Wizualizację miejskiego autka Dacii można dostrzec na samej górze okładki aktualnego „Auto Świata”, ale marką, która umieściła na pierwszej stronie pisma najwięcej modeli jest… Nie uwierzycie! To Škoda! Wspaniałe samochody, ukochane przez Polaków, którzy tak naprawdę zawsze mieli problem z lokowaniem uczuć ;-) Dobra, nie będę kopał kury, nieważne, jakiego jest koloru, bo generalnie lubię zwierzęta.
„Auto Świat” nr 13 (964) z 24.III.2014
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C4, 108, Captur, Espace, Initiale Paris, Twingo, auto miejskie, Logan, Sandero, sportowe
Ale żeby nie było, że ja jestem jakiś taki cięty na wszystko, co nie z Francji pochodzi – prawdziwy miłośnik motoryzacji nie ominie artykułu zamieszczonego na stronach 4-6, i to wcale nie dlatego, że to tuż przed materiałem poświęconym Dacii, ale z powodu tematu – mowa tam o Alfa Romeo, marce, która każdego, kto ma domieszkę krwi w benzynie ;-) porusza.
Ale na pewno zajrzycie też na stronę 7., o ile oczywiście uznacie, że warto „Auto Świat” nabyć. W tym miejscu bowiem pojawiły się wizualizacje autka, które miałoby być rumuńskim samochodem miejskim, a tygodnik sugeruje, że do seryjnej produkcji ma ono trafić na początku przyszłego roku! Czy jednak Dacia rzeczywiście myśli o wejściu w segment A? Plotki na temat takiego samochodu krążą już od kilku lat, ale chyba Grupa Renault będzie pod tym względem ostrożna – wszak Lodgy nie okazało się strzałem w dziesiątkę, choć Dokker, zwłaszcza w Polsce, radzi sobie naprawdę nieźle. Sprzedaje się w ilościach o blisko połowę większych, niż Lodgy.
Czy jednak w gamie Dacii jest miejsce na małe autko? Zwłaszcza, że „Auto Świat” pisze o cenie rzędu 20.000 zł (w Europie Zachodniej ok. 5.000 euro). Wydaje się to trudne do zrealizowania, nawet przy założeniu, że produkcję zlokalizowanoby w Rosji.
W tekście pojawiły się wzmianki o francuskich „trojaczkach” z segmentu A: Citroënie C1, Peugeocie 108 i Renault Twingo. Nie zabrakło tez odwołań do Logana i Sandero.
Zdjęcia Renault Espace piątej generacji, mocno zbliżone do koncepcyjnego Initiale Paris, możecie zobaczyć na stronie 14. Niżej – dla kontrastu – pokazano też aktualną wersję tego minivana. W materiale pojawiły się odniesienia do stylistyki Captura i trochę dywagacji na temat silników. Czy raczej silniczków – wszystkie będą miały pojemność skokową 1.6 litra…
Bolid Formuły Renault pokazano na stronie 48.
Wzmianka o Citroënie C4 pojawiła się w tekście „ile kosztuje diesel w częściach” zamieszczonym na stronie 49.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 13/2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze