Jestem od paru dni w delegacji, służbowej oczywiście, niezwiązanej z motoryzacją, ale przecież nie może być tak, żeby na łamach wortalu nic się nie działo. Stąd zwyczajowa liczba codziennych publikacji, które przygotowałem wcześniej, byście codziennie otrzymywali nowe treści. Nie brakuje też, jak widać, przeglądów prasy – dziś czwartek, a już drugi tygodnik będziemy krytykować ;-)
„Motor” nr 16 (3225) z 13.IV.2015
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Aircross Concept, C3 Picasso, C5, Xsara Picasso, Survolt, 6, 208, 2008, 3008, 508, Partner, Vivacity, Captur, Espace, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Dokker
Króciutką notatkę o nowych, strukturalnych lakierach dostępnych do Peugeotów 208, znajdziecie na stronie 10.
Nieco niżej, ale wciąż na ten samej stronie, pojawiła się jeszcze krótsza informacja o Citroënie Aircross Concept.
Zdjęcia zamaskowanej Laguny nowej generacji znajdziecie w dolnej części strony 11. W niewielkim tekście zamieszczonym obok pojawiły się wzmianki o innych modelach Renault – Latitude i Espace.
W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 12. wspomniano Citroëna C3 Picasso, DS 6, Peugeota 508, Renault Megane i następcę Laguny oraz Peugeota 3008.
Renault Captura wspomniano jako rywala dla Forda EcoSport (strony 14-15).
Citroëna C5 CrossTourera i Peugeota 508 RXH wspomniano we wstępie do testu Subaru Outbacka (strony 22-25).
Dużo ciekawszy dla nas jest jednak test zamieszczony na stronie 26. Redaktor Grabowski opisał tam Dacię Dokker Stepway – tę samą, którą niedawno testowałem i ja. Autor pochwalił dynamiczny i oszczędny silnik, ale przyznał też, że wyciszenie samochodu nie jest rewelacyjne. Zauważył też szerokie drzwi przesuwane w drugim rzędzie i wygodne wnętrze, choć zganił przednie fotele, bo są – jego zdaniem – zbyt miękkie. Dodatkowe elementy wyposażenia (nie ma ich tak znowu dużo, bo Stepway, to bogata, jak na Dacię, wersja) mają bardzo atrakcyjne ceny. Znalazło się też odniesienie do Peugeota Partnera. Sam Dokker uznany został za samochód bardzo praktyczny i atrakcyjny cenowo.
Peugeota 2008 i Renault Captura wspomniano w teście Fiata 500X na stronach 28-29.
Skuter Peugeot Vivacity pokazano na stronie 35. Z jakiegoś powodu nazwano go autem ;-) ale to z pewnością przejęzyczenie ;-)
W życiu niejednego człowieka przychodzi moment, gdy zaczyna się zastanawiać, czy nie kupić minivana. Z reguły zdarza się to przy narodzinach dziecka, pierwszego, bądź kolejnych. Wybór rynkowy jest dość szeroki, ale na co warto się zdecydować, gdy w grę wchodzi samochód używany? Na stronach 46-49 znajdziecie kilka rad i propozycji. Cieszę się, że wskazanie „nasz typ” pojawiło się m.in. przy Xsarze Picasso. To wprawdzie auto tylko pięciomiejscowe, za to z reguły dobrze wyposażone i bezproblemowe w użytkowaniu. Polecany jest też Renault Scenic (w jego drugiej generacji) i trudno się dziwić – to także bardzo funkcjonalny samochód, w dodatku z reguły tańszy od niemieckich konkurentów, lepiej od nich wyposażony i dużo przyjemniejszy w użytkowaniu ;-) Scenic’a można mieć także w wersji przedłużonej Grand, również z siedmiomiejscowym nadwoziem.
Koncepcyjnego Citroëna Survolta pokazano na stronie 54. – jego malowanie było naprawdę niesamowite!
I to już wszystkie wiadomości o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu „Motoru”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze