Wczoraj trafił do sprzedaży nowy numer tygodnika AUTO ŚWIAT, ale próżno na jego okładce szukać samochodów francuskich. Nie znajdziecie ani jednego. Dominują oczywiście auta niemieckie, do czego w zasadzie się już przyzwyczaiłem, ale nie znaczy to, że taki stan rzeczy nie budzi mojego wewnętrznego sprzeciwu.
AUTO ŚWIAT nr 34 (1085) z 22.VIII.2016
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, e-Mehari, 3008, Captur, Master, Megane, Talisman, Trafic
O współpracy Opla z Grupą PSA pisze AUTO ŚWIAT w artykule poświęconym ofensywie rynkowej niemieckiej firmy. W tekście wspomniano też Renault Captura, Peugeota 3008, a cały ten materiał znajdziecie na stronach 4-7.
Citroëna i DS wspomniał AUTO ŚWIAT na stronie 10. wymieniając kilka firm stosujących w swoich samochodach systemy powiadamiania awaryjnego/ratunkowego. Dodajmy, że Grupa PSA stosuje takie rozwiązania już od kilkunastu lat.
Wśród potencjalnych rywali dla opisanego na stronach 22-23 Volkswagena Golfa GTI Clubsport wymieniono Peugeota 308 GTi.
Afera spalinowa Volkswagena (Dieselgate) ma różne reperkusje. W niemieckich mediach produkujących motoryzacyjne pisma na różne rynki nierzadko próbowano rozmywać odpowiedzialność niemieckiego koncernu. Teraz AUTO ŚWIAT wziął na tapetę kwestię płynu AdBlue, czyli roztworu mocznika wykorzystywanego przez systemy selektywnej redukcji katalitycznej pozwalające na znaczące ograniczenie emisji tlenków azotu – a to o nie chodziło w aferze spalinowej Volkswagena. Dokonano przeglądu marek, wyszczególniono modele, pojemności zbiorników na AdBlue, średnie zużycie płynu, podano ceny w ASO i lokalizację wlewów. Z nazwy wymieniono np. Renault Mastera i Trafic’a. AUTO ŚWIAT niezbyt przychylnym okiem patrzy na to rozwiązanie w podsumowaniu artykułu ze stron 28-31 pytając, czy jest to „ekoutrudnienie?”.
Słowo komentarza ode mnie: tlenki azotu, które produkują w masowych ilościach Volkswageny, Audi, SEATy i Skody z silnikami diesla są śmiertelnie niebezpieczne. Brak układów z AdBlue w tych autach to masowe trucie ludzi, narażanie ich na choroby i przedwczesny zgon. Kto nie wierzy, niech zajrzy do wstrząsającego raportu Komisji Europejskiej na ten temat. Auto Świecie, źle czynisz, wybielając trucicieli z Volkswagena, bardzo źle!
O tym, jak często wymieniać pasek rozrządu traktuje krótki artykuł zamieszczony na stronie 32. Wspomniano tam silnik 1.6 HDi Grupy PSA, który wg producenta powinien wytrzymać 200-240 tys. km przebiegu na jednym pasku rozrządu.
Newsy sprzed 20 lat przynoszą w tym tygodniu wzmiankę o Renault Clio, Megane Scenic’u i Megane Classic.
AUTO ŚWIAT organizuje polską edycję konkursu o Złotą Kierownicę. Na stronach 45-47 zaprezentowano kandydatów, a wśród nich odnajdziecie Citroëna C3 III, Renault Megane IV, Nowego Peugeota 3008, Renault Talismana oraz Citroëna e-Mehari. Jeśli zamierzacie głosować – wybierzcie któryś z tych właśnie samochodów!
Citroëna C4 wspomniano w tekście „Czarna skrzynka dla każdego!” zamieszczonym na stronie 50.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał aktualny AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO ŚWIAT
Najnowsze komentarze