Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 21/2017

10
856

Citroën C5 pierwszej generacji oraz Citroën Xsara Picasso zagościły – w górnej części! – na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Niestety są to malutkie zdjęcia, ale są. Zapowiadają zestawienie najlepszych i najgorszych wersji silnikowych w obrębie tej francuskiej marki.

 

AUTO ŚWIAT nr 21 (1122) z 21.V.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: 5,75 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? Można z uwagi na materiał o silnikach PSA
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, C5 Aircross, C8, C-Elysee, Saxo, Xsara Picasso, 2008, 308, Clio, Laguna, Megane

 

Pierwszym samochodem francuskim wspomnianym w tym tygodniu przez AUTO ŚWIAT jest Peugeot 2008. Wzmianka o nim pojawiła się w teście Opla Crosslanda X, z którym ma sporo wspólnego od strony technicznej. Najwyraźniej wspólne są też silniki – wyglądają na produkcję PSA (zarówno 1.2 PureTech, jak i 1.6 HDi).

Chcecie zobaczyć różnicę między motoryzacją fascynującą, a nudną? Wystarczy otworzyć AUTO ŚWIAT na stronach 10-11. Na tej pierwszej – Škoda Rapid po liftingu. Na drugiej – Citroën C4 Cactus. Škodą się zajmować nie będziemy, ale na przykładzie Cactusa AUTO ŚWIAT zaprezentował, o co chodzi w filozofii Citroën Advanced Comfort. Skupiono się głównie na zawieszeniu, ale nie tylko. Wspomniano też modele C5 i C5 Aircross.

Citroëna C3 oraz Renault Clio wspomniano w teście Seata Ibizy (strony 12-13).

Czas na test samochodu francuskiego, a nie wzmianki o nich przy innych okazjach. Znajdziemy taki na stronie 25. Niewielki to materiał – jak można uczciwie zaprezentować auto na jednej stronie, zwłaszcza wtedy, gdy i zdjęć kilka się tam wrzuca. Ale cieszmy się, że jest. AUTO ŚWIAT opisał i „wycenił” na 4,5 gwiazdki Renault Megane Grandtour GT 160 dCi. To fajne auto, dobrze wyglądające i całkiem dynamiczne. Dobrze się prowadzi, w czym pomaga mu seryjny w tej wersji układ 4Control, 160-konny silnik zapewnia dobre osiągi i rozsądne spalanie (w teście wyszło średnio 5,7 l/100 km), a dwusprzęgłowa skrzynia EDC dobrze i szybko dobiera właściwe przełożenia. Kufer zmieści co najmniej 521 litrów. Pochwalono też fotele, kierownicę, bogate wyposażenie oraz design. Krytyce poddano w zasadzie tylko mocno wystający tylny zderzak (???) oraz cenę. Czy jednak rzeczywiście testowy egzemplarz kosztujący 115.900 zł, to tak strasznie drogie auto? 150-konny Golf Variant 2.0 TDI-CR DSG Highline r.m. 2018 kosztuje 116.190 zł, a pewnie i tak nie ma wielu elementów wyposażenia. No i na pewno nie ma 4Control. No i wygląda badziewnie, jak to Golf ;-)

Renault Lagunę wzmiankowano w tabelce na stronie 31.

Tylną część Peugeota 308 SW pierwszej generacji można zobaczyć na zdjęciu zamieszczonym na stronie 34.

Dwie strony dalej na innym zdjęciu można dostrzec fragment tyłu Renault Megane.

Zapowiedziany na okładce materiał poświęconym silnikom Citroëna (a w zasadzie Citroëna i Peugeota) znajdziecie na stronach 38-43. AUTO ŚWIAT poleca benzynowego 1.6 (TU5), również benzynowe 1.8 i 2.0, a także dwa diesle: 1.6 HDi oraz 2.0 HDi. Odradza natomiast benzyniaki 1.4 VTi, 1.6 VTi, 1.6 THP i 2.0 HPi oraz sześciocylindrowe widlaste diesle 2.7 HDi i 3.0 HDi. W materiale wspomniano modele C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, C8, C-Elysee, Saxo i Xsara Picasso.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Dodaj komentarz

10 komentarzy do "Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 21/2017"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
pawelhks
Gość

pytanie do Panstwa: jak mozna sprawdzic czy moj silnik benzynowy w Peugeot 1007 z 2005 roku ma oznaczenie jak polecany silnik w artykule o Citroenach? w artykule o Cactusie warto podkreslic, ze auto zostalo ocenia na 5 gwiazdek – nota maksymalna mozliwa.

Zenon
Gość

No i po tym kawałku tekstu zaczynam się uświadczać że zachowujecie się jak dzieci….

„No i wygląda badziewnie, jak to Golf ;-)”

Serio, tekst na poziomie dziecka z podstawówki rzucony na odczepnego do kolegi z klasy… Paranoja jakaś, owszem też nie przepadam za marą VW nie przemawia do mnie ich stylistyka itd, ale każdy ma inny gust itp. A jeśli chodzi o wykonanie technologię itd to bardzo dobry samochód. Jesteście tak samo zakłamani a nawet bardziej niż te proniemieckie gazetki z których się „wyśmiewacie” w tak dziecinny i idiotyczny sposób.

arek
Gość
a w czym to niby Panie Zenonie widać tę świetną jakość golfa??? Każda generacja golfa jest w gazetach opisywana jako naj, jako wzór, w czasie liftu albo przy kolejnej generacji pojawia si: „teraz golf jest jeszcze lepiej wykonany i jest bardziej wszechstronny”. Jak to, przecież już wcześniej był najlepiej wykonany, był wzorem, był najbardziej wszechstronny??? swego czasu dużo w pracy jeżdziłem golfem 4 1.6 16v, opisywany on był również jako wzrór jakości wykonania i ergonomii wnętrza. Powiem Panu, panie Zenonie, że po paru latach użytkowania wnętrze się kleiło, (materiał na desce rozdzielczej wokól schowka i konsoli środkowej), łuszcyła się emalia… Czytaj więcej »
Zenon
Gość
Ja nie napisałem że jest najlepszy tylko to dobry i dopracowany w pewnym sensie samochód, każda marka na czymś oszukuje, ostatnio okazało się że Renault od lat 90tych, chociaż ciężko mi w to uwierzyć gdyż sam śmigam dwoma Lagunami. Chodzi o sam fakt, tego że negujecie „szkalowanie” w niemieckim piśmie aut Francuskich i gnębicie ich za to, popieram ;) A sami tworzycie podobne i głupie komentarze zniżając się do ich poziomu, o to mi chodzi. I nie zmieni to faktu że Golf to przyzwoite auto, dobrze wykonane i zaprojektowane. Ale i tak kupił bym Megane IV GT, bo nie lubię… Czytaj więcej »
arek
Gość

Ma pan racje ze dobry samochód, jak wiele innych dobrych i dopracowanych aut, ktore sa przy tym bardziej komfortowe i ladniejsze po prostu.

gigant2009
Gość

„to bardzo dobry samochód” „tylko to dobry i dopracowany w pewnym sensie samochód”
To w końcu jest bardzo dobry, czy tylko dobry i to w pewnym sensie? :D

Adam
Gość
Zanim przeszedłem do artykułu, patrzyłem przez chwilę na to malutkie zdjęcie Crossland’a i myślę sobie, że podobny do 2008 ;-) Choć to chyba bardziej odpowiednik 3008? Ehh Pan Krzysztof (jak i niektórzy użytkownicy) o stronniczości tej strony przypomina chyba przynajmniej raz w tygodniu, ale zawsze musi się pojawić ktoś z komentarzem, że redaktorzy tutaj są zakłamani… Jeszcze w tytule jak byk „STRONNICZY przegląd prasy”. @arek Czy Golf jest naprawdę tak słabo wykonany? Szczerze jechałem nim może dwa razy (3 i 5 gen.), ale dla mnie to zawsze było w porządku auto. Niczym się nie wyróżnia, właściwie od 3 generacji niewiele… Czytaj więcej »
Slawo
Gość

Crossland zbudowany na bazie 2008, a Grandland na 3008.

arek
Gość

Golf 4, którym mi przypadło jeździć byl kiepsko wykonany i awaryjny. Jeździłem nim 10 lat, dostalem go za pare groszy no wcześniej byl to moj samochód do pracy. Odkupiłem za grosze, i sprzedałem niedawno jeszcze za 7 tysięcy. Mial 245tys przebiegu, od mniej więcej 120tys zaczęły sie pojawiać problemy z elektryka, przeróżne usterki. Moj tato ma golfa 5, jego egzemplarz jest bezawaryjny, ale ma silnik 1.4 80KM, nie TSi. Wiec nie mowie ze jest to auto beznadziejne, tylko tyle mowie, ze jest zupełnie normalne! Wręcz przeciwne do tego jak próbują go przedstawiać w Polsce niemieckie media.

wpDiscuz