Zbliża się lato, wakacje za pasem, więc AUTO ŚWIAT dorzucił do części nakładu mapę Europy z informacjami turystycznymi. Wycenia taki komplet na 9,99 zł, ale regularne wydanie możecie kupić za standardową cenę 2,50 zł i takie będziemy rozpatrywać. Acz nie powiem, ja akurat kupiłem tę wzbogaconą wersję. Czy warta jest wydania niemal 10 zł? Mam mieszane uczucia.
AUTO ŚWIAT nr 23 (1124) z 05.VI.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Xsara, 406, Megane, Sandero
Renault Megane i Dacię Sandero można dostrzec na niewielkich fotografiach zamieszczonych na okładce aktualnego numeru tygodnika AUTO ŚWIAT.
O tym, że również w Polsce pojawi się kilka salonów marki DS AUTO ŚWIAT wspomina na stronie 15.
Dziesięć strona dalej opublikowano test Dacii Sandero 0.9 TCe. Redaktor Burchard dobrze ocenił wygląd samochodu („wcale nie wygląda tanio”!), przestronność, zegary, niskie spalanie, układ jezdny i rozsądnie skalkulowane ceny. Nie spodobały się fotele, turbodziura, wyciszenie przy prędkościach autostradowych oraz trochę układ kierowniczy. W materiale wspomniano też Renault Clio, zaś Dacię Sandero oceniono na 3,5 z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek.
W dużym materiale poświęconym ponadnormatywnemu zużyciu olejów silnikowych pojawiły się małe wzmianki o francuskich autach. Wśród tych, które „lubią” olej wymieniono auta PSA napędzane dość już wiekowym benzyniakiem 1.8 (XU7), który montowano w wielu modelach. AUTO ŚWIAT wymienił dwa – Citroëna Xsarę i Peugeota 406. Miałem taki motor w Xantii i tak się trafiło, że nie brał oleju – ot, szczęście? ;-)
Pięć aut kompaktowych napędzanym dieslami porównano w dziale Z drugiej ręki (strony 38-43). Naprzeciwko niemieckiej konkurencji (Astra, Focus, Golf) stanęła Mazda 3 i Renault Megane. Materiał pochodzi z niemieckiej centrali ;-) Okazuje się, że „najlepszą relację ceny do wieku ma Renault”. To fakt – jak na pozostałych rywali trzeba wydać 27-30 tys. zł, tak na Megankę wystarczy 23 tys. zł.
Renault zostało „wycenione” na cztery gwiazdki, podobnie jak Ford i Volkswagen. Opel i Mazda uzyskały po pół gwiazdki mniej. Jednoznacznie zwycięskiego auta jednak nie wskazano, acz nas cieszy, że Meganka została oceniona całkiem nieźle.
Przy silniku Forda wspomniano koncern PSA.
Nic więcej o francuskich samochodach nie napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT. Szkoda kasy.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze