Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 02/2017

14
957

To nie zdarza się często – tygodnik MOTOR pokazał na okładce aż trzy samochody francuskie, w tym jeden w górnej części okładki. To wizualizacja Renault Kadjara R.S. Niżej dostrzec można Renault Talismana i Citroëna C4. Do tego wprawne oko wyłuska jeszcze loga Peugeota i Citroëna. Sprawdźmy, co o samochodach francuskich pojawiło się w tygodniku MOTOR w tym tygodniu.

 

MOTOR nr 02 (3316) z 9.I.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C2, C3, C3 Aircross, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, C-Elysee, C-Crosser, Xsara Picasso, 107, 1007, 204, 206, 207, 2008, 301, 307, 308, 3008, 405, 407, 4007, 508, 5008, 807, Partner, RCZ, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Talisman, A120, Duster, Logan, Sandero, sportowe

 

Duże zdjęcie Peugeota 3008DKR zamieszczono na stronie 4. wspominając o trwającym Rajdzie Dakar.

O usportowionych wersjach różnych modeli traktuje artykuł zamieszczony na stronach 6-9. Wspomniano tam Peugeota 405 MI16, Peugeota RCZ, renault Captura R.S., pokazano wizualizację Kadjara R.S. oraz zdjęcia Megane R.S. i Twingo III R.S. A jeśli chodzi o sportowe coupe, to chciałbym tygodnik MOTOR uświadomić, że w bieżącym roku pojawi się nowe auto tego typu. Chodzi oczywiście o Alpine, które pod skrzydłami Renault wreszcie zaprezentuje taki samochód.

Peugeota 2008 wspomniano w krótkiej notatce zamieszczonej na stronie 11. i traktującej o testach miejskiego crossovera Seata.

Na stronach 12-13 pojawił się skrócony kalendarz nowości, jakich możemy się spodziewać w bieżącym roku. W styczniu mają to być Citroën C1 oraz Dacie Sandero i Logan, w lutym Citroën C-Elysee po liftingu, Peugeot 301 po liftingu oraz Peugeot 5008, a w marcu Alpine A120 (oznaczenie modelu nie jest potwierdzone) i poliftingowy Renault Captur. We wrześniu powinien zadebiutować nowy Duster, pojawią się też nowy Peugeot 508, Citroën C3 Aircross oraz wreszcie trafi na nasz rynek Nowy Koleos. W grudniu PSA ma pokazać nowe wersje Citroëna Berlingo i Peugeota Partnera.

Pochodzący od niemieckiego partnera tygodnika MOTOR test porównawczy Renault Talismana i Kii Optimy (oba w wersjach kombi) zamieszczono na stronach 16-19. Miałem okazję niedawno podobną Kią pojeździć i byłem w szoku, jak bardzo Koreańczycy kochają lata 90. XX wieku. Wnętrze przywodziło mi na myśl ten właśnie okres. Na zdjęciach zamieszczonych przez MOTOR aż tak bardzo tego nie widać, ale powiem Wam szczerze – zupełnie mi ten samochód nie przypadł do gustu. Owszem, to, jak jeździ, można nawet ocenić pozytywnie, jak wygląda z zewnątrz – też. Środek jest jednak porażką stylistyczną, a i wpadek ergonomicznych tam nie zabrakło.

MOTOR ma oczywiście inne odczucia, bo skazał Kię na wygraną w teście z Talismanem. I to mimo mocniejszego silnika (160 KM vs 141 KM), czy większego bagażnika (572 l vs 552 l). Rozmiar nie ma znaczenia, skoro kufer Optimy uznano za bardziej funkcjonalny. Do tego Wielka przestronność z tyłu stawia Kię na pierwszym miejscu, choć i w Talismanie ciasno raczej nikomu nie będzie.

Cóż to jednak znaczy przy niemiłosiernie skrzypiącym wnętrzu Renault, które  ma „marne oraz miejscami niechlujnie spasowane plastiki w dolnej części”. Nie ratują tego nawet „porządne, miękkie materiały” w części górnej oraz „stylistyczne smaczki”. Powiem Wam, że jak jeździłem ową Kią, to materiały wykończeniowe (a była to bogata wersja!) też dupy nie urywały, a smutek, jaki bił z deski rozdzielczej, skłaniał mnie co chwilę do skręcenia z drogi i uderzenia w drzewo, by zakończyć wreszcie żywot na tym łez padole. Dobrze, że potrafiłem nad tym zapanować, przyzwyczajony do depresyjnych wnętrz niektórych Škód i Volkswagenów ;-)

MOTOR twierdzi wprawdzie, że Optimie blisko do Passata, a zatem i do segmentu premium, ale nie wierzcie w te bzdury!

Może i faktycznie obsługa Multi-Sense w Talismanie jest bardziej skomplikowana, niż nawigacji w Kii, ale łatwo to wytłumaczyć – po prostu w Renault jest tam bez porównania więcej opcji do ustawienia. Żeby jednak nazwać jego obsługę „zagmatwaną”, to trzeba mieć podejście rodem z tygodnika MOTOR – kochać wszystko to, co proste, kanciaste, a najlepiej, jak połowy wyposażenia nie ma, bo nie trzeba go ustawiać, więc wszystko się upraszcza.

Doszukano się szarpnięć dwusprzęgłowej skrzyni EDC, czego w żadnym razie nie stwierdzono w Kii. Mimo to i dzięki mocniejszej jednostce napędowej o mniejszej pojemności skokowej Talisman jest dynamiczniejszy i pali niemal tyle samo oleju napędowego, co Optima.

Renault z opcjonalnym w wersji Intens systemem 4Control okazał się zwinny i świetnie reaguje na ruchy kierownicą, ale „układ kierowniczy zbytnio izoluje od tego, co dzieje się z przednimi kołami”. A o tylnych informuje dobrze? ;-) W Kii oczywiście wszystko to działa lepiej, a ESP nie jest nadwrażliwe. A w Talismanie jest? Nie stwierdziłem… Również komfort jazdy w Optimie uznano za lepszy i to mimo adaptacyjnych amortyzatorów Talismana. Nic więc dziwnego, że przy takim podejściu Kia otrzymała 226 punktów, o 6 więcej od Renault. Chyba nie muszę dodawać, które z tych aut ja bym wybrał?…

MOTOR opublikował w tym tygodniu 9strony 30-34) ranking brytyjskiego Warranty Direct, które jest nie tyle rankingiem (bez)awaryjności, co raportem uwzględniającym koszty napraw i ryzyko awarii. Dzieli on auta na segmenty. Wspomina też o samochodach francuskich. Oto ich miejsca:

SAMOCHODY MAŁE

3. Citroën C1
6. Peugeot 107

SAMOCHODY MIEJSKIE

18. Citroën C3
20. Renault Clio III
23. Citroën C2
24. Renault Clio II
28. Peugeot 207
29. Peugeot 206
Słabiutko wypadło np. Polo.

SAMOCHODY KOMPAKTOWE

16. Renault Megane III
20. Peugeot 308
22. Citroën C4
23. Peugeot 307
24. Renault Megane II
Wcale nieciekawie wypadły kompakty z Grupy Volkswagena.

SAMOCHODY KLASY ŚREDNIEJ

7. Renault Laguna II
12. Renault Laguna III
24. Citroën C5 I
27. Peugeot 407
35. Citroën C5 II

SUV-Y I CROSSOVERY

6. Citroën C-Crosser
7. Renault Koleos
10. Peugeot 4007

MINIVANY I KOMBIVANY

1. Peugeot Partner Tepee
2. Citroën C3 Picasso
4. Renault Scenic
5. Renault Kangoo
6. Citroën Berlingo First
7. Citroen Xsara Picasso
9. Renault Grand Modus
13. Renault Kangoo
14. Renault Scenic
15. Renault Grand Scenic
17. Peugeot 3008
19. Peugeot 1007
24. Renault Modus
26. Renault Grand Scenic
30. Citroën Grand C4 Picasso
35. Citroën C4 Picasso
36. Peugeot 807
40. Renault Espace

W innych segmentach aut francuskich nie zauważyłem.

Na stronie 39. na jednym ze zdjęć można dostrzec Citroëna C4 Picasso.

Peugeota 206 oraz Dacii Duster dotyczą pytania czytelników tygodnika MOTOR opublikowane na stronie 43.

W dziale Używane na stronach 44-47 Redaktor Grabowski porównał trzy auta kompaktowe. Citroëna C4 II generacji można jeszcze kupić na rynku pierwotnym i choć pewnie już trochę odstaje od dzisiejszych nowości w tym segmencie, to jednak jest bardzo interesującą propozycją. Problemem może być tylko jedna wersja nadwoziowa (pięciodrzwiowy hatchback). Za to C4 okazuje się całkiem przestronnym autem z dużym bagażnikiem, diesle mają praktycznie bezobsługowe filtry stałe, wyposażenie aut z rynku wtórnego jest dobre na tle rywali, a koszty serwisu całkiem rozsądne. Autor pochwalił świetne fotele Citroëna, zauważył też komfortowy charakter zawieszenia. MOTOR uznał jednak za lepszą propozycję Fiata Bravo, ale już Ola Astrę ocenił niżej od Citroëna.

W dziale MOTOR Retro (strona 54.) pokazano Peugeota 204 Coupe z drugiej połowy lat 70. XX wieku.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w drugim tegorocznym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Dodaj komentarz

14 komentarzy do "Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 02/2017"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Zibi
Gość
Czytam „Motor” i „Auto Świat”. Mam podobne odczucia do redaktora, chociaż akurat nie jeżdżę francuskim autem. Testy są chyba robione od punktacji, żeby VW wygrywał, resztę (opisy) dopasowują. W innym niemieckim miesięczniku motoryzacyjnym (wiosną) był test Mazdy 6, Talismana i Passata. Wygrał Passat oczywiście, Talisman ostatni, tylko że w tym przypadku źle policzyli punkty, bo z punktacji po dodaniu wyszło, że Talisman wygrał z Mazdą. Żenada. Generalnie jak człowiek w dobie smartfonów czy komputerów czyta o ciężkiej obsłudze multimediów to zadaje sobie pytanie czy testujący redaktorek ma problemy z techniką. Co do gorszej jakości plastików w dolnym pasie – tak… Czytaj więcej »
Maruda
Gość

Jedyne czego można by się przyczepić w Talismanie to faktycznie nieco mniej miejsca na nogi z tyłu. Ale ogólnie Optima jest wykonana klasę gorzej niż Talisman.

pawelhks
Gość
taka ciekawostka odnosnie KIA z wczoraj – akurat chodzi o KIA RIO rok produkcji 2016. Mialem przelozyc fotelik dzieciecy z C4GP do RIO i zapiac go na ISOFIX na tylnej kanapie. Mianowicie Isofix w KIA RIO jest tak umiejscowiony, ze fotelik, ktory zapinam na ISOFiX w Citroenie w MINUTE, nie bylem w stanie zapiac w KIA w 10 minut! Uchwyt jest jakos schowany pod oparciem, wysuwany z fotelika zaczep nie dawal sie zatrzasnac. Po 10 minutach zmagan zgrabialy mi rece na 10 stopniowym mrozie, do KIA przelozylem fotelik zapinany tylko na pasy. Wrocilem do domu i powiedzialem zonie, ze dziadzio… Czytaj więcej »
gigant2009
Gość

Sprzedaż Optimy w Europie (nie wiem jak w Polsce i powiem szczerze nie interesuje mnie to zupełnie) do znaczących nie należy, jak by była tak cudowna i idealna, to z łatwością przeskoczyłaby Talismana

Marecki
Gość
Czytam ten portal z dużym zainteresowanym i z nieskrywaną przyjemnością. Moim zdaniem jest on jedyny,który profesjonalnie i rzetelnie opisuje motoryzację francuską. Sam jestem fanem samochodów z nas Sekwany , jeździłem Citroenem C5 II przez 7 ostatnich lat. W zeszłym roku sprzedałem „cytrynkę” i szukałem czegoś nowego na rynku. Przyglądałem się i testowałem wiele samochodów zarówno z segmentu D jaki i suv-ów. Oczywiście moim marzeniem był zakup Citroena C5 w nowej wersji, ale z uwagi na to,że nie pojawił się następca to musiałem zweryfikować swoje plany. Jeździłem testowo min DS5, ale jakoś nie przypadł mi do gustu ( ciasny w porównaniu… Czytaj więcej »
Red
Gość
powiem tak – jestem na etapie wyboru auta firmowego, segment D, budżet do 160k brutto. Jeździłem już i Passatem, i Superbem, i Audi A4. Auta benzynowe i diesle z DSG. Nie powiem, poprawne, ale brakowało im czegoś. To ‚coś’ znalazłem w Talismanie. Wersja Energy Intens, silnik benzynowy 150KM z EDC – ta skrzynia jest absolutnie rewelacyjna, co najmniej generację do przodu względem volkswagenowskiego DSG. O ile czasy zapinania biegów w górę są absolutnie porównywalne (konia z rzędem temu, kto dostrzeże zmianę biegu 10ms vs 20ms), o tyle czasy redukcji Renault po prostu masakrują volkswagenowską konkurencję. W Renault EDC czasy przerwy… Czytaj więcej »
gigant2009
Gość
Fajne porównanie! Mogę tylko sprostować brak tempomatu adaptacyjnego – jest takowy przynajmniej w wersji Initiale i działa bardzo dobrze. brak łopatek do zmian biegów- zgadza się brak w pełni manualnego trybu skrzyni-nie rozumiem o co chodzi Ja, R-Linka nie uczyłem się w ogóle, a obsługa nie sprawia mi żadnego problemu wszystkie funkcje są intuicyjne, jak nie wyjdzie za pierwszym, to wyjdzie za drugim razem :D Zawsze można wybrać większość funkcji głosowo i działa to dobrze choć w nawigacji trzeba wiedzieć co powiedzieć odnośnie adresu – ulicy O wykończeniu wnętrza pisać nie będę, bo bym się powtarzał, ale nadal nic mi… Czytaj więcej »
Red
Gość

brak w pełni manualnego trybu skrzyni – jak wrzucisz tryb manualny, ustawisz bieg nr 6 i jedziesz 100km/h, to dając więcej gazu, skrzynia mimo wszystko redukuje na 4-kę i ciągnie do wysokich obrotów.

Wolałbym mieć możliwość całkowitego blokowania biegu (całkowitego decydowaniu na jakim biegu ma jechać auto), bo silniki turbo spokojnie dają sobie radę w zakresie niskich i średnich obrotów.

axermann
Gość

http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,21239807,we-francji-zaczelo-sie-sledztwo-w-sprawie-manipulacji-spalinami.html?disableRedirects=true

A może jakieś bliższe informacje na ten temat od Szanownej Redakcji? Jedziecie po VW w aferze spalinowej a wynika ze francja-elegancja tez ma wiele za uszami. No, Panie Krzysztofie…choćby jedną, :wink: malutką wzmiankę na pierwszej stronie FRANCUSKIE.PL :lol:

duszek480
Gość

Gdybyś regularnie czytał francuskie.pl to byś wiedział, że informacje na ten temat już się tu pojawiały.

duszek480
Gość

Niezły ten Kadjar R.S. :P

wpDiscuz