Już za dwa dni do punktów sprzedaży prasy trafić ma listopadowy numer miesięcznika „Auto Moto”, czas więc naprawdę najwyższy sprawdzić, co o samochodach francuskich napisano w wydaniu październikowym. Z „Top Gear” terminu nie dotrzymałem, muszę więc zdążyć z „Auto Moto”, który całkowicie zignorował na swojej okładce istnienie samochodów francuskich, ale nie zapomniał o markach niemieckich – koncern VAG reprezentuje osiem aut, Opla sześć, BMW trzy, a Mercedesa dwa. Francja nie istnieje w świadomości tego pisma, przynajmniej na tyle, by wspomnieć coś o jej produktach na okładce.
„Auto Moto” nr 10 (221) z X.2014
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 6 groszy
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C5, C8, 207, 308, 3008, Captur, Espace, Laguna, Scenic, Twingo, Duster
Na pierwsze wzmianki o samochodach francuskich natrafić można w tekście „Co rok, to nowość” poświęconym… Oplowi. Kilkakrotnie wspomniano tam koncern PSA Peugeot Citroën, z którym Opel współpracuje, oraz jego model Peugeota 3008. Znajdziecie to wszystko na stronach 4-8.
Z kolei na stronie 12. natraficie na małą fotkę Renault Captura, który wystąpił tam w roli rywala dla Mini Countymana.
W tekście poświęconym rozwojowi Fiata pojawiły się zaś wzmianki o Citroënie i Renault, w tym o modelu Espace. Znajdziecie tam też odniesienie do Dacii Duster.
Renault wspomniano pod koniec testu BMW 218d Active Tourer na stronie 21.
Brawo Škoda! Naprawdę cieszę się z artykułu opublikowanego na stronie 41. To tekst poświęcony temu, do czego służy kierunkowskaz i jak należy go używać. I kiedy. I że w ogóle! Idealny (no, prawie, bo nie ze wszystkimi tezami jestem gotów się zgodzić) materiał dla kierowców Škód i Volkswagenów. Napisany wręcz jakby w odpowiedzi na mój apel sprzed kilku miesięcy ;-)
W tekście poświęconym nowemu Nissanowi Pulsarowi pojawiła się wzmianka o Peugeocie 308 (strona 43.).
Renault, Citroën i Peugeot zostały uwzględnione na wykresie prezentującym najczęściej wyszukiwane marki w pewnym serwisie ogłoszeń motoryzacyjnych, o czym przekonać się możecie zaglądając na stronę 53. Ale strony 52-65 możecie sobie na dobrą sprawę darować – poświęcone zostały tylko i wyłącznie samochodom z koncernu VAG.
Za to można zajrzeć na strony 78-87, gdzie znajdziecie przegląd rynków zachodnioeuropejskich pod kątem tego, co warto stamtąd sprowadzić, oczywiście pod względem samochodów. Z Belgii na przykład warto ściągnąć Citroëna C5, czy C8, Peugeota 308, albo Renault Espace oraz Scenic’a. Z Francji generalnie auta francuskie, w tym Renault Clio, Lagunę, bądź Scenic’a, a także Citroëna C5, czy Peugeota 207. Z Holandii Polacy chętnie sprowadzają np. Laguny, podobnie zresztą, jak z Wielkiej Brytanii, skąd ściąga się też Citroëny Berlingo.
W dziale Rynkowe debiuty miesiąca (strony 90-91) wspomniano Renault Twingo.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w tym numerze „Auto Moto”.
Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 10/2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze