Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 22/2017

6
999

Dłuższą chwilę zastanawiałem się, który z tygodników „wziąć na warsztat” jako pierwszy. Żaden jakoś specjalnie nie kusi z okładki francuskimi samochodami, acz przyznać trzeba, że oba w górnej części swych stron tytułowych umieściły po jednym aucie znad Sekwany. I choć MOTOR dał zdjęcie większe, to przeglądy prasy w tym tygodniu zaczniemy jednak od tygodnika AUTO ŚWIAT. A to dlatego, że w aktualnym wydaniu znalazło się podsumowanie długodystansowego testu Peugeota 308 przeprowadzonego właśnie przez polski AUTO ŚWIAT, a nie niemiecki AUTO BILD.

 

AUTO ŚWIAT nr 22 (1123) z 29.V.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,2 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 308, Captur, Clio, Kadjar, Modus

 

Redaktor Sewastianowicz we wstępniaku pisze o opóźnieniach na budowach dróg ekspresowych. Zgadzam się z Panem Redaktorem, że jeździ się po kraju słabo. Miałem okazję niedawno jechać na Warmię na polską premierę prasową Nowego Peugeota 5008. Widać, że coś się dzieje na S7. Widać, że pod S17 też są wycinane (a w zasadzie już wycięte) drzewa. Ale wspomniana przez Pana Redaktora S51 łącząca Olsztyn z S7 jednak będzie oddana do użytku i to jakoś na dniach, zdaje się. Już po powrocie z Warmii widziałem w telewizorze materiał mówiący o tym, że drogowcy właśnie kończą tę inwestycję.

Nie zmienia to jednak faktu, że dróg szybkiego ruchu wciąż mamy mało. Za mało. W efekcie jazda jest niebezpieczna, bo co chwilę wjeżdżamy na teren zabudowany, a to zawsze problematyczna sprawa. Nie wszyscy zwalniamy do przepisowej tam prędkości, musimy się liczyć z pieszymi, rowerzystami, zwierzętami. Albo z dziwnymi zachowaniami takimi, jak na opublikowanym w poniedziałek filmie. No szczęka mi opadła!

Zresztą drogami szybkiego ruchu też jeździć nie umiemy. Za często trafiają się pacany jadące pod prąd, co chwilę mamy wypadki (tu zdaje się brylować autostrada A4, choć i na A2 zdarzeń nie brakuje), a poza tym zdajemy się zapominać, że w Polsce również na autostradach obowiązują jednak ograniczenia prędkości.

Ale zostawmy ten temat i wróćmy wprost do aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. A tu na pierwszy materiał poświęcony francuskiemu samochodowi natrafiamy na stronie 10. To artykuł z cyklu Pierwsza jazda dotyczący odświeżonego właśnie Renault Captura. Redaktor Burchard określił to auto mianem „europejskiego króla crossoverów”. Wylicza niewielkie zmiany stylistyczne doszukując się większego podobieństwa do Kadjara (słusznie), po czym przechodzi do opisu zmian we wnętrzu. Wspomina też o nowej topowej wersji Initiale Paris, dzięki której Captur dołączył do grona aut posiadających takie wykończenie. A mają je Clio, Talisman, Espace i Koleos. Clio zresztą Pan Piotr też wspomniał.

AUTO ŚWIAT docenia komfortowy charakter miejskiego SUV-a od Renault. Co więcej – chwali, że nikt z Captura nie chciał na siłę zrobić sportowego auta, bo to się w tym segmencie rzadko udaje. Pochwalono też benzynowy silnik TCe 120. Ostateczna nota dla tego samochodu, to cztery i pół w pięciogwiazdkowej skali. Pochwalono ten samochód naprawdę mocno. Brawo!

Teraz czas zajrzeć na strony 22-24. Znajdziecie tam podsumowanie testu długodystansowego, jakiemu Peugeota 308 poddał AUTO ŚWIAT. 100.000 km pokonano w 14 miesięcy, a to już niezły wynik. Co więcej – auto napędzał trzycylindrowy silnik 1.2PureTech o mocy 130 KM. My wiemy, że to dobra jednostka, ale cieszymy się, że i AUTO ŚWIAT tę tezę potwierdził. A dodajmy przy okazji, że w ramach całego przedsięwzięcia dokonano też testu jazdy non stop na dystansie 25.000 km.

Co ciekawe podczas tej próby średnia prędkość wyniosła aż 125 km/h, a średnie spalanie rozsądne przy takiej prędkości 8,2 l/100 km. Podczas całego testu zaś konieczna była jedna półlitrowa dolewka oleju silnikowego (nie licząc standardowych wymian przy przeglądach).

AUTO ŚWIAT pochwalił dynamikę testowanej 308-ki, niskie zużycie paliwa (średnio w całym teście tylko 6,8 l/100 km), precyzyjną skrzynię (!), przyjemne prowadzenie, komfort jazdy, pojemny bagażnik (testowano hatchbacka) i dobrze skalkulowane ceny. Po stronie minusów wyszczególniono głośną pracę tylnego zawieszenia, jego nerwowe zachowanie, skrzypiący fotel kierowcy oraz zawieszający się system multimedialny.

Ostateczna ocena, jaką uzyskał Peugeot 308 w teście długodystansowym tygodnika AUTO ŚWIAT, to pięć gwiazdek!!! Brawo po raz kolejny!

Renault Modusa można dostrzec na zdjęciu opublikowanym na stronie 32.

Grupę PSA wspomniano parokrotnie w materiale poświęconym silnikom stosowanym przez europejski oddział Forda (strony 38-43).

To woła o pomstę do nieba! W artykule poświęconym kabrioletom (strony 44-47) AUTO ŚWIAT kompletnie zignorował konstrukcje francuskie!!! Poza dwoma przypadkami (Saab i Mazda) zaprezentowano wyłącznie modele marek niemieckich!

Nic więcej o francuskich samochodach nie napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Dodaj komentarz

6 komentarzy do "Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 22/2017"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
norbitek
Gość

Szkoda tylko, że na drobno go nie rozebrali, jak to kiedyś robili.

arek
Gość
To w sumie bardzo ciekawe, ale jak oddzial niemiecki testuje pezota na dlugim dystansie to zawsze zdarzają im sie wielkie usterki, a tutaj nic sie nie zepsulo, totalnie nic. U mie w wersj 1.6 vti po 100tys tylko pompa wody byla do wymiany, upocona, wiec raczej profiltycznie. W tytule jest czy podtytule „nic procz drobnej jednej usterki”, a to jest nieprawda bo nic sie nie zepsulo tylo wyskoczyla kontrolk check engine ale bez powodu. Ale naglowek „kompletnie bezawaryjny” juz nie przeszedl chyba przez gardlo. Zdaje sie ze ten test nie robil sam auto swiat ale z kimś, mozw dlatego taki… Czytaj więcej »
pawelhks
Gość

Ja bym jeszcze odnotowal, że w AS jest dyskretna reklama C4P. Wspominam o tym gdyz PSA poszlo chyba w stronę subtelnej reklamy w mediach pro vagowskich. Stad oddali P308 na test długodystansowy, teraz taki test przechodzi również C4GP. Może marketing PSA chce tą drogą udowodnić, że ich auta są świętne. Bo przecież skoro testujący w AS tak wysoko ocenili P308 to jest to coś.

Adam
Gość

Tez sądzę że 6 biegowa skrzynia w 1.2 PT sprawuje sie super. Jeden tester na youtube narzekal, ze „jak to w peugeot, zmiana biegów przypomina mieszanie w garnku z makaronem”… A ta skrzynia jest naprawdę precyzyjna i to było powtarzanie stereotypu, a nie obiektywna ocena (no chyba, ze jakis dziennikarz cos tam popsuł).
5 biegówka z 207, czy obecna, ze słabszej wersji PT, faktycznie potrafią przyhaczyc i myślę, ze powinni do PT 110KM też dac 6 biegów.
A jak chodzi o kabriolety, to dobrze, że chociaż te Mazde dali, bo takie zestawienie bez mx-5 byloby żartem ;-)

wpDiscuz