„Motor” nr 23 (2868) z 02.VI.2008
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,80zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3,2 grosza
Warto kupić: można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: Berlingo, CX, XM, 406, 407, R18, Fuego, Laguna, Megane, Vel Satis, sportowe
Najwięcej miejsca na okładce „Motoru” poświęcono na zdjęcie Laguny Coupe. Cóż – trudno się dziwić, bo Renault ma duże szanse, by zawojować rynek, na którym wcale nie ma zbyt wielu graczy. Do tego Laguna Coupe jest naprawdę piękna, co pokazaliśmy Wam tutaj.
Zupełnie niespodziewanie na stronie 4. w komentarzu do listu czytelnika pojawił się… Citroën CX. Wspomniano go przy okazji dyskusji na temat różnych wskaźników prędkości. Za skarby świata nie pamiętam, czy faktycznie w CX-ach był bębenkowy wskaźnik prędkości. W GS/GSA na pewno, wzbogacony dodatkowo o wskaźnik przypuszczalnej drogi hamowania, ale czy w CX-ie? Nie jestem sobie w stanie tego przypomnieć, a nie mam żadnego takiego samochodu pod ręką.
Na stronie 14. opublikowano materiał, za który zostałem tak bardzo skrytykowany przez jednego z Was. Chodzi oczywiście o delikatny lifting Peugeota 407. Na tyle delikatny, że w ogóle zastanawiałem się, czy o nim wspominać ;-) A że nie byliśmy pierwsi? Cóż – nie zawsze można wygrywać ;-)))
Za to „Motor” nie napisał o silniku BioFlex, który będzie oferowany z odświeżoną 407-ką.
O Festiwalu Filmowym w Cannes też praktycznie w tym roku nie pisaliśmy – jedynie w kontekście pokazu Laguny Coupe – ale nie znaczy to, że umknęła nam informacja, o której na stronie 15. pisze „Motor”. Po raz kolejny bowiem gwiazdy festiwalowe wożone były Vel Satisami.
Kolejna strona przynosi podsumowanie ostatnich testów EuroNCAP, w tym wyniki nowego Citroëna Berlingo. Pokazaliśmy Wam zdjęcia z tego doświadczenia i napisaliśmy, że Berlingo uzbierało cztery gwiazdki.
Nie po francusku, ale też na „f”, więc nie mogę o tym nie wspomnieć choćby słowem. W teście trzech sedanów (Ford Mondeo, Honda Accord i Volkswagen Passat) ten ostatni dość wyraźnie przegrał – o 19 punktów z „japończykiem” i o 27 z Mondeo! Szok!
Zdjęcie Peugeota 406 zdobi artykuł (na stronie 40.) w dziale Porady traktujący o sprawnej i bezpiecznej wymianie koła. Tył najwyraźniej tego samego Peugeota widać też na zdjęciu zamieszczonym na stronie 41. przy tekście o zgubionych tablicach rejestracyjnych.
Doniesienia sportowe opublikowano na stronach 46-48, ale francuskie auta znajdziecie tylko w relacji z Rajdu Agapit i w krótkiej notatce dotyczącej sukcesu Michała Sołowowa w Chorwacji. No – wspomniano jeszcze o Peugeocie 207 S2000, których kilka pojawi się w najbliższy weekend na Rajdzie Polski. Krótką relację z konferencji prasowej z Bryanem Bouffier, na której wczoraj był nasz przedstawiciel, znajdziecie tutaj.
Na i wreszcie strony 50-51… Artykuł o Lagunie Coupe. I trzeba przyznać – artykuł bardzo przyjemnie napisany przez Redaktora Wojciechowicza. Ba – na koniec nawet coś niesamowitego. Nie będę pisał, oddam głos Autorowi: Najpiękniejsze francuskie auto od czasów Citroëna XM… Czy trzeba komentarza? Rewelacja!
Przy okazji zresztą wspomniano Renault Fuego, czyli poprzednika Laguny Coupe (w klasie) stworzony na bazie Renault 18, i jego odniesienia do współczesnych rozmiarów Megane. Naprawdę miły tekst.
I choć to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”, to miłośnicy Renault powinni się zastanowić, czy nie kupić aktualnego numeru.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze