AUTO ŚWIAT tym razem – przynajmniej pod względem okładki – okazał się lepszy od MOTOR-u, jeśli chodzi o prezentację samochodów francuskich. Pojawił się na niej bowiem samochód nietuzinkowy, który raczej rzadko będzie spotykany na drogach. W Polsce będzie oferowany, ale to wcale nie zwiększa w radykalny sposób szans na spotkanie go podczas wędrówek po kraju nad Wisłą. Mowa oczywiście o Alpine A110.
AUTO ŚWIAT nr 11 (1113) z 13.III.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,7 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: DS, Renault, Alpine
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 7 Crossback, Laguna, A110
AUTO ŚWIAT, podobnie, jak MOTOR, wstępniaka poświęcił przejęciu Opla przez Grupę PSA i też trzeba przyznać, że spojrzenie Redaktora Sewastianowicza nie jest pozbawione ostrości. Mowa w tym tekście głównie o przyszłości fabryki Opla w Gliwicach. Której Grupa PSA – w przeciwieństwie do wielu Polaków – wcale nie uważa za nowoczesną. Zakład działa już bowiem od dobrych kilkunastu lat i zdaje się, że wielkich modernizacji nie przechodził. A w dzisiejszych czasach oznacza to, że nie jest to fabryka nowoczesna. Jeśli więc miałaby zostać w strukturach PSA, to będzie musiała poprawić efektywność i zmienić proces produkcyjny na naprawdę taki z XXI wieku.
Wśród nowości genewskiego salonu pokazano (na stronie 5.) DS 7 Crossback. Na aż trzech zdjęciach pokazano (strony 6-7) Alpine A110. To miło ;-)
Do tematu przejęcia Opla przez PSA za 2,2 miliarda euro AUTO ŚWIAT powrócił w krótkiej notatce na stronie 14.
Z pewnością pamiętacie, jak chętnie motogazetki krytykowały Lagunę III, kiedy było to auto dostępne na rynku pierwotnym. A to że ciasne, a to, że potencjalnie awaryjne (po poprzedniczce), a to że ma dużą utratę wartości. Nawet niemieckie rankingi, które dowodziły, iż Laguna III jest bardzo solidnym autem, nie psuły zabawy redaktorom. Aż tu dziś, gdy Laguna III dostępna jest tylko na rynku wtórnym, okazuje się, że trafia ona do „solidnej klasy średniej”. Pięć samochodów z segmentu D i nie ma w tym gronie żadnego Passata, żadnego Superba. Są Mazda 6 II, Honda Accord VII, Ford Mondeo III, Lexus IS II oraz wspomniana Laguna. AUTO ŚWIAT docenia wysoki komfort jazdy, „wyraźną poprawę jakości” oraz atrakcyjne ceny. Nie podoba się „przeciętna trwałość zawieszenia”, przyczepiono się do silników dCi (1.5 i 1.9) oraz duże spalanie mocnego silnika 2.0 Turbo. A o wszystkim tym przeczytać można na stronie 45.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze