Wśród „10 najbardziej pojemnych kompaktów” za 20.000 zł AUTO ŚWIAT już na okładce wymienił dwa auta francuskie – Peugeota 308 pierwszej generacji oraz Renault Megane III. Z kolei w dolnej części okładki pojawiły się zdjęcia Citroëna C1 oraz Peugeota 5008. Normalnie jakiś wysyp aut francuskich na okładce tego tygodnika ;-)
AUTO ŚWIAT nr 10 (1112) z 06.III.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C3, C-Elysee, 7 Crossback, 207, 308, 3008, 5008, Espace, Laguna, Megane, Talisman, Logan
We „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. AUTO ŚWIAT publikuje słowa Redaktora Sewastianowicza, który wśród najważniejszych premier genewskiego salony wspomina DS 7 Crossbacka.
To auto zaprezentowano nieco szerzej na stronach 6-7. My odsyłamy Was jeszcze – o ile ktoś tam jeszcze nie był – do znacznie większej liczby zamieszczonych u nas zdjęć, skąd z kolei będziecie mogli „przeskoczyć” do dwóch innych artykułów poświęconych francuskiemu SUV-owi. W materiale wspomniano Peugeota 5008, z którym DS 7 Crossback ma wiele wspólnego pod względem technicznym.
Na tej samej stronie pojawił się też Peugeot Instinct Concept – kolejne auto tegorocznej Genewy. W paru słowach komentarza zamieszczonych obok AUTO ŚWIAT wspomniał SUV-y 3008 i 5008.
Tego ostatniego zaprezentowano bliżej w materiale opublikowanym na stronach 12-13. Auto oceniono na cztery z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek. Jak zwykle powtórzono zarzut o rzekomym zabieraniu miejsca przez szklany dach (trochę napisałem na ten temat w teście Nowego Scenic’a). Skrytykowano rzekomo wąskie fotele drugiego rzędu (to ciekawe, bo samochód jest dość szeroki). Doszukano się „nie zawsze precyzyjnych reakcji na dotyk” ekranu umieszczonego na centralnej konsoli. A może to dotyk był niewłaściwy? Wszak wiadomo nie od dziś, że ten zły boli całe życie… Również wysokość kabiny się nie spodobała (ale żadnych wymiarów nie podano), podobnie jak wysokość otwarcia pokrywy bagażnika. Lepiej za to było ze 180-konnym silnikiem diesla połączonym z automatyczną skrzynią. Wprawdzie ową skrzynię skrytykowano za nieśpieszne przełączanie biegów (to bzdura, bo EAT6 chwalą nawet niezbyt pozytywnie nastawieni do Peugeota dziennikarze!), ale to przecież AUTO ŚWIAT – chwali bezgranicznie tylko jeden koncern. Tutaj spodobał się za to 23-centymetrowy prześwit.
Strona 14. przynosi artykuł poświęcony nowej wersji Dacii Logan MCV – Stepway. W Polsce będzie się ona jednak nazywać Outdoor. Auto zadebiutowało w Genewie i oprócz pakietów stylistycznych różni się od innych Loganów MCV II zwiększonym o 5 cm prześwitem.
Krótki materiał o ostatnich testach zderzeniowych EuroNCAP AUTO ŚWIAT zamieścił na stronie 15. Wspomniano tam także o czterogwiazdkowym wyniku Nowego Citroëna C3.
Innego Citroëna, mniejszego, opisano w teście zamieszczonym na stronach 28-29. AUTO ŚWIAT zatytułował test C1 „Cieszy oko, drażni ucho”. Fakt, pamiętam, że i mi odgłos silnika w tym aucie nie do końca odpowiadał. Dobrze jednak, że Citroën na nowo wprowadza C1 na polski rynek. Takie autka się sprzedają. Może nie w jakichś ogromnych ilościach, ale jednak. Szkoda oddawać pole bez walki VAG-owi na przykład. Tym bardziej, że przy premierze drugiej generacji C1 kupiło go trochę ludzi i z tego, co wiem, są zadowoleni.
C1 kosztuje w Polsce od 36.200 zł. AUTO ŚWIAT chwali przednie fotele, ale krytykuje tylne miejsca, na szczęście przytomnie stwierdzając, że to standard w tym segmencie. Chwali za to dynamikę aut, o ile utrzymuje się silnik na wysokich obrotach. Sprzyja temu zestopniowanie skrzyni, ale towarzyszy spora hałaśliwość. Nieźle oceniono także komfort jazdy, za to skrytykowani układ kierowniczy. To typowo miejskie autko AUTO ŚWIAT ocenił na cztery gwiazdki na pięć możliwych do uzyskania. W materiale wspomniano też modele C3 i C-Elysee.
Przód Peugeota 207 można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 32.
Tył Renault Laguny III z kolei pokazano na zdjęciu opublikowanym na stronie 33.
AUTO ŚWIAT porównał „czujność” czujników parkowania i sprawdził, kiedy reagują jakim sygnałem oraz – w efekcie – ile miejsca „marnują”. Nieźle wypadły auta francuskie, np. Renault Megane, Talisman, Peugeot 308, sporo miejsca „marnują” VW Golf, czy Škoda Fabia, najgorsza w porównaniu. W dodatku głośność aut francuskich jest zauważalnie wyższa, niż Škody. Cały materiał poświęcony temu tematowi znajdziecie na stronach 38-39.
Kolejne strony (40-45) AUTO ŚWIAT poświęcił na analizę „praktycznych i pakownych hatchbacków za 20 tys. zł”. Wygrała Škoda Octavia, której nijak hatchbackiem nazwać nie można. Ale cóż to za problem – AUTO ŚWIAT nie widzi żadnego. Na trzecim miejscu uplasowało się Renault Megane III, które doceniono za przestronność, duży bagażnik, wiele udanych wersji silnikowych i atrakcyjne ceny zakupu. Skrytykowano Megankę za niewielką ilość miejsca na kanapie na szerokość, wysoki prób załadunkowy i problemy silników 1.5 dCi. Z kolei na przedostatnim miejscu sklasyfikowano Peugeota 308 pierwszej generacji. Nie spodobał się wysoki próg załadunku, nierówna podłoga po złożeniu kanapy, kiepska przestronność z tyłu krótkie siedziska i awaryjne silniki benzynowe. Pochwalono 308-kę za szeroką kabinę, atrakcyjne ceny zakupu, trwałość i wytrzymałe silniki wysokoprężne.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze