Czas upływa bardzo szybko, mamy już czwartek, dochodzi południe, czas więc najwyższy na przegląd prasy. Mam tu na myśli drugi z mainstreamowych tygodników, czyli AUTO ŚWIAT. Na jego okładce króluje wprawdzie jakaś wersja Golfa (piszą, że ósma, ale kto to wie), ale nieco niżej pojawiły się Citroën C4 Picasso, Peugeot 308 oraz Renault Clio.

 

AUTO ŚWIAT nr 26 (1127) z 26.VI.2017
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,2 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, Saxo, 308, 3008, 5008, Clio, Logan

 

AUTO ŚWIAT oczywiście na pierwszy opisany samochód w numerze wybrał tego Golfa z okładki. W tekście, już na początku, piszą zaś, że firma „zagląda teraz pod każdy kamień, żeby za jakiś czas nie pojawiły się »nieprzewidziane okoliczności«”. Czyli żeby nie wybuchła kolejna afera, a nie, żeby nie powstało kolejne oszustwo. Nigdy nie uwierzę w to, że do Dieselgate doszło bez wiedzy i akceptacji najwyższych władz koncernu! Ze zdania napisanego przez AUTO ŚWIAT wnioskuję więc, że pilnują, żeby wszystko było ukryte, a nie żeby tego nie było ;-) Mam prawo do takiej interpretacji przecież ;-) Za to w całym tym tekście o przyszłości Volkswagena pojawiła się – pod koniec – wzmianka o Peugeocie.

Już nie wzmianka, ale pełny dwustronicowy artykuł znajdziecie troszkę dalej – na stronach 10-11. Redaktor Burchard opisał tam odświeżonego Peugeota 308. Nie zabrakło tam odniesień do SUV-ów 3008 i 5008, ale nic w tym dziwnego. Odświeżony kompakt otrzymał wszak parę elementów wyposażenia, które zadebiutowały wcześniej w tych SUV-ach. Chodzi tu gównie o systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy, ale i komfort użytkowania.

Przy okazji delikatnego liftingu Peugeot wprowadził też pewne zmiany w zespołach napędowych. Pojawił się nowy silnik wysokoprężny 1.5 HDi, który już teraz spełnia normę czystości spalin Euro 6c, która obowiązywać będzie od 2020 roku. PSA jak zwykle ekologiczne i to na długo przed początkiem obowiązywania norm. I nie trzeba oszukiwać… ;-)

Druga nowość, to filtr cząstek stałych w benzynowym silniku PureTech. Nie ma się co tego obawiać – działa nieco inaczej, niż w dieslach, bo choć potrzebuje „szczelniejszych” filtrów, to nie wymaga „dopalania” sadzy. Jest więc niekłopotliwy, nie wymaga dolewek czegokolwiek, czy trybów jazdy z wysoką prędkością przez kilkanaście minut.

Trzecia nowość, to ośmiobiegowy automat dostępny ze 180-konną wersją diesla 2.0 HDi. Redaktor Burchard w tygodniku AUTO ŚWIAT pisze wprost: „przyjemność z jazdy jest naprawdę duża”. A do tego spalanie – wg producenta – powinno spaść o jakieś 7%. Oczywiście ten zespół napędowy też już spełnia normę czystości spalin Euro 6c. AUTO ŚWIAT ocenił odświeżoną 308-kę na 4,5 w pięciogwiazdkowej skali.

308-ka pojawiła się ponownie na stronie 17. jako przykład samochodu, w którym występuje silnik PureTech. A wszystko to z uwagi na tekst o wynikach konkursu Engine of the Year.

