W pełnym napięcia trzecim i ostatnim etapie Rajdu Korsyki załoga Craig Breen i Scott Martin awansowała na czwarte miejsce, by tuż przed metą ponownie spaść na piątą pozycję, ze stratą zaledwie jednej dziesiątej sekundy! Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau, którzy po wczorajszej przygodzie wrócili na trasę swoim C3 WRC, zaliczyli punkty dla zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT w klasyfikacji producentów.
Po dwóch pierwszych etapach Tour de Corse, rozegranych w okolicach, odpowiednio, Ajaccio i Bastii, w trzecim etapie rajdu zawodnicy skierowali się w stronę Porto-Vecchio. W programie były dwa odcinki specjalne: Antisanti – Poggio di Nazza (53,78 km) oraz Palombaggia (10,42 km), punktowany jako Power Stage.
Craig Breen, korzystając z dogodnej, piątej pozycji startowej, pokazał się z najlepszej strony na najdłuższym oesie całego rajdu. Na dwóch pierwszych międzyczasach miał najlepsze wyniki cząstkowe, a na mecie odcinka uzyskał trzeci czas. Dzięki temu wyprzedził w klasyfikacji generalnej Jari-Mattiego Latvalę, ponownie awansując na czwarte miejsce.
Przed Power Stage różnice w tabeli pomiędzy pięcioma czołowymi załogami rajdu były tak małe, że dopiero ostatnia próba miała zadecydować o końcowej kolejności na mecie. O ile Thierry Neuville prowadził z dość wyraźną przewagą, Sordo, Ogiera, Breena i Latvalę dzieliło mniej niż dwadzieścia sekund: można powiedzieć, że czwórkę tę czekała dogrywka tuż przed metą rajdu!
Na mecie oesu Palombaggia okazało się, że Craig Breen zaliczył trzeci czas na Power Stage. To jednak nie wystarczyło do utrzymania czwartego miejsca. Zawodnik z Irlandii Północnej spadł na piątą pozycję ze stratą zaledwie 0,1 s. Na pocieszenie zgarnął trzy dodatkowe punkty za wynik na Power Stage.
Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau, którzy wrócili do rywalizacji w systemie Rally2, zbierali doświadczenia, poznając charakter korsykańskich tras zza kierownicy swojego Citroëna C3 WRC. Francuska załoga ukończyła rajd i zdobyła dla zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT sześć dodatkowych punktów w klasyfikacji producentów Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.
Yohan Rossel, jadący w Tour de Corse Citroënem DS 3 R5, ukończył rajd, zajmując miejsce na podium w klasie WRC2. Pochodzący z Langwedocji kierowca zajął dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej i w ten sposób sprawił sobie niespodziankę: zdobył swój pierwszy punkt w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Dla Rossela ten start był nagrodą za wywalczony w ubiegłym sezonie tytuł w Citroën Racing Trophy. Za kierownicą Citroëna DS 3 R5 w barwach Citroën Racing na Korsyce startował także Simone Tempestini – aktualny Mistrz FIA Junior. Włoch zajął na mecie czwarte miejsce w klasie WRC2.
Zawodników rywalizujących w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC czeka teraz ponowna wyprawa na drugą stronę Atlantyku. Najbliższa runda odbędzie się w Argentynie w dniach 27-30 kwietnia.
POWIEDZIELI:
YVES MATTON, DYREKTOR CITROËN RACING
„Wyjeżdżamy z Korsyki z pozytywnymi uczuciami. Citroën C3 WRC okazał się w sumie najbardziej konkurencyjnym samochodem całego rajdu. Oczywiście, od chwili odpadnięcia Krisa Meeke nasze nadzieje i nastroje nie były już takie same. Niemniej, Craig Breen potrafił strategicznie rozegrać ostatni dzień rajdu, radząc sobie z presją jako zawodnik, na którym spoczywają losy zespołu. Stoczył piękną walkę ze słynnym rywalem, mającym już na swoim koncie rajdowe zwycięstwa. Nasz kierowca pokazał, że jest na poziomie przeciwnika i walczył do samej mety nie popełniając żadnego błędu. Do mety pomyślnie dotarł także Stéphane Lefebvre, dzięki któremu w klasyfikacji producentów zaliczyliśmy więcej punktów niż zespół bezpośrednio wyprzedzający nas w tabeli. I jeszcze jedno: gratulacje dla Yohana Rossela, który zajął miejsce na podium w WRC2!”
CRAIG BREEN
„Dzisiaj rano ponownie natrafiliśmy na idealne warunki do jazdy. Pogoda była słoneczna, drogi wspaniałe, nasza kolejność startowa korzystna. Oczywiście, trudno jest mi pogodzić się ze stratą pozycji tuż przed linią mety i to różnicą jednej dziesiątej sekundy. Chociaż, z drugiej strony przecież właśnie za takie dramatyczne rozstrzygnięcia w ostatniej chwili kochamy rajdy! Niczego więc nie żałuję, bo wiem, że na Power Stage dałem z siebie wszystko. Z weekendu jako całości jestem zadowolony. Na całej trasie nie popełniliśmy nawet drobnego błędu, a co więcej, stoczyliśmy walkę z załogami znacznie górującymi nad nami doświadczeniem. To bardzo obiecujące na przyszłość”.
STÉPHANE LEFEBVRE
„Dwa dzisiejsze odcinki specjalne rozegraliśmy z założeniem, że chcemy lepiej poznać nasz nowy samochód i korsykańskie trasy. Jazda sprawiła nam wiele przyjemności i pozwoliła nabrać większej pewności siebie. W Argentynie tym razem nie wystartujemy, więc z tym większą niecierpliwością czekam na Rajd Portugalii. W ubiegłym roku bardzo mi się tak podobało!”
KLASYFIKACJA GENERALNA RAJDU KORSYKI – WYNIKI KOŃCOWE*:
1. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC), 3:22:53,4
2. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC), + 54,7
3. Sordo / Marti (Hyundai i20 WRC), + 56,0
4. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC), + 1:09,6
5. Breen / Martin (Citroën C3 WRC), + 1:09,7
6. Paddon / Kennard (Hyundai i20 WRC), + 2:16,3
7. Mikkelsen / Jaeger (Skoda Fabia R5), + 8:10,7
8. Suninen / Markkula (Ford Fiesta R5), + 9:17,0
9. Sarrazin / Renucci (Skoda Fabia R5), + 9:23,6
10. Rossel / Fulcrand (Citroën DS 3 R5), + 12:57,1
* Kolejność ta będzie ostateczna po oficjalnym zatwierdzeniu przez FIA.
RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FIA 2017 – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW:
1. Sébastien Ogier – 88 pkt
2. Jari-Matti Latvala – 75 pkt
3. Thierry Neuville – 54 pkt
4. Ott Tanak – 48 pkt
5. Dani Sordo – 47 pkt
6. Craig Breen – 33 pkt
7. Kris Meeke – 27 pkt
8. Hayden Paddon – 25 pkt
9. Elfyn Evans – 20 pkt
10. Andreas Mikkelsen – 12 pkt
11. Stephane Lefebvre – 10 pkt
12. Juho Hanninen – 9 pkt
13. Teemu Suninen – 5 pkt
14. Jan Kopecky – 4 pkt
15. Pontus Tidemand – 3 pkt
16. Stéphane Sarrazin – 2 pkt
17. Bryan Bouffier – 1 pkt
18. Yohan Rossel – 1 pkt
RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FIA 2017 – KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW:
1. M-Sport WRT – 129 pkt
2. Hyundai Motorsport – 105 pkt
3. Toyota Gazoo Racing WRT – 82 pkt
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 73 pkt
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze