Nowy Peugeot 4007 oraz Citroen C4 Aircross trafią do polsmich salonów. Samochody będą wyposażone w silnik HDi z filtrem cząstek stałych FAP. Zakładana wielkość sprzedaży, rzędu 30 000 pojazdów w skali rocznej, umożliwi grupie osiągnięcie wiodącej pozycji w tym rozwojowym segmencie rynku w Europie.
Segment samochodów z napędem na cztery koła, który był niszowym rynkiem na początku lat dziewięćdziesiątych, charakteryzuje się stałym i znaczącym wzrostem sprzedaży w Europie. Samochody z napędem na cztery koła, stanowiące 6% europejskiego rynku samochodów osobowych (co odpowiada sprzedaży na poziomie ponad miliona pojazdów w 2005 roku), stały się ważnym segmentem rynkowym.
Na początku 2005 roku obydwa koncerny (PSA i MMC) postanowiły wspólnie wykorzystać posiadaną wiedzę i umiejętności i podjąć współpracę, której przedmiotem stała się płyta podłogowa samochodu rekreacyjnego z napędem na cztery koła typu SUV (Sport Utility Vehicle) zaprojektowana przez MMC. Partnerska współpraca dotyczy dostosowania tej płyty dla marek Peugeot i Citroën. Porozumienie zostało zawarte w duchu wzajemnych korzyści dla obydwu stron.
PSA Peugeot Citroën dysponuje w ten sposób technologią 4×4, co umożliwia zaprezentowanie nowej oferty w Europie w segmencie samochodów sportowo-użytkowych. Z kolei Mitsubishi Motors ma możliwość lepszej amortyzacji poczynionych inwestycji.
Opracowane projekty, to połączenie najważniejszych korzyści dwóch kategorii samochodów: poczucia bezpieczeństwa samochodu z napędem na cztery koła i możliwości przeżycia wspaniałych przygód z przyjemnością kierowania samochodu typu sedan.
Mitsubishi Motors oferuje nową płytę podłogową opartą na wiedzy i doświadczeniu marki w dziedzinie pojazdów z napędem na cztery koła. W celu zapewnienia docelowego produktu zgodnego ze standardami grupy, PSA Peugeot Citroën wnosi wkład w zakresie dopracowania i dostosowania projektu, dotyczącego w szczególności układu jezdnego.
Układ hamulcowy, układ kierowniczy, zawieszenie, tylny most oraz ogumienie są odpowiednio przystosowane, aby zapewnić komfort i właściwości jezdne najwyższej klasy, zgodnie z bardzo wysokimi wymaganiami grupy PSA Peugeot Citroën.
Pragnąc połączyć parametry terenowego samochodu z wymogami ochrony środowiska wszystkie modele Peugeot i Citroën będą wyposażone seryjnie w filtr cząstek stałych FAP w technologii PSA Peugeot Citroën, współpracujący z najnowszym silnikiem wysokoprężnym 2,2 l HDi. Na wzór wszystkich silników HDi oferowanych przez grupę PSA Peugeot Citroën silnik 2,2 HDi może być zasilany biopaliwem o zawartości 30% biokomponentów. W ten sposób PSA Peugeot Citroën potwierdza swoją pozycję światowego lidera w dziedzinie rozwoju ekologicznych samochodów z silnikiem diesla i filtrem cząstek stałych.
Najnowszy silnik HDi z bezpośrednim wtryskiem typu „common rail” o pojemności 2,2 l zastosowany w samochodach SUV wywodzi się z nowego bloku, który jest już oferowany w pojazdach średniej i wyższej gamy obydwu marek (C5, C6, 407, 607). Silnik opracowany we współpracy z koncernem Forda został dostosowany do szczególnych wymagań pojazdów z napędem na cztery koła.
Wierna swej strategii grupa PSA Peugeot Citroën dba o to, aby każda z marek oferowała model wyróżniający się własną osobowością poprzez staranne opracowanie stylu wnętrza oraz sylwetki. Przy tym PSA Peugeot Citroën zapewnia niespotykany w tym segmencie poziom bezpieczeństwa, komfortu i przyjemności jazdy.
Nowa oferta grupy PSA Peugeot Citroën jest wyrazem strategii przyjętej przez grupę, która polega na inwestowaniu w nowe segmenty rynku równolegle do modernizacji gam już istniejących.
W ten sposób grupa zapewnia obydwu markom nowe możliwości pozyskiwania klientów, którzy pragną jeździć „inaczej”, nie rezygnując przy tym z przyjemności kierowania i komfortu oraz nie naruszając zasad ochrony środowiska.
Najnowsze komentarze