AUTO ŚWIAT ma rację – na pewno spore grono ludzi zastanawia się wybierając nowy samochód, czy zdecydować się na praktycznego, wygodnego, funkcjonalnego minivana, czy może wybrać modnego, ale wcale niekoniecznie praktycznego SUV-a. Porównano więc na stronach 18-21 Citroëna C4 Picasso z Kią Sportage. I nie ma wątpliwości – minivan jest samochodem o wiele lepszym! Wygrał w kategoriach „Prowadzenie i spalanie”, „Pakowanie” i „Przewóz dzieci”, zaś w kategorii „Parkowanie” zremisował z SUV-em. Werdykt jednoznaczny: 4:1 dla minivana. Zwłaszcza dla tak wzorcowego, jak Citroën C4 Picasso!

AUTO ŚWIAT przetestował też Dacię Logan MCV po niedawnym lekkim liftingu. Auto miało pod maskę benzynowy silnik 0.9 TCe o mocy 90 KM. Niewielka jednostka z dużym potencjałem. Do tego przestronny samochód z wielkim bagażnikiem. Niezła stylistyka, całkiem bogate wyposażenie testowanej wersji i niewysoka cena. Również spalanie jest niskie. Rodzinnego charakteru dopełnia miękkie, wygodne zawieszenie. Redaktor Kamiński skrytykował jedynie przechyły nadwozia w zakrętach i nieprecyzyjny układ kierowniczy. Ostateczna nota – cztery gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia.

W tym tygodniu AUTO ŚWIAT postanowił też podpowiedzieć, co kupić, jeśli chce się spróbować swoich sił w KJS-ach. Wśród propozycji przedstawionych na stronach 46-47 pojawiły się Citroën Saxo VTS oraz Renault Clio Sport. To pierwsze z silnikiem 1.6 118 KM, to drugie z dwulitrówką generującym 169 KM. Saxo będzie zauważalnie tańsze.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej sportowej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

7 komentarzy do "Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2017"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Red
Gość

to jest oczywiste, że SUV nie ma najmniejszych szans z minivanem. SUVa kupuje się tylko i wyłącznie oczami. SUVy mają małe bagażniki, słaby komfort jazdy, słabą dynamikę i wysoką, nieadekwatną do jakości cenę. Niestety, taki jest obecnie trend w motoryzacji, padają kolejne modele segmentu D na rzecz suvów budowanych na bazie kompaktów.

PS. Auto Świat jak zwykle nie rozczarował i jak zwykle na stronie nr 4 umieścił jakąś ‚nowość’ z koncernu vw.

pawelhks
Gość

@Red
tekst z AS w sprawie porownania KIA i C4GP dowodzi, ze cos sie stalo co powoduje, ze PSa jest mile widziane na lamach AS i doceniane w ocenach. Ciekawe co to jest.

pawelhks
Gość

@Krzysztof
tak mi sie wydaje, ze gleboki budzet reklamowy (PSa widac tez fajnie na łonecie) powoduje, ze Citroen wygrac moze nawet z KIA! Nie wspominajac o wygranej z Touranem kilka tygodni temu. A przeciez c3 tez bylo bardzo wysoko w porownaniu 10 aut segmentu B.
Oby PSA odzyskala te srodki w postaci zwiekszonej liczby sprzedanych aut.

Red
Gość

nie zapomnijmy, że PSA jest właścicielem niemieckiego Opla. Dzięki temu zabiegowi, w testach Peugeot i Citroen nie będą już lądować na samym dnie.

Teraz będzie układ taki:
1. VW/Kura/Seat
2. Opel/Peugeot/Citroen
3. Kia/Hyundai
4. Honda/Toyota/Mazda
5. Inne
6. Renault

poprzednio (przed przejęciem Opla przez PSA) było
1. VW/Kura/Seat
2. Opel
3. Kia/Hyundai
4. Honda/Toyota/Mazda
5. Inne
6. Peugeot/Citroen
7. Renault

Staszek Mar.
Gość

W AutomSzmacie nie napisali, ze wydano międzynarodowy list gończy za 5 menadżerami VW? I że wykryto nielegalne oprogramowanie w nowych A7 i A8?

Jeck
Gość

Golf 6 czy 8 wygląda tak sam, czyli ohydnie i tylko fani tego paskudztwa widzą różnice.

wpDiscuz