„Auto Świat” nr 17-18 (818) z 26.IV.2011
Stron: 60 (z okładką) + 32 (dodatek „AŚ market”)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: przeszło 3 grosze (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C5, DS, DS5, 206, 308, 3008, 406, 407, 508, SXC, Clio, Kangoo, Laguna, Latitude, Megane, Thalia, Scenic, Duster, Sandero, sportowe
I właśnie tą świeżutką nowość, pokazaną po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Szanghaju, wspomniał w swoim „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. Redaktor Sewastianowicz.
Rozbite Renault Talię możecie zobaczyć na zdjęciu opublikowanym na stronie 4.
Całą stronę 12. poświęcono na prezentację Citroëna DS5. Przypomniano oczywiście legendarny model DS zaprezentowany na paryskim salonie jesienią 1955 roku, co było sporym szokiem w ówczesnej motoryzacji. W opisie najnowszego „dziecka” Citroëna znalazły się za to zarzuty, że nie będzie w ofercie tego modelu 6-cylindrowych silników i dwusprzęgłowych skrzyń biegów, nie mówiąc już o hydropneumatyce. Cóż – też nad tym ubolewam, ale może HYbrid4 okaże się jednak realnie ciekawym rozwiązaniem? A że waży więcej? (to kolejny zarzut „AŚ”). Trudno, żeby dodatkowy silnik i jego akumulatory nie miały masy. Fizyka się kłania, a Einstein się w grobie przewraca! ;-)
Za hybrydowym napędem DS5 przemawia za to średnie spalanie na poziomie niespełna 3 litrów ON na 100 km i niezła dynamika – 9 sekund do setki. Auto nie będzie więc zieloną zawalidrogą, a przy tym będzie oszczędne. I pod koniec artykułu jest już więcej pozytywnych opinii na jego temat.
W tekście wspomniano także model C5 oraz Peugeota 3008 – pierwsze auto, w którym zaimplementowano HYbrid4…
Renault Kangoo, Lagunę i Thalię oraz wnętrze Megane możecie dostrzec na zdjęciach zamieszczonych na stronie 14. Na stronie kolejnej widać przód Peugeota 206 i deskę rozdzielczą Renault Scenic’a.
O liftingu Peugeota 308, który w odświeżonej wersji trafi wkrótce do polskich salonów możecie poczytać na stronie 16. W tekście wspomniano też o modelu 508, do którego nieco upodobniono kompaktowego Peugeota.
O nagrodzie przyznanej Peugeotowi 3008 HYbrid4 przez niemieckie pismo „Auto Bild Allrad” wspomniano na samym dole strony 17. My napisaliśmy o tym pod koniec marca…
O kolejnym Peugeocie możecie poczytać na stronie 18. Pokazano tam dwie fotki koncepcyjnego, opracowanego w Chinach, Peugeota SXC – crossovera o długości 487 cm. Naturalnie w założeniach auto również ma napęd hybrydowy, ale już z benzynowym silnikiem 1.6 THP o mocy 218 KM. Podobnym do tego, który można mieć w modelu RCZ.
Czasem piszemy o samochodach ciężarowych. Podsumowanie sprzedaży tego typu aut za pierwszy kwartał br. znajdziecie na stronie 19. Renault Trucks znalazł klientów na 426 swoich produktów, co dało wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego aż o 202,13%. Lepszą dynamikę zanotował jedynie… Kamaz. Renault Trucks Polska miało w pierwszym kwartale 10,86% udziału w rynku i zajmowało szóstą lokatę wśród największych sprzedawców tego segmentu rynku. Podkreślmy, że chodzi o auta o DMC powyżej 3,5 tony.
Relację z Grand Prix Chin oraz z Rajdu Jordanii, a w nich wzmianki o sportowych samochodach francuskich marek, zamieszczono na stronie 20.
Na tej samej stronie pojawiła się też krótka notatka poświęcona Rajdowi Wysp Kanaryjskich, a w niej wzmianka o trzecim miejscu Thierry’ego Neuville’a jadącego Peugeotem 207 S2000, a także Rally 1000 Miglia wygranym przez Paolo Andreucciego, ale nie napisano, że Włoch jechał Peugeotem :-(
O instalacjach gazowych, zwłaszcza w autach kupowanych na rynku wtórnym, traktuje artykuł zamieszczony na stronach 52-53. Jeden z podanych przykładów dotyczy Peugeota 406, ale na zdjęciu jest model 407…
Renault Clio można dostrzec na małym zdjęciu zapraszającym do odwiedzenia serwisu autoswiat.tv (strona 58.).
W dodatku „AŚ market” znajdziecie:
– na stronie III informację o kampanii reklamowej Renault Latitude;
– ciut niżej tekst o Dacii Sandero z silnikiem zasilanym gazem LPG;
– opinię, że Renault Clio II i Lagunie II, to atrakcyjne auta z rynku wtórnego (strony IV-V);
– na stronie VII artykuł o długim okresie oczekiwania na niektóre modele nowych samochodów, w tym Dacii Duster, Peugeocie 508 i Renault Megane.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu. Myślę, że można ewentualnie kupić.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze