UOKiK: Peugeoty Traveller i Expert IV do serwisu

0
65

Przed godziną informowaliśmy Was o akcji serwisowej dotyczącej siedmiu Peugeotów Expertów. UOKiK informuje jednak o jeszcze czterech akcjach dotyczących tego modelu, ale też jego wersji osobowej – Travellera. Warto sprawdzić i tu, czy przypadkiem któraś akcja nie dotyczy Waszego samochodu.

Przedsiębiorca Peugeot Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że w niektórych samochodach marki Peugeot, modele: Traveller (wyprodukowane od 22.01. do 27.10.2016 r.) i Expert IV (wyprodukowane od 22.10. do 27.10.2016 r.), może wystąpić ryzyko przecieku wody do kabiny pasażerskiej, w wyniku czego wilgoć może dostać się do kalkulatora poduszek powietrznych uniemożliwiając pracę systemu lub powodując nieoczekiwane zadziałanie poduszek powietrznych.

Ponadto w niektórych samochodach marki Peugeot, modele: Traveller (wyprodukowane od 11.05. do 20.07.2016 r.) i Expert IV (wyprodukowane od 09.05. do 19.08.2016 r.), możliwe jest nieprawidłowe dokręcenie złączy elektrycznych i kalkulatora poduszek powietrznych, co może spowodować nieprawidłowości w działaniu silnika lub systemu poduszek powietrznych.

Jednocześnie w niektórych samochodach marki Peugeot, modele: Traveller (wyprodukowane od 01.02. do 09.07.2016 r.) i Expert IV (wyprodukowane od 03.02. do 09.07.2016 r.), możliwe jest nieprawidłowe ustawienie wlewu paliwa przy klapce wlewu, co może powodować pojawienie się wycieków paliwa podczas tankowania pojazdu lub też w razie wywrócenia się auta.

Jednocześnie w niektórych samochodach marki Peugeot, modele: Traveller (wyprodukowane od 22.08. do 29.08.2016 r.) i Expert IV (wyprodukowane od 22.04. do 29.09.2016 r.), moment dokręcenia kół pojazdu może być niezgodny ze specyfikacją producenta, co może to doprowadzić do odkręcenia koła lub jego pękania.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 292 pojazdy. Lista numerów VIN do pobrania ze strony UOKiK.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów Peugeot w celu wykonania stosownych napraw.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Peugeot Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 444 21 14).

UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.

 

źródło: UOKiK

Czytaj też: Akcje serwisowe – budują, czy podważają pozycję firmy.

Galeria

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz