Najwyższy czas na przegląd majowego wydania miesięcznika „Auto motor i sport”, bo już za tydzień do sprzedaży trafi numer czerwcowy. A okładka bieżącego „AMiS” nas, miłośników francuskich samochodów, do zakupienia pisma nie zachęca. Jedna mała wzmianka o Renault Capturze, umieszczona w dodatku na dole okładki, to dużo za mało, by skusiła do zakupu kogoś z nas. Ale że nie sądzimy po pozorach, nabyłem to pismo i sprawdzę, co w środku napisano o samochodach znad Sekwany.
„Auto motor i sport” nr 05 (288) z V.2015
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 124 (z okładką)
Cena: 8,60 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,9 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Picasso, 208, 508, 5008, Captur, Clio, Megane, Scenic, Twingo, Duster, Logan, Sandero, sportowe
Peugeot 508 jest pierwszym francuskim samochodem, który zagościł na łamach majowego „AMiS” – pojawił się na stronie 9. w roli rywala dla prezentowanej przez miesięcznik nowej Kii Optimy.
Cztery strony dalej znajdziecie krótką wzmiankę o tym, że Renault pracuje nad dwusuwowym silnikiem wysokoprężnym o tylko dwóch cylindrach, który w przyszłości trafiłby do niedużych aut firmy – Twingo, czy Clio. Miałby ów motor mieć 730 cm³ pojemności skokowej, z której generowałby 70 KM i 145 Nm. Co ciekawe maksimum momentu obrotowego dostępne będzie już przy 1.500 obr./min.
O Polakach działających w światowych koncernach motoryzacyjnych, w tym o Marku Nawareckim, szefie działu rajdowego Citroëna i Adamie Bazydło, odpowiedzialnym za projekty wnętrz Peugeotów 208 i 508, możecie poczytać na stronach 88-89.
Ze strony 97. dowiedziałem się, że Renault Megane zajmuje piąte miejsce wśród aut kompaktowych w rankingu niezawodności Dekry, jeśli chodzi o samochody z przebiegiem 100-150 tys. km. Z kolei wśród vanów z przebiegiem 50-100 tys. km czwarte miejsce zajmuje Renault Scenic, a piąte Peugeot 5008. Nie wiem, na ile jednak mogę w to wierzyć, skoro wśród aut klasy wyższej, obok Mercedesa E, Volkswagena Phaetona i BMW 5 i &, pojawiła się plebejska D-klasowa Škoda Superb. Ktoś tam chyba mocno się w główkę stuknął.
Na stronie 106. pojawiła się króciutka wzmianka o Citroënie C3 Picasso.
Strona 120. przynosi ranking 50 najlepiej sprzedających się modeli aut w Polsce w pierwszym kwartale bieżącego roku w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych. Pozycje aut francuskich, to:
10. Dacia Duster – 875 szt.
14. Renault Clio – 718 szt.
35. Renault Captur – 378 szt.
37. Dacia Sandero – 346 szt.
39. Peugeot 208 – 340 szt.
41. Renault Megane – 328 szt.
49. Dacia Logan – 266 szt.
I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w datowanym na maj numerze „Auto motor i sport”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze