Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 11/2017

14
712

AUTO ŚWIAT tym razem – przynajmniej pod względem okładki – okazał się lepszy od MOTOR-u, jeśli chodzi o prezentację samochodów francuskich. Pojawił się na niej bowiem samochód nietuzinkowy, który raczej rzadko będzie spotykany na drogach. W Polsce będzie oferowany, ale to wcale nie zwiększa w radykalny sposób szans na spotkanie go podczas wędrówek po kraju nad Wisłą. Mowa oczywiście o Alpine A110.

 

AUTO ŚWIAT nr 11 (1113) z 13.III.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,7 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: DS, Renault, Alpine
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 7 Crossback, Laguna, A110

 

AUTO ŚWIAT, podobnie, jak MOTOR, wstępniaka poświęcił przejęciu Opla przez Grupę PSA i też trzeba przyznać, że spojrzenie Redaktora Sewastianowicza nie jest pozbawione ostrości. Mowa w tym tekście głównie o przyszłości fabryki Opla w Gliwicach. Której Grupa PSA – w przeciwieństwie do wielu Polaków – wcale nie uważa za nowoczesną. Zakład działa już bowiem od dobrych kilkunastu lat i zdaje się, że wielkich modernizacji nie przechodził. A w dzisiejszych czasach oznacza to, że nie jest to fabryka nowoczesna. Jeśli więc miałaby zostać w strukturach PSA, to będzie musiała poprawić efektywność i zmienić proces produkcyjny na naprawdę taki z XXI wieku.

Wśród nowości genewskiego salonu pokazano (na stronie 5.) DS 7 Crossback. Na aż trzech zdjęciach pokazano (strony 6-7) Alpine A110. To miło ;-)

Do tematu przejęcia Opla przez PSA za 2,2 miliarda euro AUTO ŚWIAT powrócił w krótkiej notatce na stronie 14.

Z pewnością pamiętacie, jak chętnie motogazetki krytykowały Lagunę III, kiedy było to auto dostępne na rynku pierwotnym. A to że ciasne, a to, że potencjalnie awaryjne (po poprzedniczce), a to że ma dużą utratę wartości. Nawet niemieckie rankingi, które dowodziły, iż Laguna III jest bardzo solidnym autem, nie psuły zabawy redaktorom. Aż tu dziś, gdy Laguna III dostępna jest tylko na rynku wtórnym, okazuje się, że trafia ona do „solidnej klasy średniej”. Pięć samochodów z segmentu D i nie ma w tym gronie żadnego Passata, żadnego Superba. Są Mazda 6 II, Honda Accord VII, Ford Mondeo III, Lexus IS II oraz wspomniana Laguna. AUTO ŚWIAT docenia wysoki komfort jazdy, „wyraźną poprawę jakości” oraz atrakcyjne ceny. Nie podoba się „przeciętna trwałość zawieszenia”, przyczepiono się do silników dCi (1.5 i 1.9) oraz duże spalanie mocnego silnika 2.0 Turbo. A o wszystkim tym przeczytać można na stronie 45.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Dodaj komentarz

14 komentarzy do "Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 11/2017"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Maruda
Gość

Duże spalanie 2.0 Turbo w Lagunie?? Oni chyba się z choinki urwali.

gigant2009
Gość

Mi średnia wychodzi 11,5 do 12,5 litra nie jest to dużo, ale mało również nie
Jest to rewelacyjny silnik dla tego auta niezawodny i dynamiczny. Szkoda, że już go nie ma w ofercie

Avantime
Gość

F4RT z moich ulubionych silników, szkoda, że potem wersję 140KM zastąpiono silnikiem od Nissana z tą ich problematyczną regulacją zaworów.

khamyll
Gość
Za RMF24 (15-03-2017): „Od ponad 25 lat we francuskim koncernie Renault istnieją praktyki, których celem jest fałszowanie wyników testów spalin – podała AFP, powołując się na raport służb podległych ministerstwu gospodarki. Według agencji, dzieje się to za wiedzą szefostwa aż do poziomu prezesa zarządu. Z raportu wynika, że koncern opracował oprogramowanie pozwalające na fałszowanie wyników badań, tak by były one zgodne z obowiązującymi standardami środowiskowymi. Dotyczy to niektórych modeli silników Diesla, jak i benzynowych. Raport koncentruje się na ostatnich modelach samochodów, podlegających normom Euro 5 i Euro 6. Ale – opierając się na zeznaniach byłego pracownika koncernu, zatrudnionego do 1997… Czytaj więcej »
toughluck
Gość

Tylko że w latach 90. mieli jeszcze silniki bez sterowania elektronicznego, oraz silniki z komputerem, ale tak prościutkim, że nie dałoby się nim wykrywać procedury testowej.
A testy przechodziły bez problemu, więc takie stwierdzenia uważam za naciągane.

adi8888
Gość

” a z drugiej te propolskie, które chcą Polakom obrzydzić wszystko, co francuski”

tak na pewno wszyscy atakują biednych Francuzów :D
Specjalnie zajrzałem do propolskich mediów i co jak co ale newsy o tym są bardzo neutralne, wręcz pytające a nie atakujące…

TomekTeo
Gość

Spalanie mogło być mniejsze. 2.0T mojej w L3 pali średnio 12-13 w mieście. Do tego uciążliwe „telepanie” autem na postoju. Gdy jeszcze auto było na gwarancji, ASO co roku wymieniało poduszki silnika ale wady nie wyeliminowali. Mimo zgłaszania na każdym przeglądzie. Poza tym brak wad mimo 5 lat i 80000 przebiegu.

gigant2009
Gość

Co do spalania zgoda, mam podobnie, oczywiście w mieście i w zimie. Przebieg 150 000 lat 7 brak wad. Wymiana rozrzadu, 1x tarcz hmulcowych wcześniej „wyrównanie” klocki hamulcowe 4 razy, olej, filtry co roku i w tamtym roku akumulator
trzy zarówki do jazdy dziennej (nietety nie są to led’y).
„telepania” nie stwierdziłem nigdy w żadnej Lagunie jaką miałem. Choć jak mnie pamięć nie myli LII była wrażliwa na słabe jakościowo paliwo

wpDiscuz