MOTOR porównał w aktualnym numerze dwa francuskie SUV-y – Peugeota 5008 i Renault Koleosa. Tyle zapowiada okładka, ale aut francuskich w tym wydaniu pisma jest nieco więcej. Sprawdźmy więc, ile, a poza tym to, w jakim świetle je przedstawiono.

 

MOTOR nr 37 (3351) z 11.IX.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Simca, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C3 Picasso, 204, 208, 2008, 301, 308, 5008, Partner, 4, Captur, Clio, Koleos, 1100, Duster

 

Dacię Duster wspomina jeden z czytelników tygodnika MOTOR, którego list opublikowano na stronie 4.

Wśród hot hatchu, które pojawią się lada moment na rynku, wymieniono – na stronach 6-9 – Renault Megane R.S. Auto ma mieć co najmniej 300 KM i system 4Control, a także dwa rodzaje zawieszenia – Sport i Cup.

W dziale Motorynek (margines strony 12.) wspomniano Peugeota 308 GTi po liftingu. Auto napędzane 272-konnym silnikiem dostępne jest w Polsce w cenie od 139.900 zł.

Przedstawiając odświeżonego Nissana Leafa na stronach 12-13 wspomniano Renault Zoe – jest to najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w Europie. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. na rynek trafiło niemal 19.000 egzemplarzy tego modelu!

Na stronie 12. opublikowano też wyniki ostatnich testów zderzeniowych EuroNCAP. Znakomitym wynikiem może się poszczycić Renault Koleos – 90% za ochronę dorosłych, 79% za ochronę dzieci, 62% za ochronę pieszych i 75% za systemy bezpieczeństwa. Efekt – pięć gwiazdek!

MOTOR porównał Peugeota 5008 z Renault Koleosem. Tego pierwszego deprecjonuje pisząc, że to „prawie SUV”. Prawie, bo nie ma napędu 4×4. Tylko że definicja SUV-a wcale nie wspomina o napędzie na cztery koła! MOTOR więc jest w błędzie.

Ale przejdźmy do mierzalnych faktów. Renault jest nieco dłuższe od Peugeota (różnica, to 3 cm), ale ma sporo mniejszy rozstaw osi (271 cm względem 284 cm u rywala). Koleos oferuje też zauważalnie mniejszy bagażnik, co jest tak naprawdę efektem napędu na cztery koła. Siedmiomiejscowe (w Polsce seryjnie!) nadwozie Peugeota zapewnia też lepszą funkcjonalność, którą poprawia też większa ładowność.

W 5008 siedzi się bardziej jak w zwykłej osobówce, zaś w Koleosie – jak w SUV-ie ;-) W obu autach wieloma elementami wyposażenia steruje się za pomocą ekranów dotykowych, acz w Koleosie do obsługi klimatyzacji pozostawiono tradycyjne pokrętła. W żadnym z samochodów nie brakuje półeczek i schowków.

Zauważono to, co i mnie trochę raziło – wyciszenie silnika wewnątrz Koleosa mogłoby być lepsze. Co ciekawe – to subiektywne wrażenia, bo z pomiarów głośności wynika, że to Peugeot hałasuje bardziej ;-)

Za to jakoś tak trudno mi potwierdzić, by Koleos był „przyjemnie miękki”. Również testowałem wersję Initiale Paris i rzeczywiście – komfort jazdy jest świetny, ale na drogach o niezłej nawierzchni. Tam, gdzie kończy się lepsza Polska i zaczynają zniszczone asfalty 19-calowe koła wersji Initiale Paris nawet mimo opon o profilu 55 odbierają sporo z tego komfortu jazdy. Ale żeby Koleos „nurkował”??? Nie wiem, o czym mowa.

MOTOR uznał, że Peugeot 5008 jest lepszym wyborem. 5008-ka GT uzbierała 194 punkty, o 13 więcej od Koleosa. To spora różnica i to nawet mimo dobrej ceny Renault i wysokich not za jego wyposażenie.

Całe porównanie znajdziecie na stronach 14-17.

Opisując na stronach 18-20 Opla Crosslanda X MOTOR wspomniał Grupę PSA, która przejęła niemiecką markę. Przy okazji pojawiły się też wzmianki o Citroënach C3 Aircross, C3 Picasso, Peugeota 2008 i Renault Captura.

W dziale Używane szybka ocena użytkowników Peugeota Partnera. Trochę skrytykowano komfort jazdy i hałas, nieźle oceniono jakość materiałów, wygląd, koszty serwisu i awaryjność, zaś dobre noty przyznano za przestronność, pojemność kufra, wyposażenie, osiągi, cenę zakupu, ceny części zamiennych, ich dostępność, a także dostępność serwisu. Świetne noty Partner zebrał także za zużycie paliwa.

Na tej samej stronie o filtr cząstek stałych w Lagunie pyta czytelnik, a MOTOR na to pytanie odpowiada.

Wśród nowoczesnych aut, do których można założyć dość tanią instalację LPG na stronach 46-47 wymieniono parę aut francuskich. To Peugeoty 208  i 301 z silnikami 1.2 oraz Renault Clio, również z motorem 1.2.

W dziale MOTOR Retro (strona 54.) wspomniano Simcę 1100, a przy okazji przywołano jej rywali – Peugeota 204 i Renault 4.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Dodaj komentarz

4 komentarzy do "Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 37/2017"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
3cytryny
Gość

A Pan, Panie KRZYCHU CO BY WYBRAŁ?

Bee!
Gość

Zastanawia mnie, jak długo będą jeszcze przy Oplu pisać, że PSA go przejęło? To już jest nudne. Inną kwestią jest to, czy piszą o tym by Opla obrzydzić, czy podnieść jego prestiż? Bo na pewno nie w formie informacyjnej, bo o tej transakcji, to już chyba misie panda słyszały.

wpDiscuz