Przedsiębiorca Peugeot Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że w niektórych samochodach marki Peugeot, modele: Traveller (wyprodukowane od 22.01. do 27.10.2016 r.) i Expert IV (wyprodukowane od 22.10.2015 r. do 27.10.2016 r.), może wystąpić ryzyko przecieku wody do kabiny pasażerskiej, w wyniku czego wilgoć może dostać się do kalkulatora poduszek powietrznych i spowodować nieprawidłowe działanie systemu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 35 pojazdów. Lista numerów VIN jest dostępna na stronach UOKiK.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów Peugeot w celu wykonania stosownych napraw.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Peugeot Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 444 21 14).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.
źródło: UOKiK
Czytaj też: Akcje serwisowe – budują, czy podważają pozycję firmy.
Najnowsze komentarze