To już ostatni tegoroczny MOTOR. W tym tygodniu ukazał się jako numer podwójny, bo na następny przyjdzie nam czekać do 2. stycznia 2017 roku. To oznacza, że za moment kolejny roczek nam przeleci. A MOTOR wcale nie staje się bardziej obiektywny, nie wraca do swojej historii. Może dlatego, że w tamtych latach nie był wydawany przez Bauera. Powiedzielibyście, że coś za socjalizmu było lepsze? ;-) Tylko czy za to stwierdzenie (pytanie właściwie) dzisiejsza władza nie uzna mnie za piewcę starego systemu i nie wsadzi do miejsca odosobnienia, bym przyjął właściwą linię? ;-)
MOTOR nr 51-52 (3313-3314) z 19.XII.2016
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 72 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 3,5 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Simca, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 204, 208, 308, 3008, 404, 508, Captur, Clio, Espace, Megane, Scenic, Talisman, Twingo, Première Édition, 1301, 1501, Duster
MOTOR wspomina Renault Twingo na stronie 4. odpowiadając na list czytelnika poszukującego miejskiego auta z silnikiem 80-90-konnym, którego nie interesują „3-cylindrowe silniczki, oferujące 50-70 KM”. Bez sensu. Brak konsekwencji. Po co zaznacza, że go nie interesują silniki 50-70-konne, skoro oczekuje silnika 80-90 KM? Czy chciał może „dokopać” jednostkom trzycylindrowym? Ciekawe, czy jeździł kiedykolwiek z trzycylindrówką nie wiedząc o tym, i jak ów silnik oceniał ;-)
Maleńką notatkę poświęconą premierze handlowej nowego drogowego Alpine znajdziecie na stronie 10. Lepiej zajrzeć do nas ;-)
Głównych stylistów przeszło dwudziestu marek MOTOR zaprezentował na stronach 10-11. Znajdziecie tam Alexandre’a Malvala z Citroëna (i wzmiankę o C5), Gellesa Vidala z Peugeota (wspomniano modele 208, 308 i 3008) oraz Laurensa van der Hackera odpowiedzialnego za aktualną linię modelową Renault (m.in. Captur, Clio, Espace, Megane, Talisman). Przypomniano też projekty Adama Bazydło dla Peugeota (wnętrza 208 i 508).
Dwanaście samochodów mających dawać radość z jazdy MOTOR zaprezentował na stronach 16-27. Było wśród nich jedno auto francuskie – Peugeot 308 GTi. Samochody testował Kajetan Kajetanowicz, utytułowany kierowca rajdowy. I okazało się, że w tym tuzinie francuski hot hatch zmieścił się w pierwszej szóstce. Testowy tor pokonał z czwartym czasem (lepsze były Porsche 718 Cayman S PDK, Nissan GT-R oraz Ford Focus RS).W slalomie tylko Porsche i Nissan uzyskały lepsze czasy. Prędkość maksymalna wypadła ciut gorzej, podobnie jak hamulce, ale wciąż dobrze. Frajda z jazdy wg Kajta – 8/10. Do tego najlepszy zasięg w teście, dobre wyciszenie, średni próg ładunkowy (co to ma wspólnego z radością z jazdy? z radością z podróży, OK, ale z jazdy?), prześwit przyzwoity, średnica zawracania dobra, wygoda użytkowania raczej w czołówce punktacji. Ostatecznie Peugeot 308 GTi uzbierał 47 punktów, co dało mu szóste miejsce. Uległ Porsche (63), Nissanowi (61), Fordowi (54), Mercedesowi AMG C63 S (53) i Audi RS 6 Avant Performance, a więc autom dużo mocniejszym i duuużo droższym [poza Fordem jedynie droższym ;-)].
Renault Talisman pojawił się w roli rywala dla testowanej na stronach 28-29 Mazdy 6.
Na stronach 32- znajdziecie podsumowanie tegorocznych testów przeprowadzonych przez tygodnik MOTOR. Przypomniano Peugeota 3008 drugiej generacji i najnowszą odsłonę Citroëna C3, które pojawiły się w dziesiątce najlepszych aut! Wspomniano Peugeota 308 i Renault Espace oraz ich dotykowe ekrany.
Ciekawe porównanie znajdziecie na stronach 54-57 w dziale Używane. Zestawiono dwa auta z tego samego Aliansu – Nissana Qashqaia i Dacię Duster. Oba można kupić już poniżej 25.000 zł, acz Dacia będzie oczywiście młodsza. Które z tych popularnych w Polsce aut wybrać?
MOTOR piórem Redaktora Grabowskiego analizuje płyty podłogowe, przestronność (tu nieco lepiej wypada Dacia), bagażniki (także Duster), wykończenie (tu zwycięża Nissan, choć też ma parę irytujących drobiazgów), właściwości jezdne (w terenie lepsza jest Dacia), hamulce (Nissan), wyciszenie (Nissan) i zabezpieczenie antykorozyjne (z Dacią jest całkiem nieźle!). Sytuacja rynkowa jest dobra w obu przypadkach. A że za podobną kasę można kupić Dacię z tym samym silnikiem o 3-4lata młodszą, więc MOTOR wskazuje właśnie Duster na lekkiego zwycięzcę porównania.
W dziale MOTOR Retro (strona 70.) znajdziecie wzmianki o Peugeota 204 i 404 oraz o Simkach 1301 i 1501.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w ostatnim wydaniu datowanym na rok 2016.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze