MOTOR w tym tygodniu ukazał się jako numer podwójny, nie zdezaktualizuje się więc pojutrze, ale będzie obowiązywał jeszcze przez cały nadchodzący tydzień. To dlatego nie spieszyliśmy się z zamieszczeniem stronniczego przeglądu tego pisma, ale dziś, przy sobocie, można już spokojnie go opublikować.
MOTOR nr 44-45 (3306-3307) z 31.X.2016
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: niecałe 3 grosze
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4 Cactus, C4 Picasso, 2008, 308, 3008, Alaskan, Captur, Clio, Megane, Talisman, Sandero
Niestety na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR nie znajdziemy ani jednego samochodu francuskiego. Są modele BMW, są auta Grupy Volkswagena, ale motoryzacja francuska dla Redakcji pisma nie istnieje, ewentualnie ktoś tam uznał, że nic się w niej nie dzieje. Ja odbieram to jednak jako próbę manipulacji – im mniej o tym piszemy, tym mniej ludzi może brać pod uwagę zakup, działamy więc na rzecz niemieckich koncernów, bo przecież wydająca nas firma też z Niemiec pochodzi.
Pierwsza wzmianka o francuskim samochodzie pojawia się na stronie 10. Znajdziecie ją w notatce „Nowości Mercedesa”, przy której pokazano pick-upa tej niemieckiej marki, który będzie klonem Nissana Navary i Renault Alaskana. Za dwa lata auta te produkowane będą w fabryce Santa Isabel de Córdoba, ale wcześniej produkcja ruszy m.in. w Meksyku.
Skrócony cennik Nowego Citroëna C3 opublikowano na stronie 11.
Peugeota 2008 i Renault Captura wspomniano na stronie 14. w roli rywali dla zapowiadanego przez MOTOR Seata Arony.
Na strony 20-21 zajrzeć powinni ci z Was, którzy są zainteresowani Nowym Peugeotem 3008. MOTOR zamieścił artykuł z cyklu Pierwsza jazda, w którym unika, jak ognia nazwania 3008-ki SUV-em i zaliczając ją do crossoverów. Niewiele jest też na temat jazdy tym samochodem, więcej miejsca poświęcono bowiem na opis kokpitu. Może to i dobrze, bo jest rewolucyjny. Ogólnie materiał jest całkiem pozytywny. Pojawiło się nim również odniesienie do kompaktowego modelu 308.
Citroëna C4 Picasso można dostrzec na jednym ze zdjęć zamieszczonych na stronie 48.
O nowoczesnych systemach wspomagających kierowcę podczas jazdy traktuje artykuł zamieszczony na stronach 58-61. Wspomniano w nim m.in. marki francuskie – Citroëna, Peugeota i Renault. Niestety przy wielu systemach pominięto fakt stosowania ich przez producentów francuskich. Ja rozumiem, że nie sposób wymienić wszystkich, ale już np. system ostrzegania o niezamierzonym przekroczeniu linii został w popularnych markach zastosowany właśnie przez Citroëna i jest postępowaniem wrednym pominięcie Francuzów w tym przypadku. Jak i w paru innych. Za to gdzie się tylko dało pojawiają się marki niemieckie.
O dopłatach do kół zapasowych MOTOR pisze na stronie 64. Wybrał ponad 20 modeli z różnych segmentów rynkowych i rozpacza, że niektórzy producenci oczekują słonych dopłat do tego elementu. Wśród wymienionych modeli pojawiły się Citroëny C4 Cactus, C4 Picasso, Renault Clio, Renault Talisman i Dacia Sandero.
Renault Megane R.S. można dostrzec na jednym ze zdjęć pokazanych na stronie 73.
Koncern PSA, w tym marki Citroën, Peugeot i DS, wspomniano w opisie Forda Mondeo Mk IV (strony 74-79) przywołując znakomite silniki HDi stosowane w prezentowanym aucie.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze