Citroën C5 pierwszej generacji oraz Citroën Xsara Picasso zagościły – w górnej części! – na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Niestety są to malutkie zdjęcia, ale są. Zapowiadają zestawienie najlepszych i najgorszych wersji silnikowych w obrębie tej francuskiej marki.
AUTO ŚWIAT nr 21 (1122) z 21.V.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: 5,75 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? Można z uwagi na materiał o silnikach PSA
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, C5 Aircross, C8, C-Elysee, Saxo, Xsara Picasso, 2008, 308, Clio, Laguna, Megane
Pierwszym samochodem francuskim wspomnianym w tym tygodniu przez AUTO ŚWIAT jest Peugeot 2008. Wzmianka o nim pojawiła się w teście Opla Crosslanda X, z którym ma sporo wspólnego od strony technicznej. Najwyraźniej wspólne są też silniki – wyglądają na produkcję PSA (zarówno 1.2 PureTech, jak i 1.6 HDi).
Chcecie zobaczyć różnicę między motoryzacją fascynującą, a nudną? Wystarczy otworzyć AUTO ŚWIAT na stronach 10-11. Na tej pierwszej – Škoda Rapid po liftingu. Na drugiej – Citroën C4 Cactus. Škodą się zajmować nie będziemy, ale na przykładzie Cactusa AUTO ŚWIAT zaprezentował, o co chodzi w filozofii Citroën Advanced Comfort. Skupiono się głównie na zawieszeniu, ale nie tylko. Wspomniano też modele C5 i C5 Aircross.
Citroëna C3 oraz Renault Clio wspomniano w teście Seata Ibizy (strony 12-13).
Czas na test samochodu francuskiego, a nie wzmianki o nich przy innych okazjach. Znajdziemy taki na stronie 25. Niewielki to materiał – jak można uczciwie zaprezentować auto na jednej stronie, zwłaszcza wtedy, gdy i zdjęć kilka się tam wrzuca. Ale cieszmy się, że jest. AUTO ŚWIAT opisał i „wycenił” na 4,5 gwiazdki Renault Megane Grandtour GT 160 dCi. To fajne auto, dobrze wyglądające i całkiem dynamiczne. Dobrze się prowadzi, w czym pomaga mu seryjny w tej wersji układ 4Control, 160-konny silnik zapewnia dobre osiągi i rozsądne spalanie (w teście wyszło średnio 5,7 l/100 km), a dwusprzęgłowa skrzynia EDC dobrze i szybko dobiera właściwe przełożenia. Kufer zmieści co najmniej 521 litrów. Pochwalono też fotele, kierownicę, bogate wyposażenie oraz design. Krytyce poddano w zasadzie tylko mocno wystający tylny zderzak (???) oraz cenę. Czy jednak rzeczywiście testowy egzemplarz kosztujący 115.900 zł, to tak strasznie drogie auto? 150-konny Golf Variant 2.0 TDI-CR DSG Highline r.m. 2018 kosztuje 116.190 zł, a pewnie i tak nie ma wielu elementów wyposażenia. No i na pewno nie ma 4Control. No i wygląda badziewnie, jak to Golf ;-)
Renault Lagunę wzmiankowano w tabelce na stronie 31.
Tylną część Peugeota 308 SW pierwszej generacji można zobaczyć na zdjęciu zamieszczonym na stronie 34.
Dwie strony dalej na innym zdjęciu można dostrzec fragment tyłu Renault Megane.
Zapowiedziany na okładce materiał poświęconym silnikom Citroëna (a w zasadzie Citroëna i Peugeota) znajdziecie na stronach 38-43. AUTO ŚWIAT poleca benzynowego 1.6 (TU5), również benzynowe 1.8 i 2.0, a także dwa diesle: 1.6 HDi oraz 2.0 HDi. Odradza natomiast benzyniaki 1.4 VTi, 1.6 VTi, 1.6 THP i 2.0 HPi oraz sześciocylindrowe widlaste diesle 2.7 HDi i 3.0 HDi. W materiale wspomniano modele C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, C8, C-Elysee, Saxo i Xsara Picasso.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze