Trwa ciągle Salon Samochodowy we Frankfurcie, nic więc dziwnego, że temat autosalonu dominuje na okładce aktualnego wydania tygodnika „Motor”. Pokazano kilka nowości, ale tylko przy jednej podkreślono, że to naprawdę nowość. Chodzi oczywiście o Nowego VW Tiguana. Ani Renault Megane, ani Alfa Romeo Giulia, ani Mazda CX-6, ani Bentley Bentayga, ani nawet Audi Q e-tron nie są „podwójnie” nowe. Tylko Tuguan. Podobnie, jak na zamieszczonym ciut wyżej zdjęciu zapowiadającym zapis jazd nowym Audi R8. Nowe w tygodniku „Motor” jest wszystko, co pochodzi od Volkswagena i Škody. Ciekawe, czy napiszą o nowym oprogramowaniu sterowników silnika…
„Motor” nr 39 (3248) z 21.IX.2015
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C5, Cactus M, DS, ID, Jumpy, Mehari, 5, 6, 208, 308, 3008, 508, 5008, 16, Captur, Clio, Dauphine, Espace, Kadjar, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Talisman, Duster, Lodgy, Sandero
Dacię Duster wspomniał Redaktor Burmajster we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3.
Renault 16 i Dauphine oraz Citroëna DS/ID wspomniano na stronie 4. przypominając „Motor” sprzed 50 lat.
Na stronach 6-13 zamieszczono najważniejsze nowości zaprezentowane we Frankfurcie. Najważniejsze zdaniem „Motoru”. Na stronach 6-7 znajdziecie wielką laurkę dla Volkswagena i wiadro lukru wylane na Tiguana. Innych nowości niemal nie zauważono. Pokazano je dopiero na kolejnych stronach, a wśród nich znalazły się Citroën Cactus M (oraz wzmianki o Mehari i C4 Cactusie) oraz Renault Megane (plus wzmianki o Lagunie, Latitude i Talismanie).
W dziale Przyszłe premiery na marginesie trony 16. wspomniano Citroëna Jumpy, DS 6, Renault Scenic’a oraz Peugeoty 3008 i 508.
Na tej samej stronie pojawił się artykuł i rosnącej popularności skrzyń automatycznych. Wśród przykładów pokazano m.in. Renault Clio R.S. trzeciej i czwartej generacji.
Silnik 1.2 PureTech 130 pochwalono na stronie 30. Niestety zrobiono wszystko, żeby w tytule nie pojawiła się nazwa Peugeot, czy PSA, lecz BMW: „Najlepszy silnik? Tym razem nie w BMW”. To wszystko prawda, ale wydźwięk zupełnie inny, niż gdyby napisano „Silnik Peugeota lepszy niż w BMW” prawda? Takie rzeczy jednak nie mogą się pojawić w piśmie wydawanym przez spółkę zależną od niemieckiego domu mediowego.
Nie zmienia to jednak faktu, że silnik PureTech nazwano rewelacyjnym, że zauważono praktycznie brak jego wibracji, przyjemne brzmienie, dynamikę, osiągi i wysoką kulturę pracy. Czyli potwierdzili to, co o trzycylindrowych jednostkach PSA piszę od początku ich wprowadzenia! ;-)
W materiale pokazano też Citroëna C4.
Samochody francuskie pojawiły się też w obszernym artykule zatytułowanym „Jakość wykonania”, który znajdziecie na stronach 36-41. Oceniono tam jakość wykonania 122 modeli 30 marek podzielonych na 7 segmentów rynkowych. Dziwnym trafem wiele uznanych za najlepsze, to samochody niemieckie, w dużej mierze te z koncernu VAG. Jeśli mają taką jakość, jak ich oprogramowanie w dieslach, to faktycznie – chylę czoła ;-)
W materiale tym natkniecie się na następujące samochody francuskie (w nawiasie – wystawiona przez „Motor” ocena; do uzyskania było maksymalnie pięć gwiazdek): Renault Twingo (5), Citroën C1 (3), Renault Clio (4), Peugeot 208 (3), Citroën C3 (3), Dacia Sandero (2), Peugeot 308 (5), Citroën C4 (3), Renault Megane (3), Citroën C5 (5), Peugeot 508 (5), DS 5 (3), Renault Laguna (3), Citroën C4 Picasso (5), Peugeot 5008 (4), Citroën C3 Picasso (3), Renault Scenic (3), Dacia Lodgy (2), Renault Espace V (4), Peugeot 3008 (3), Renault Kadjar (2), Renault Captur (2), Citroën C4 Cactus (2) i Dacia Duster (2). Przepraszam, ale musze to napisać – przynajmniej niektóre z tych ocen uważam za debilne!
Pewnie sobie nawet nie zdawano sprawy publikując tekst pod tytułem „Oszustwo wyjdzie na jaw” (strony 42-43) jak prorocze to były słowa ;-) Acz artykuł nie dotyczył Volkswagena.
Francuski silnik 2.0 HDi wspomniano w artykule opisującym – w dziale Używane – Volvo V50 (strony 52-53).
I to już wszystkie wiadomości o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu tygodnika „Motor”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze