Od sukcesu dzieli ich jeszcze tylko 112 kilometrów odcinków specjalnych, które pozostały do rozegrania w niedzielę. By osiągnąć ten cel załogi muszą pozostać w stanie najwyższej koncentracji i uniknąć niebezpieczeństw i pułapek, które czyhają na uczestników na trasie 3 etapu.
Ponad 36-kilometrowy OS 5 prowadzący z Vico do Sarzoggiu Pass był wilgotny, miejscami mokry, gdzieniegdzie pokryty błotem i żwirem. Pomimo to, kierowcy Citroënów wybrali opony przeznaczone na suchą nawierzchnię, ale o miękkiej mieszance. Carlos Sainz musiał zatrzymać się na trasie zablokowanej po wypadku Cédrica Roberta i otrzymał czas uznaniowy, nadany przez sędziów. Sébastien, który z tego samego powodu czekał na start ponad 25 minut, a jego opony straciły temperaturę, rozpoczął spokojnym tempem, aby nie popełnić błędu na chłodnym ogumieniu.
Ponieważ pogoda była wciąż niepewna, na kolejny odcinek Seb wybrał opony typu “intermediate”, a więc przeznaczone na zmienne warunki. Tym razem na OS-ie nie padał deszcz, ale grad! Wybór okazał się dobry, chociaż większość rywali jechała na innych oponach. Seb pojechał bezpiecznie, a przy tym szybko.
Ale to nie był koniec kłopotów z pogodą i oponami. Wielu kierowców sądziło, że na OS 7 będzie sucho. Kierowcy Citroënów założyli jednak ponownie ogumienie uniwersalne i… oczywiście spadł deszcz! Ponownie okazało się, że była to dobra decyzja. Dopiero przed ostatnim OS-em drugiego etapu aura nie pozostawiła wątpliwości. Ulewny deszcz sprawił, że wybór był tym razem oczywisty. W trudnych warunkach, na mokrej nawierzchni Seb o mały włos nie wygrał odcinka, tracąc do zwycięzcy zaledwie 0,8 sekundy na blisko 41 km. Carlos tymczasem powiększył przewagę nad piątym w klasyfikacji Marcusem Grönholmem.
W ostatnim parku serwisowym w sobotę wieczorem, w zespole Citroëna satysfakcja mieszała się z ostrożnością ocen w wypowiedziach. “To był trudny dzień” powiedział Carlos. “A jutro na pewno nie będzie łatwiej, ale jesteśmy gotowi do tej ostatecznej rozgrywki!”. Sébastien wypowiadał się bardzo ogólnikowo: «Muszę zachować koncentrację. Do tej pory wszystko idzie zgodnie z planem. Utrzymujemy szybkie, ale bezpieczne tempo. Jutro będziemy chcieli pojechać tak samo. Ale proszę, nie mówcie przy mnie nic o tytule mistrzowskim do godziny 14.00 w niedzielę!”
Klasyfikacja po etapie 2
1. M. Märtin/M. Park (Ford Focus) 3 h 02 min 39,2 s
2. F. Duval/S.Prevot (Ford Focus) + 20,8 s
3. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 1 min 08,3 s
4. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 2 min 28,5 s
5. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 3 min 03,4 s
6. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 4 min 28,2 s
7. S. Sarrazin/P. Pivato (Subaru Impreza) + 5 min 26,6 s
8. F. Loix/S. Smeets (Peugeot 307) + 6 min 20,4 s
9. A. Schwarz/M. Hiemer (Skoda Fabia) + 7 min 38,1 s
10. T. Gardemeister/P. Lukander (Skoda Fabia) + 7 min 48,1 s …
Najnowsze komentarze