Zgodnie z oczekiwaniami, podczas dziewiątej rundy Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie Sébastien Loeb i Timmy Hansen rozemocjonowali publiczność na torze w Lohéac. Sébastien Loeb na mecie pojawił się jako drugi, a jego wynik to siódme od początku sezonu miejsce na podium dla załogi PEUGEOT 208 WRX.

Na oczach prawie 75 tys. widzów – rekordowo dużej publiczności w sezonie 2017 – PEUGEOT 208 WRX po raz kolejny zademonstrował swoją prędkość i skuteczność. Po wygraniu w serii kwalifikacyjnej Q2 i po pierwszym dniu wyścigów w Lohéac Sébastien Loeb wysunął się na prowadzenie. Co więcej, alzacki kierowca ustanowił nowy rekord toru, zaliczając imponujący czas 36,095 s. W niedzielę warunki pogodowe nie były już tak sprzyjające jak wcześniej. Deszcz na trasie nie przeszkodził jednak Loebowi w zajęciu drugiego miejsca w rundzie półfinałowej. W finale dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata potwierdził swoje możliwości, kończąc dziewiątą rundę sezonu na drugim miejscu.

Timmy Hansen, plasujący się po kwalifikacjach na czwartym miejscu, wygrał drugi półfinał, w którym uczestniczyły trzy PEUGEOT 208 WRX jadące w barwach Team Peugeot Hansen. Niestety, świetna postawa szwedzkiego zawodnika nie zagwarantowała mu sukcesu w finale – przeszkodził mu w tym defekt skrzyni biegów.

Kevin Hansen, dysponujący samochodem w specyfikacji 2016, skutecznie radził sobie ze zmiennymi warunkami na trasie i po raz kolejny mógł być dumny ze swoich osiągnięć. Młodszy z braci Hansen wygrał w drugiej serii kwalifikacyjnej, a w następnych dwukrotnie był siódmy i raz szósty. Dzięki tym wynikom Kevin Hansen w półfinale dołączył do swoich partnerów z zespołu.

Pokaźna liczba punktów zdobytych w Lohéac przez Sébastiena Loeba i Timmy’ego Hansena sprawia, że Team Peugeot Hansen umacnia się na drugim miejscu w klasyfikacji zespołów i o 15 punktów zwiększa przewagę nad rywalem z pozycji trzeciej.

 

Zasłyszane na padoku…
Kenneth HANSEN, szef zespołu

Za nami udany weekend. Włożyliśmy dużo pracy w przygotowania, nastawiając się na walkę o zwycięstwo. Byliśmy naprawdę konkurencyjni. Pomimo warunków na trasie, które po niedzielnym deszczu bardzo utrudniały jazdę, dobrze wykorzystywaliśmy możliwości naszych samochodów. Wykonaliśmy doskonałą pracę zespołową, a jej efektem jest kolejne zdobyte miejsce na podium. Jesteśmy z tego zadowoleni, chociaż w pewnej fazie wyścigów czuliśmy, że stać nas na zwycięstwo”.

Sébastien LOEB (PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 9)

Drugie miejsce w kwalifikacjach, drugie w półfinale i drugie w finale – jednym słowem: cała kolekcja drugich miejsc. Teraz pozostaje ostatni krok: awansować o jeszcze jedną pozycję! Ogólnie rozegraliśmy dobry weekend i zdobyliśmy wiele punktów. Pokazaliśmy regularność i konsekwencję w dyscyplinie sportu, w której w grę wchodzi mnóstwo nieprzewidywalnych czynników. Rywalizacja na własnym terenie zawsze powoduje presję. Cieszę się, że mogłem sprawić radość ponad 70 tysiącom kibiców. Wiem, że spora część z nich przybyła na tor dla mnie, ogromnie mi to pochlebia i sprawia, że pragnę dać tym ludziom coś w zamian. W porównaniu z ubiegłoroczną rundą w Lohéac ukończyłem wyścigi o jedno miejsce wyżej. Za rok powinienem znowu wspiąć się o schodek wyżej i wreszcie zwyciężyć!

Timmy HANSEN (PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 21)

Jestem szczęśliwy, że wygrałem w półfinale. Miałem wyczucie, miałem rytm! Po moim przejeździe przez joker lap Sébastien popełnił drobny błąd, który wykorzystałem, dzięki czemu wyszedłem na prowadzenie, w dodatku bez podejmowania nadmiernego ryzyka. Do finału przystępowałem z przekonaniem, że walczę o zwycięstwo. Na starcie postawiłem wszystko na jedną kartę – chciałem od razu wyjść na pozycję lidera. Nie udało się, a w dodatku o mało nie zgasł mi silnik. Mimo wszystko na pierwszym zakręcie byłem drugi. Utrzymywałem wysokie tempo, ale to było za mało, by dogonić Johana. Później popełniłem błąd i skrzynia biegów nie wytrzymała”.

Kevin HANSEN (PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 71)

Ściganie się w Lohéac to wspaniałe przeżycie! Ja rozpocząłem ten weekend raczej słabo, ale szybko skorygowaliśmy regulacje mojego samochodu i w jednej chwili odzyskałem skuteczność. Potwierdziły to wyniki – w seriach kwalifikacyjnych trzykrotnie byłem w pierwszej siódemce, co na pewno wzmacnia moją wiarę w siebie. Wiem, że jestem bardzo szybki i mogę mierzyć się z najlepszymi. W półfinale dwa inne auta zderzyły się ze mną. W wyniku tych kolizji jechałem dalej z przebitą oponą i to odebrało mi wszelkie szanse na awans do finału. Szkoda, bo sądzę, że było to w zasięgu moich możliwości!

 

RUNDA W Lohéac (2-3 września 2017 r.) – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW

1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI)
2. Sébastien Loeb (PEUGEOT 208 WRX)
3. Mattias Ekström (Audi S1)
4. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS)
5. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI)
6. Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX)

 

Jednym z czynników decydujących o dobrym wyniku w rallycrossie jest udany start. Sébastien Loeb opowiada nam o tym szczególnym momencie w ostatnim odcinku naszego miniserialu „WorldRX Inside”:

 

MIGAWKA TYGODNIA:

Może i jest dyskretny, ale przy tym niezmiernie efektywny: poznajcie Madsa Sørensena, Duńczyka, szefa mechaników PEUGEOT 208 WRX – samochodu, którym startuje Timmy Hansen: http://hansen-motorsport.se/nyhet-sometimes-its-like-a-fire-in-the-paddock-.aspx

 

NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA GENERALNA PO DZIEWIĘCIU RUNDACH

Kierowcy:

1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI) – 241 pkt
2. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI) – 195 pkt
3. Mattias Ekström (Audi S1) – 180 pkt
4. Sébastien Loeb (PEUGEOT 208 WRX) 169 pkt
5. Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX)
155 pkt
6. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS) – 146 pkt
7. Ken Block (Ford Focus RS) – 100 pkt
8. Toomas Heikkinen (Audi S1) – 86 pkt
9. Timo Scheider (Ford Fiesta) – 85 pkt
10. Kevin Eriksson (Ford Fiesta) – 84 pkt

Zespoły:

1. Volkswagen PSRX – 436 pkt
2. Team Peugeot Hansen 324 pkt
3. EKS Audi – 266 pkt
4. Hoonigan Racing Division – 246 pkt
5. MJP Racing Team Austria – 180 pkt
6. STARD – 136 pkt

 

 

źródło: Peugeot Polska

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej sportowej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz