O tym, że Citroën jest obecny w Niemczech od 90 lat, już pisaliśmy. Marka u zarania swoich dziejów w tym kraju produkowała nawet samochody w zakładzie w Kolonii. A skoro mamy do czynienia z takim jubileuszem, to nic dziwnego, że Citroën będzie obecny na ważnej imprezie poświęconej starym samochodom. To Techno-Classica 2017, która rozpoczyna się oficjalnie w dniu dzisiejszym po południu pokazem dla prasy.
Stoisko Citroëna na Techno-Classica 2017 ma 180 metrów kwadratowych powierzchni. To może niezbyt wiele w porównaniu do wielkich międzynarodowych wystaw takich jak Paryż, Frankfurt, czy nawet Genewa. Ale na specjalistycznej jednak imprezie, jaką jest Techno-Classica 2017, to całkiem przyzwoita ekspozycja.
Co na tym stoisku można będzie zobaczyć? Przede wszystkim Citroëna B 14 z 1928 roku, jeden z egzemplarzy wyprodukowanych w zakładzie w Kolonii. Poza tym Citroëna CX Prestige. To model, który uwielbiam! Wspaniały samochód. Będzie też biało-czerwony Citroën 2CV oraz specjalna wersja Citroëna C3 „90 Jahre Citroën in Deutschland”.
Ale to nie wszystko. Techno-Classica 2017, to impreza, na której nie brakuje także ekspozycji „klubowych”. Miłośnicy Citroëna pokażą np. „urodzinową” ekspozycję klasycznych aut spod znaku Citroëna i Panharda. Powinniście tam zobaczyć (o ile ktoś tam będzie) modele DS, Rosalie, Dyane i CX GTi.
Historii Citroëna w Niemczech nie będę tu przypominał. Opisałem ją z grubsza w połowie lutego. Na wystawie Techno-Classica 2017 też będzie się można z nią zapoznać. Ale choć Citroën ze swojej historii jest dumny i nawiązuje do niej czasami w aktualnych projektach, to nie da się ukryć, że jest marką śmiało patrzącą w przyszłość. W tym roku zadebiutuje w niektórych modelach nowe zawieszenie oferujące wysoki poziom komfortu. Ma to być coś na miarę hydropneumatyki, ale tańsze w produkcji i możliwe do zaimplementowania nawet do miejskich modeli.
Citroën wdraża też cała filozofię Citroën Advanced Comfort® będącą nowatorskim podejściem do kwestii komfortu. Jest on traktowany kompleksowo. Ma pieścić każdy zmysł. Citroën wchodzi w nową erę.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze