Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 12/2017

4
720

AUTO ŚWIAT ukazał się w tym tygodniu z dodatkiem zawierającym aktualny taryfikator mandatów oraz szereg porad na tematy związane z mandatami karnymi dla uczestników ruchu drogowego. To niewątpliwie przydatna lektura. Nie wnikając jednakże w treści merytoryczne przejrzałem dodatek w poszukiwaniu aut francuskich. I znalazłem! Na stronie 8. dostrzec można na zdjęciu Peugeoty Partnera oraz 206, o ile się nie mylę.

 

AUTO ŚWIAT nr 12 (1114) z 20.III.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: 5,75 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C4 Picasso, Xsara Picasso, 206, 3008, 508, Partner, Scenic

 

Na okładce – i to w górnej jej części – pokazano też zdjęcia dwóch aut francuskich. To Citroën Xsara Picasso i Renault Scenic. Ale i tak na tytułowej stronie dominują konstrukcje koncernu VAG – jest ich tu aż pięć, czyli jedna trzecia wszystkich pokazanych na okładce modeli.

I zwyczajnie nie mogę – muszę się pochylić nad owym VAG-iem. Na stronach 4-6 AUTO ŚWIAT opublikował bowiem artykuł zatytułowany „Seat odbudowuje pozycję”. A w nim – wizualizacje SUV-ów opartych o Volkswagena up!-a i Seata Mii, przy których napisano, że ich produkcja „nie jest jeszcze przesądzona”. AUTO ŚWIAT snuje więc jakieś fantazje, ale na okładce nie pisze o planach, czy pomysłach, tylko wprost zapowiada, że „SUV-y będą coraz mniejsze. Nowości Seata i Volkswagena”. Takie bicie piany robi dobry PR koncernowi VAG, bo nawet jeśli nie planuje on produkcji takich autek, to artykuły poświęcone temu producentowi się pojawiają. Efekt – czytelnicy są przekonani o trwającej ofensywie marek wchodzących w skład tego koncernu, a że niewiele z tego wynika, to już inna kwestia. Wrażenie na czytelniku ma robić także „skala produkcji”. AUTO ŚWIAT pisze, że „sama tylko fabryka w Pampelunie jest przygotowana na wytwarzanie od 200 do 300 tys. aut”. Tylko że to norma dla fabryk masowych producentów działających w Europie!  Nic dziwnego po prostu.

Na stronie 17. AUTO ŚWIAT wspomina o wynikach rzeczywistego spalania opublikowanych przez koncern PSA. Wszystko OK, ale nie podoba mi się nieco retoryka zdająca się sugerować między wierszami, jakoby dotychczas podawane dane były nieprawdziwe, oszukańcze. A to bzdura! Były uzyskane wg określonych norm, jednakowych dla wszystkich. PSA z własnej nieprzymuszonej woli bada swoje pojazdy w oparciu o dobrą metodologię, o czym pisaliśmy już niejednokrotnie. AUTO ŚWIAT udaje przerażonego różnicami między jednymi i drugimi wynikami. A ja czekam, kiedy Volkswagen opublikuje takie informacje dla swoich modeli…
W materiale wspomniano Citroëny C1, C4 Picasso oraz Peugeoty 3008 i 508. Więcej na ten temat znajdziecie u nas. Dużo sensowniej wygląda artykuł poświęcony temu tematowi opublikowany na stronie internetowej tygodnika AUTO ŚWIAT.

A teraz znowu o VAG-u. Festiwal zwycięstw Kodiaqa, tego paskudztwa na kółkach z kurą na masce, rozpoczęty. Na początek SUV Škody zdeklasował Hyundaia Santa Fe (strony 18-22).

Za to od nadmiaru samochodów francuskich na pewno nam się w głowach nie poprzewraca. Na kolejne trzeba czekać aż do stron 44-45, gdzie przedstawiono pięć propozycji trwałych, tanich, rodzinnych aut. Dwa z nich, to samochody francuskie. Citroëna Xsarę Picasso pochwalono za dobry stosunek ceny do wieku, duży wybór na rynku, prostą budowę (a więc i tani serwis), wygodne fotele i duży bagażnik. Minusy pojawiły się przy problemach z elektroniką i wykończeniu kabiny. Uznano też, że wiele egzemplarzy jest „zajeżdżonych”, bo po taksówkach. Co ciekawe zarzut ten nie pojawił się przy Volkswagenie Touranie, a mam wrażenie, że widuję całkiem sporo egzemplarzy w charakterystycznym dla niemieckich taksówek kolorze…

Z kolei Renault Scenic’a II pochwalono za atrakcyjne ceny, niezłą ofertę rynkową i udane silniki 2.0 niezależnie od tego, czym są zasilane. Po stronie wad wpisano awarie elektroniki, przeciętną trwałość, kiepskie wykończenie kabiny i problematyczne diesle 1.5 dCi i 1.9 dCi. Warto zauważyć, że Scenic’a z podobnych lat produkcji można kupić dwukrotnie taniej od Tourana! Polacy, to naród bogaty…

Na koniec jeszcze notatka na stronie 50. poświęcona przejęciu Opla przez Grupę PSA. W nieco ironiczny sposób traktująca o przyszłości fabryki Opla w Gliwicach ;-)

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Dodaj komentarz

4 komentarzy do "Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 12/2017"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Mariusz
Gość

Tego gówna od Axel Springer się czytać nie da, analiza jak zwykle bardzo trafna.

Maruda
Gość

Ciekawe czy dostają od swojego niemieckiego pana list z rozkazami na dany dzień. Ordnung meine herren

toughluck
Gość

Nie wiem, za co dostałeś minusa, ale przecież to bardzo trafne pytanie. Wyciekł list prezesa RASP do redakcji należących doń czasopism z poleceniami, jak komentować sprawę wyboru przewodniczącego RE, więc poddawanie w wątpliwość, że stosowne polecenia były wydawane w innych sprawach jest śmieszne. Czy na piśmie, czy w zakulisowych rozmowach, ale jestem przekonany, że dyskutowano także na temat np. opisywania Dieselgate.

Pablo
Gość

Z danych Skody Kodiaq wynika, że jego ładowność to jedynie nieco ponad 500 kg. Nie dokonca rozumiem jak ma pomieścić 7 osob z bagazami, chyba że to literówka .moj c4 ma 470 kg..

wpDiscuz