Jak wiecie, na pierwszym wczorajszym popołudniowym odcinku straty poniósł Jari-Matti Latvala, przebijając oponę i spadając w generalce z drugiego na czwarte miejsce. Innymi słowy Fin stracił sześć punktów, zaś na trzecią pozycję awansował solidny, jak zwykle, Mikko Hirvonen. Prowizoryczny dorobek Citroëna rósł kosztem Forda, przeciwko czemu nie mieliśmy specjalnych uwag ;-)
Zanosiło się więc na to, że obie fabryczne załogi DS3 WRC staną na podium, a problemem było tylko to, czy Petter Solberg dogoni Sebastiena Loeba, czy też nie.
Dziś rano doszło jednak do ciekawego rozstrzygnięcia – Mr Hollywood wypadł z drogi, uszkodził Fiestę i odpadł z rywalizacji. Na czele klasyfikacji generalnej znalazły się więc oba fabryczne Citroëny i zanosiło się na coś, o czym nie miałem śmiałości marzyć jeszcze wczoraj – na dublet szewronów!
Niestety w rajdach nic nie jest dane raz na zawsze, a ilość czynników mających wpływ na ostateczny wynik trzy-, czy czterodniowych imprez jest wielka. Zadrżało mi więc serce, gdy obserwowałem wyniki trzeciego dzisiejszego odcinka specjalnego…
OS20 – Aghii Theodori 2 (19,42 km)
Pierwszy międzyczas załogi Loeb/Elena wyglądał bardzo dobrze, ale potem nastąpiła chwila przerwy, po której wskoczył wreszcie wynik na drugim punkcie pomiaru czasu. Okazało się, że mistrzowska załoga straciła ponad 100 sekund do Jari-Mattiego Latvali na skutek przebicie już po trzech kilometrach lewej tylnej opony. Jazda do końca odcinka na kapciu skutkowałaby z pewnością znacznymi spustoszeniami w podwoziu samochodu, dlatego Sebastien z Danielem zdecydowali się na zatrzymanie Citroëna i zmianę koła. Dokonali tego w rewelacyjnym czasie i… nie stracili prowadzenia w klasyfikacji generalnej!
Próbę wygrał Latvala, zaś najszybszym kierowcą Citroëna okazał się Thierry Neuville, który popisał się czwartym czasem, o 10,2 sekundy gorszym od wyniku lidera ekipy Forda.
Mikko Hirvonen (+17,0) robił swoje, nawet nie wiedząc o problemach zespołowego kolegi. Próbował oszczędzać opony na kończący rajd Power Stage.
OS21 – New Pissia 2 (11,37 km)
Ostatni „prawdziwy” odcinek Rajdu Grecji zapisał na swoje konto Latvala, o 0,1 sekundy szybszy od Madsa Østberga. Do czołowej trójki wbił się Thierry Neuville, nie mający wprawdzie szans na awans powyżej szóstej lokaty w generalce, ale ambitnie walczący i zdobywający doświadczenie.
Mikko Hirvonen był czwarty (+3,1), bardzo szanując swoją pozycję i zapowiadając na mecie próby walkę o zwycięstwo na Power Stage’u.
Loeb jechał ostrożnie, ale swoim rytmem, nie chcąc się dekoncentrować. Ciśnienia nie było, więc ośmiokrotny Mistrz Świata zadowolił się szóstym czasem (+4,4), zachowując bardzo bezpieczną przewagę w łącznych wynikach.
OS22 – Power Stage / New Loutraki (3,97 km)
I mimo zapowiedzi ani Latvala, ani Hirvonen, nie sięgnęli po maksymalne punkty na ostatniej próbie. Na Sebastiena Loeba po prostu nie było dziś w Grecji mocnych i do 25 oczek za zwycięstwo Francuz dopisał jeszcze trzy za najlepszy wynik na Power Stage. W ten sposób zwyciężył w Grecji po raz trzeci w karierze i trzecim z rzędu samochodem – DS3 WRC triumfował pod nogą Loeba po zwycięstwach Xsary WRC i C4 WRC.
Kolejne miejsca na mecie kończącego Rajd Grecji odcinka New Loutraki zajęli Jari-Matti Latvala i Mikko Hirvonen, wolniejsi od Loeba odpowiednio o 0,6 i 1,3 sekundy.
Thierry Neuville uzyskał szósty czas i na takim też miejscu zakończył grecką rundę Mistrzostw Świata.
Oto nieoficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu Grecji:
1. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, 4:42:03,3
2. Mikko Hirvonen, Citroën DS3 WRC, +0:00:40,0
3. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta WRC, +0:03:04,8
4. Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, +0:06:16,4
5. Martin Prokop, Ford Fiesta WRC, +0:07:46,5
6. Thierry Neuville, Citroën DS3 WRC, +0:09:41,4
7. Sebastien Ogier, Škoda Fabia S2000, +0:12:59,9
8. Yazeed Al Rajki, Ford Fiesta S2000, +0:20:12,2
9. Ott Tänak, Ford Fiesta WRC, +0:23:18,9
10. Abdulaziz Alkuwari, Mini WRC, +0:28:40,5
KG
zdjęcie: Citroën Racing
Najnowsze komentarze