Przywykliśmy do tego, że producenci wypuszczają co jakiś czas mniej lub bardziej limitowane serie samochodów osobowych. W ciężarówkach zdarza się to rzadziej, ale dziś mamy taki przykład. Oto T High Edition – Team Alpine – seria limitowana ciągnika siodłowego w gamie długodystansowych modeli Renault Trucks.
Dla zaznaczenia udziału Alpine w tegorocznym legendarnym wyścigu 24 Hours of Le Mans Renault Trucks wprowadza na rynek ciągnik siodłowy w limitowanej serii T High Edition – Team Alpine. Dodajmy, że najszybszy z modeli Alpine A470 (załoga Nelson Panciatici/Pierre Ragues/André Negra) osiągnął metę na czwartym miejscu klasyfikacji generalnej (po dyskwalifikacji jednej z załóg).
T High jest flagowym modelem w gamie długodystansowych ciężarówek Renault Trucks. Zeprezentowano go we wrześniu 2016 roku na targach w Hanowerze. Teraz producent zdecydował się na wypuszczenie 99 egzemplarzy serii limitowanej T High Edition – Team Alpine nawiązujących do zespołu wyścigowego Alpine.
„Z dumą prezentujemy tę wspaniałą serię limitowaną nawiązującą kolorystycznie do zespołu wyścigowego. Tak jak projektanci Alpine wykonali wspaniałą robotę projektując produkcyjny samochód Alpine, tak i zespół artystów z Renault Trucks opracował cudowny i elegancki samochód ciężarowy” – mówi Philippe Sinault, założyciel zespołu Signatech-Alpine.
Z zewnątrz Renault Trucks T High Edition – Team Alpine wyróżnia się eleganckim, białym perłowym lakierem, dopasowanym do wykończenia w kolorach Alpine. Kabina ukazuje eleganckie detale, np. obudowy lusterek wstecznych czy boki, które odznaczają się odcieniem niebieskiego kojarzonym z marką Alpine. Całość wzbogacono subtelnymi akcentami pomarańczowymi, nawet na felgach.
W kabinie T High Edition – Team Alpine też nie zabrakło nawiązań do sportowej marki Grupy Renault. Pojawiły się hafty w logo Alpine i szereg sportowych akcentów. Fotele wyposażono w skórzane podłokietniki. Perforowaną skórą obszyto też kierownicę. Jak przystało na model gamy T High kabina jest przestronna i komfortowa.
Ciężarówkę napędza 13-litrowy silnik spełniający normę Euro6. Generuje on 520 KM mocy maksymalnej. Zasilany jest oczywiście przez szynę common rail. Aby zapewnić optymalne zużycie paliwa jest on wyposażony w system Pack Fuel Eco+ z systemem Optivision. Auto ma adaptacyjny tempomat, ksenony i Renault Trucks GPS. Wyposażono je również w system stałych i sterowanych deflektorów poprawiających charakterystykę aerodynamiczną.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault Trucks
Najnowsze komentarze