Sierpień jest we Francji miesiącem urlopowym. Wiele zakładów przemysłowych wręcz zatrzymuje produkcję, a pracownicy korzystają z letniego wypoczynku. Jak wypadła sierpniowa sprzedaż Citroëna w 2017 roku?
Okazuje się, że była o 7,9% wyższa, niż w roku 2016. Wzrost sprzedaży marka odnotowała zarówno w segmencie aut osobowych, jak i wśród lekkich aut użytkowych. Szczególnie duży udział w sprzedaży miał Nowy C3, na który w sierpniu przypadło aż 40% rejestracji osobowych Citroënów. Z kolei sierpniowa sprzedaż Citroëna w gamie aut dostawczych rosła znacznie szybciej, niż cały rynek (odpowiednio +27% vs +15,6%), w dużej mierze dzięki Nowemu Jumpy, który zanotował aż 75-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do sierpnia ubiegłego roku.
W sierpniu samochody osobowe Citroëna sprzedawały się o 1,9% lepiej, niż rok temu w tym wakacyjnym miesiącu. To efekt świetnej sprzedaży wspomnianego C3 (ponad 3.900 nowych rejestracji, +59%), ale i C4 Picasso (+8,8%), Grand C4 Picasso (+9,4%) oraz Berlingo (+22,3%). Pozwoliło to nie tylko utrzymać, ale i zwiększyć sprzedaż w stosunku do sierpnia ubiegłego roku, kiedy to w ofercie było jeszcze C5, a na wyniki sprzedaży w większym stopniu wpływał też np. model C4.
W wynikach skumulowanych od początku roku Citroën zanotował wzrost sprzedaży o 3,7%. To efekt zarejestrowania nad Sekwaną niemal 140.000 aut sygnowanych szewronami. W efekcie po ośmiu miesiącach br. rynkowy udział Citroëna w segmencie aut osobowych wzrósł o 0,3 punktu procentowego.
W gamie lekkich samochodów użytkowych ośmiomiesięczna sprzedaż Citroëna we Francji sięgnęła niemal 44.000 aut. To wzrost o 10% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Przełożyło się to na wzrost udziałów rynkowych o 0,3 punktu procentowego. Sierpniowa sprzedaż Citroëna w tym segmencie była jeszcze wyższa – wzrost wyniósł 27% (gdy francuski rynek wzrósł w tym segmencie o 15,6%) i dał wzrost udziału w rynku o 1,4 punktu procentowego. Jak wspomniałem, to efekt świetnej sprzedaży modelu Jumpy, ale i debiutu użytkowego C3 Société. Pozostałe użytkowe modele marki również notowały wzrost sprzedaży – Nemo o 7,8%, Berlingo o 16,4%, a Jumper o 19,6%.
W efekcie skumulowana sprzedaż Citroëna (samochody osobowe i użytkowe) za osiem miesięcy wzrosła w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 5,1%. Cały francuski rynek wzrósł w tym czasie o 4,8%.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze