„Motor” nr 50 (2739) z 12.XII.2005
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,50 zł
Koszt 1 strony: poniżej 3 groszy
Warto kupić: tylko miłośnicy Peugeota 407
O jakich markach francuskich piszą, lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot Renault
Jakie modele opisane: 407, Kangoo, Megane, sportowe
Nie będę wnikał w drobiazgi, dlatego pominę wszystko, co mogło się pojawić do strony 15. włącznie, jako niewarte wzmianki – przez te 15 stron „Motor” nie wykazał się niczym, o czym – być może – warto byłoby wspomnieć pod kątem osiągnięć motoryzacji francuskiej. Dopiero na stronach 16-17 znajdziemy pierwszy artykulik okraszony czterema fotkami. Dotyczy on liftingu, jakiego dokonał koncern Renault na modelu Megane. Poniżej jeszcze krótka notka o 10-letniej już działalności EuroNCAP oraz wzmianki o Renaulcie Clio i Peugeocie 1007
Dwie strony dalej małe wzmianki o tym, że w listopadzie drgnęła nieco sprzedaż nowych samochodów w naszym kraju. Tradycyjnie Citroën wykazuje wzrost sprzedaży, ale „poprawiło się” także Peugeotowi.
Tak naprawdę warto rozpocząć lekturę aktualnego numeru „Motoru” dopiero od strony 20. Na tej i kolejnych pięciu stronach zapoznać się bowiem możecie z porównawczym testem trzech diesli klasy średniej – Alfy Romeo 159 1.9JTD, BMW 320d i Peugeota 407 2.0HDi. Jak wypadło auto francuskie? W punktowym rankingu uplasowało się w środeczku ustępując pojazdowi niemieckiemu. Cóż – nie jest to dziwne, ale zauważyć przy tym należy, iż BMW jest w porównywanej wersji droższe od Peugeota aż o 30 tys. zł! To mnóstwo pieniędzy.
Do tekstu nie bardzo mogę się przyczepić – to naprawdę obiektywne ujęcie porównywanych samochodów. Nie bardzo natomiast rozumiem – jak zwykle – tabelki. Tym razem jednak w inną stronę – Alfa dostała w kategorii wymiary wnętrza znacznie mniej punktów od Peugeota, a z rysunków zamieszczonych obok tabelek wcale nie wynika, izby produkt francuski był taki znakomicie większy. Na dodatek 407 ma wyjątkowo krótkie siedziska – w porównaniu z konkurencją po prostu nie chce się na nich siadać… Cierpi w tabelce także jakość wykończenia wnętrza u Peugeota, ale wszyscy wiemy, jaki to banał, żeby nie napisać „urban legend”… Co ciekawe – w kategorii wyposażenie komfort BMW traci mnóstwo punktów w stosunku do konkurentów, zwłaszcza w porównaniu do Peugeota! Poza tym w tabelkach jest raczej w porządku. Summa summarum Peugeot traci w stosunku do BMW 10 punktów, a wyprzedza Alfę o 9. Przy możliwych do uzyskania 1000 punktów i wynikach z przedziału 684-703, to niewielkie różnice.
Ciekawy artykuł, choć nie związany z francuską motoryzacją wprost, znajdziecie na stronach 32-33. To propozycja zamiany istniejących dróg krajowych na drogi dwujezdniowe – to rozwiązanie kilkakrotnie tańsze, niż budowa autostrad, za to znacznie poprawiające bezpieczeństwo.
Również na stronach 36-37 znajdziemy francuski akcencik – w artykule na temat wspomagania kierownicy. Jednym z przykładów jest elektrohydrauliczne wspomaganie zastosowane w Renaulcie Kangoo.
Na strony 44-45 zajrzeć powinni przede wszystkim kibice sportów motorowych – znajdziecie tam informacje o testach Roberta Kubicy w Formule 1, a także o Wyścigu Mistrzów, którego triumfatorem został w tym roku znakomity Sebastien Loeb. Tuż obok – wyniki (trzy pierwsze lokaty) warszawskiego Rajdu Barbórki oraz Kryterium Asów na stołecznej ulicy Karowej. Poniżej – relacja z tego Rajdu.
Na stronach 48-52 – zapowiedzi tego, co w motoryzacji przyniesie nam rok nadchodzący. Pojawić się mają takie francuskie auta, jak Citroën C6, Peugeot 107 oraz 407 Coupe oraz Renaulty Espace i Megane po liftingu a także Clio Sport. Wczesną jesienią zaprezentowany zostanie w Polsce (już w marcu w Genewie) Peugeot 207, a także Thalia po faceliftingu. Nieco później na polskie drogi wyjedzie jeszcze Megane Scenic po restylizacji.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze