji zdobył dla Team Peugeot Hansen pierwsze w tym sezonie miejsce na podium.
Team Peugeot Hansen przeżył w Portugalii weekend pełen silnych wrażeń i emocji. Pomimo nieoczekiwanych przeszkód w kwalifikacjach, Sébastien Loeb i Timmy Hansen zrealizowali swój cel i zakwalifikowali się do wyścigów finałowych. W rozstrzygających biegach zawodnicy ci pokazali pełną skuteczność i walczyli o czołowe pozycje. Sébastien Loeb zaliczył najlepszy czas okrążenia i dzięki świetnej jeździe w finale zajął ostatecznie drugie miejsce. Timmy Hansen na mecie uplasował się na czwartej pozycji. Dzięki temu drużynowemu osiągnięciu Team Peugeot Hansen awansuje na trzecie miejsce w klasyfikacji zespołów.
Timmy Hansen osiągał na torze w Montalegre bardzo wysokie prędkości, jednak w biegach eliminacyjnych był kilkakrotnie blokowany przez jadących wolniej konkurentów, co pogorszyło jego końcowy wynik z kwalifikacji. Z drugiej strony, szwedzki kierowca popisał się kilkoma widowiskowymi manewrami wyprzedzania.
Kevin Hansen po raz kolejny uzyskał godny uwagi rezultat, plasując się na pozycji rezerwowego zawodnika serii finałowej. Jak na kierowcę startującego samochodem w specyfikacji z poprzedniego sezonu, jest to wynik powyżej oczekiwań.
Zasłyszane na padoku…
Kenneth HANSEN, szef zespołu
Oto naprawdę zasłużone miejsce na podium! Potwierdza się, że tegoroczne mistrzostwa stoją na bardzo wyrównanym poziomie. W ten weekend pokazaliśmy, że jesteśmy w pełni gotowi odgrywać w nich główne role. Mamy niezbędną do tego prędkość maksymalną. Widok Sébastiena na drugim stopniu podium sprawił mi prawdziwą satysfakcję, a Timmy ukończył wyścigi tuż poza podium. Aby osiągnąć te wyniki, zawodnicy musieli wykazać się doskonałym refleksem i komunikacją z członkami ekipy obserwującymi tor, bo w Montalegre wejście na joker lap znajduje się tuż za linią startu. Nie raz musieliśmy zmieniać naszą strategię w ostatnich ułamkach sekundy, zależnie od sytuacji po starcie. Tak było również w finale – i skończyło się sukcesem.
Sébastien LOEB (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 9), 2. miejsce
Po nieudanym rozpoczęciu sezonu to pierwsze podium bardzo mnie cieszy. Naprawienie tej sytuacji w drugiej rundzie uważałem za absolutnie niezbędne. Tempo naszej jazdy wzrastało przez cały weekend. Niestety, podobnie jak w Barcelonie, zupełnie nie wyszedł mi trzeci bieg kwalifikacyjny. Zawodnik jadący tuż przede mną zaliczył piruet na torze, co drogo mnie kosztowało. Gdyby nie ta sytuacja, wystartowałbym do wyścigu półfinałowego z pierwszego pola, a to mogłoby wiele zmienić w klasyfikacji końcowej, bo w finale byłem najszybszy. Tak, czy inaczej, zaliczyłem 23 punkty i jestem z tego zadowolony.
Timmy HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 21), 4. miejsce
Ponownie udało nam się zakończyć weekend solidnymi wynikami. Wprowadziliśmy dwa samochody zespołu do serii finałowej. Niestety, nie byłem w stanie przez cały czas prezentować pełnej prędkości, na jaką mnie stać. Podczas kwalifikacji kilka razy blokowali mnie jadący wolniej rywale. Ta sytuacja zmuszała mnie do maksymalnie ofensywnej jazdy. Wyprzedziłem na trasie pięciu konkurentów. Było to na pewno z korzyścią dla widowiska, ale nie miało dobrego wpływu na czasy. Co gorsza, w biegu finałowym w połowie trasy poczułem spadek mocy silnika. Jestem pewien, że gdyby nie to, dołączyłbym do Sébastiena na podium, bo przed tą przygodą jechałem dosłownie jak przyklejony do jego zderzaka. Nie mogę się doczekać, by wreszcie rozegrać cały wyścig bez spowolnień powodowanych przez innych. Mam nadzieję, że nastąpi to na torze w Hockenheim.
Kevin HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 71), 8. miejsce
To był udany weekend. Zebrałem sporo pochwalnych komentarzy. Jestem szczęśliwy, że bardzo zbliżyłem się do udziału w serii finałowej. W biegu półfinałowym tuż po starcie, w ostatniej chwili, zmieniłem strategię. Atakowałem na maksimum możliwości, ale pościg za Petterem Solbergiem, w sytuacji, gdy miałem do dyspozycji samochód z ubiegłego sezonu, był naprawdę bardzo trudny. Pod sam koniec wyścigu przebiłem oponę. Biorąc to wszystko pod uwagę, mój wynik jest najlepszy, na jaki było mnie tutaj stać.
KLASYFIKACJA NA MECIE W MONTALEGRE (23 kwietnia 2017 r.)
1. Mattias Ekström (Audi S1)
2. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX)
3. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI)
4. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX)
5. Reiniss Nitis (Audi S1)
6. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI)
KLASYFIKACJA GENERALNA PO DRUGIEJ RUNDZIE:
Klasyfikacja kierowców
1. Mattias Ekström (Audi S1), 58 pkt
2. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 44 pkt
3. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 42 pkt
4. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 30 pkt
5. Timo Scheider (Ford Fiesta), 28 pkt
6. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX), 26 pkt
7. Reiniss Nitis (Audi S1), 26 pkt
8. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX), 23 pkt*
9. Kevin Hansen (Peugeot 208 WRX), 21 pkt
10. Toomas Heikkinen (Audi S1), 19 pkt
Klasyfikacja zespołów
1. Volkswagen PSRX, 86 pkt
2. EKS Audi, 77 pkt
3. Team Peugeot Hansen, 49pkt*
4. Hoonigan Racing Division, 49 pkt
5. MJP Racing Team Austria, 35 pkt
6. STARD, 24 pkt
* Suma ta uwzględnia karę odjęcia 10 pkt, nałożoną na samochód Timmy’ego Hansena za niewłaściwe oznaczenie opon w trzeciej kolejce kwalifikacji.
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze