„Motor” twierdzi, że ma jakieś nowe Audi A4. Pewnie jest faktycznie nowe – niedawno wyjechało z salonu ;-) Bo wygląda praktycznie tak, jak te nieco starsze. I te jeszcze starsze. Gdyby było nowe, to powinno się nazywać na przykład Audi A4.1, albo A4.2. Ale OK, nie kopmy leżącego, może się jeszcze podniesie, w czym na pewno motogazetki będą miały swój udział. W podniesieniu? Nie wiem, ale w podnoszeniu – na pewno. Wszak „Motor” nawet się na okładce nie zająknął o gigantycznej aferze Volkswagena. Ale za to pokazał – na małych zdjęciach i to umieszczonych w sposób nierzucający się w oczy, Renault Megane IV oraz Lagunę III i Twingo II.
„Motor” nr 40 (3249) z 28.IX.2015
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, C8, DS, DS3, DS4, Jumpy, Pluriel, 6, 107, 108, 206, 206CC, 207, 207CC, 208, 307CC, 308, 308CC, 3008, 406, 407, 4007, 508, 5008, 807, Partner, Avantime, Clio, Espace, Kangoo, Koleos, Laguna, Latitude, Megane, Modus, Talisman, Scenic, Twingo, Duster, Logan, Sandero
Citroëna DS wspomniano w tekście przypominającym to, o czym pisał „Motor” sprzed 50 lat (strona 4.).
To rzadko się zdarza. Co? Ano przedstawienie francuskiego samochodu w pierwszym normalnowymiarowym artykule, czyli już na stronach 6-7. Tym razem w to miejsce trafiło Nowe Renault Megane. I ono jest rzeczywiście nowe, a nie jakieś tam Audi A4 ;-) W Nowym Megane jest cała masa wyposażenia, które do tej pory praktycznie było niedostępne w segmencie aut kompaktowych. To podkreślono całkiem wyraźnie. Za to stwierdzenia, że Megane „wygląda dość zachowawczo” i „gdyby nie »wąsy« świateł do jazdy dziennej i układ tylnych LED-ów, Megane byłoby mistrzem niepozorności”, to przegięcie w czasopiśmie, które pod niebiosa wychwala nudne i powtarzalne rozwiązania stylistyczne kolejnych generacji Volkswagenów i Škód! Przecież to jest kpina z czytelników! Ale gdyby przyszło Wam do głowy, że Megane IV warto kupić, to zaraz pojawiają się opinie o niewielkiej przestronności. W materiale pojawiły się też odniesienia do Clio, Laguny, Latitude, Talismana i Espace.
Na stronach 8-9 zamieszczono ranking najchętniej kupowanych samochodów, przy czym pod uwagę wzięto zarówno sprzedaż nowych, jak i ilość zarejestrowanych używanych tego samego modelu (acz zwykle innej generacji). Z materiału wynika, że na dziewiątej pozycji znajduje się Renault Scenic, na czternastej Renault Megane, a na siedemnastej Renault Clio.
W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 10. wspomniano Citroëna Jumpy, DS 6, Renault Scenic’a oraz Peugeoty 3008 i 508.
Francuskie marki wspomniano w artykule podsumowującym awaryjność w obrębie tej samej marki. Ranking pochodzi od niemieckiego GTÜ i prawdę mówiąc nie wiem, czy można mu ufać. Coraz częściej to, co pochodzi z Niemiec, okazuje się niegodne zaufania. W każdym bądź razie z rankingu wynika, że interesujące nas marki plasują się poniżej średniej wynoszącej 45,15 i najlepiej wypada Peugeot (miejsce 18., wynik 46,99). Citroën, to już pola czerwone (a więc złe) z wynikiem 58,58 (pozycja 25.), a Renault 61,06 (pozycja 28.). Zadziwiające, ale w rankingu nie ma Dacii, a przecież Niemcy są jednym z największych rynków tej marki! Pewnie Dacia nie prześlizgnęła się przez oprogramowanie wykorzystywane przez GTÜ…
Ale nie – Dacii nie ma tylko w rankingu głównym. W szczegółowych w podziale na segmenty rynkowe i wiek samochodów już się pojawia. Nie będę tu przepisywał tabelek, ale wspomnę, jakie samochody nas interesujące się tam pojawiły. A więc mamy:
– Citroëny Berlingo, C1, C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, DS3, DS4, Pluriel;
– Peugeoty 107, 108, 206, 206CC, 207, 207CC, 208, 307CC, 308, 308CC, 3008, 406, 407, 4007, 508, 5008, Partner;
– Renault Clio, Espace, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Twingo;
– Dacie Duster, Logan, Sandero.
Całość tego materiału znajdziecie na stronach 31-35. Zastanawiające jednak jest to, że wśród aut kompaktowych w wieku ponad trzech lat nie doszukano się Citroëna C4, a w minimum 8-letnich nie ma żadnego przedstawiciela Peugeota… Wśród kabrioletów zabrakło mi też Megane CC.
Renault Megane II w rowie widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 38.
Na stronach 42-53 zamieszczono ranking 100 najlepszych aut używanych. Co ciekawe nie zabrakło tam samochodów marek francuskich. Znalazły się one na miejscach:
96. Renault Avantime
67. Renault Twingo II
61. Peugeot 5008
47. Renault Clio III
40. Dacia Logan
34 Peugeot 308 I
27. Peugeot 207
25. Citroën C8
21. Renault Koleos
18. Renault Espace
15. Renault Megane III
8. Renault Laguna III
7. Peugeot 407
5. Citroën C4 Picasso
2. Citroën C5 II
W materiale pojawiły się też wzmianki o Peugeotach 307 i 807 oraz o Renault Modusie. Tak, czy inaczej w czołówce jest całkiem sporo samochodów francuskich. Nijak się to ma do pochodzących z Niemiec rankingów oraz do opinii o samochodach nowych.
I to już wszystkie wiadomości o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu tygodnika „Motor”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze