Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 10/2017

20
629

To już dziesiąte wydanie tygodników w tym roku! Po czterdziestce czas przyspiesza, za to metabolizm zwalnia. No ale mamy już marzec, jutro zaczyna się Salon Samochodowy w Genewie, a MOTOR na swojej okładce zapowiada nawet materiał o 25 nowościach tego salonu. I – to niesłychane! – zapowiedź ową ilustruje zdjęciami trzech aut, w tym dwóch francuskich! Mowa o Alpine A110 i DS 7 Crossbacku. A nieco wyżej pokazuje nawet fotkę Renault Laguny II Grandtour.

 

MOTOR nr 10 (3324) z 06.III.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron:
56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Alpine
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Picasso, C4 Picasso, 3, miejski crossover, 7 Crossback, 208, 2008, 3008, 5008, Clio, Laguna, Megane, Talisman, A110

 

Znowu wszystko zaczyna się na stronie 4. Tam opublikowano list czytelnika, który pojechał do Niemiec szukać używanego samochodu. Natknął się na 6-letnią Megankę z przebiegiem 310.000 km. Nie kupił. W Polsce trafił na ogłoszenie dotyczące bardzo podobnego samochodu, tez z Niemiec, ale już z przebiegiem rzędu 120.000 km. Nie zdecydował się na zakup, bo sam przekonał się, że Niemcy jednak dużo jeżdżą. Od dawna powtarzam, że jeden z najbardziej mobilnych narodów świata mający bezpłatną wciąż znakomitą infrastrukturę drogową nie porusza się jedynie środkami masowej komunikacji. Kupują mnóstwo samochodów (największy rynek w Europie) nie po to, by się na nie gapić, ale po to, by z nich korzystać. I sam nieraz widziałem niezłe oferty w niemieckich autokomisach w nader wysokich cenach. Co tylko utwierdzało mnie w przekonaniu, że do Polski ściąga się rozbitki i tu „klepie” sprzedając potem nieświadomym Polakom wierzącym w to, że trafili na okazję. Dobrze, że MOTOR taki list zamieścił, ale z drugiej strony nie sądzę, by dopomogło – my kochamy być oszukiwani!

Przegląd europejskich fabryk samochodów MOTOR zamieścił na stronie 8. Wymienił więc siłą rzeczy także marki francuskie, które mają swoje zakłady w kraju rodzimy, ale też w Hiszpanii, Portugalii, Słowenii, Turcji, Rosji, na Białorusi, Słowacji, w Rumunii i Kazachstanie. Szkoda, że pominięto Czechy przyznając własność fabryki w Kolinie tylko Japończykom z Toyoty. No i w świetle potwierdzonego dziś przejęcia Opla i Vauxhalla PSA ma też zakłady w Wielkiej Brytanii ;-)

Na stronie 9. zamieszczono tabelkę z wynikami sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych marek w Europie w okresie od stycznia do lutego.  Renault jest na miejscu czwartym, Peugeot na piątym, a Opel/Vauxhall na trzecim. Zastanawiam się tylko, czy powinniśmy zacząć testować także Ople? Co Wy na to?

Krótka wzmianka o czterogwiazdkowym wyniku Citroëna C3 w testach EuroNCAP pojawiła się na stronie 9. MOTOR pisze uczciwie, że do pięciogwiazdkowego rezultatu francuskiemu autku zabrakło bardzo niewiele.

MOTOR nawiązuje do planów (w momencie pisania tekstu jeszcze planów) połączenia Grupy PSA z Oplem i Vauxhallem w materiale zamieszczonym na stronach 10-11. Wspomina, że Nowa Corsa będzie miała wiele wspólnego z Peugeotem 208. W całym materiale pojawiają się wzmianki o DS 3, miejskim crossoverze marki DS planowanym na rok 2018, o Peugeotach 208, 2008, 3008 i 5008, a także o „następcy C3 Picasso”. Prezentując spodziewane nowości w segmencie B pokazano m.in. wizualizacje przyszłych wersji Peugeota 208 oraz Renault Clio. Ogólnie bardzo fajny artykuł.

Salon w Genewie zaczyna się już jutro, więc MOTOR przedstawia 25 modeli, które na pewno będą w gronie najważniejszych premier tych targów. Na czele – z uwagi na kolejność alfabetyczną – Alpine A110. MOTOR uważa, że największym jego rywalem będzie Porsche 718 Cayman. Dalej mamy SUV-a DS 7 Crossback. Renault z kolei pokaże Captura po lekkim liftingu, ale nie tylko – szykuje też jakąś niespodziankę. O wszystkim tym możecie przeczytać na stronach 12-15.

Projektowanie samochodów proste nie jest. Trzeba zwrócić uwagę na mnóstwo różnych spraw. MOTOR pokazuje dobre i złe rozwiązania na stronach 26-27. Krytykuje np. zasięg przednich wycieraczek w Talismanie (nie dochodzą do słupka), ale chwali płaską podłogę w Citroënie C4 Picasso.

Renault Lagunę wymieniono wśród najlepszych starszych aut z silnikami benzynowymi idealnymi do „zagazowania”. Chodzi o Lagunę I z silnikiem 2.0 16v. Pokazano ją na stronie 47.

Lagunę II 1.9 dCi MOTOR zaprezentował na stronach 52-53. Zwrócono uwagę na to, co – z dużą dozą prawdopodobieństwa – trzeba będzie „zrobić” po zakupie. Mogą Was czekać awarie karty hands free, problemy z turbosprężarką, awarie czujników ciśnienia w oponach, niedziałające wycieraczki, czy drobne problemy z wtryskiwaczami. Również tapicerkę uznano za niezbyt trwałą.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Dodaj komentarz

20 komentarzy do "Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 10/2017"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Marek
Gość

„O jakich interesujących nas markach piszą:”
Należałoby od dzisiaj uwzględniać tutaj Opla XD

Łukasz
Gość

Co do testów Opla jestem na „tak”. Już parę razy tu pisałem, że w segmencie marek premium największą estymę – obok „Francuzów” oczywiście – mam dla Opla. Insignia czy Astra to na tyle nowe i interesujące propozycje, że warto je przeanalizować. Dla Was jako testujących będzie to też możliwość sprawdzenia samochodów o nieco innej charakterystyce.

Mariusz
Gość

Pomysł niezły, niemniej chyba warto było by poczekać na pierwsze nowe modele wypuszczone po przejęciu, w obecnych modelach, mimo wszystko tej Francji jest niewiele (co nie znaczy że wcale).

gigant2009
Gość

„segmencie marek premium” Opel ???

Łukasz
Gość

Przepraszam chodziło mi o marki „konsumenckie” a nie premium, pomyłka :)

Waldi
Gość

Dlaczego w takim razie nie było testów Nissana a teraz nagle miałby być Opel?Z drugiej strony to również więcej pracy dla Pana Krzysztofa i redakcji francuskie.pl dla nas czytelników na pewno było by ciekawiej wszak na początek nowa Insignia juz czeka na testy:)))

toughluck
Gość

„Zastanawiam się tylko, czy powinniśmy zacząć testować także Ople? Co Wy na to?”

Tak. Ale nie wszystkie modele i nie bieżące modele. Zacznijcie testować, gdy pojawią się takie oparte o francuską technologię (albo odwrotnie, gdy PSA np. rebranduje Insignię jako nowe 508 :D).
Można by wtedy pokusić się o porównanie schodzącej platformy i nowej. Np. przyjdzie czas na Astrę L, przypuszczalnie na płycie podłogowej EMP2. Można wtedy porównać Astrę K i Astrę L i na tej podstawie orzec, czy to General Motors było lepsze, czy jednak PSA. No chyba, że Peugeot nowe 308 posadowi na płycie podłogowej Delta ;)

Bee!
Gość

„No i w świetle potwierdzonego dziś przejęcia Opla i Vauxhalla PSA ma też zakłady w Wielkiej Brytanii ;-)” – A o Polsce Pan Krzysztof zapomniał! Wstyd;-) Co do Opla, od dziś w motogazetkach jedna z najgorszych marek na rynku, ewentualnie marka, która straciła na jakości po przejęciu przez PSA… Jakąś ideologie sobie dorobią. A jeśli chodzi o testy, to trzeba być konsekwentnym – nie ma Nissana, Infiniti, Lady, Bugatti Pan Krzysiek nie uznaje za markę francuską, to i Opla być nie powinno.

henieq
Gość

Akurat Bugatti to jest VAG więc wiesz ;-)

Bee!
Gość
Już to raz, a może i dwa przerabialiśmy – Bugatti założono przez Włocha Ettore Bugattiego w Alzacji we Francji. Gdy Bugatti planował założyć swą firmę, miała ona powstać w Niemczech, ale w międzyczasie zmieniły się granice i powstała w Francji. Firma od samego początku była sygnowana jako marka francuska, i tak jest do dziś, nie zmienił tego również VW, można to sprawdzić na stronie Bugatti. Niemal każda strona poświęcona światowej motoryzacji podaje Bugatti jako firmę francuską (oczywiście dziś należy do VW) Zresztą, firma największe sukcesy odnosiła pod rządami Jeana, syna Ettore, który z Włochami miał już niewiele wspólnego. Faktem jest,… Czytaj więcej »
wpDiscuz