Od początku rajdu obie załogi Citroënów Xsara zajmują miejsca 3 i 4. Co ciekawe, Seb i Carlos zamieniali się miejscami po każdym odcinku! Te pozycje spełniają całkowicie oczekiwania kierownictwa zespołu i są zgodne z przyjętą na ten rajd taktyką, której celem jest zapewnienie zespołowi 2 tytułów mistrza świata już po tym rajdzie.
Uroczysty start rajdu odbył się w czwartek wieczorem w Ajaccio, ale rywalizacja na odcinkach specjalnych rozpoczęła się w piątek rano. Przez niemal całą noc na Korsyce padał deszcz, ale rano kierowców powitała na OS-ach ładna, słoneczna pogoda. Wszyscy mieli więc spore problemy z wyborem opon, bo nikt nie wiedział, jak szybko drogi będą wysychać. Zespół Citroën-Total przyjął, że pierwsze OS-y powinny by jeszcze wilgotne i kierowcy zdecydowali się na ogumienie o miękkiej mieszance. Był to trafny wybór: OS 1 był mokry, a na OS 2 tylko końcówkę załogi pokonywały na suchej nawierzchni.
Zdając sobie sprawę z ogromnej stawki, załogi Citroënów Xsara rozpoczęły rajd w pełni kontrolując tempo. Sébastien Loeb narzekał trochę na nieznaczną podsterowność, ale poza tym obydwa samochody spisywały się bez zarzutu. W parku serwisowym po OS 2 dokonano korekty ustawień samochodu Loeba i od tej pory Xsara prowadziła się idealnie.
Sebastien pojechał nieco spokojniej bardzo zanieczyszczony i przez to niebezpieczny OS 3, ale na kolejnym odcinku dał prawdziwy popis swoich umiejętności i potencjału, pokonując wszystkich rywali. «Pojechałem bardzo szybko, aby odjechać trochę rywalom. Carlos i Marcus mieli bardzo niewielką stratę do mnie. Ten OS był suchy, a moja Xsara spisywała się znów doskonale. Petter Solberg zajmuje dalszą pozycję i chyba nie może znaleźć swojego tempa. Wszystko idzie dotąd po naszej myśli, ale do mety rajdu jeszcze daleko…”
Zadowolony ze swego występu podczas 1 etapu był także Carlos Sainz. “Bardzo się cieszę z powrotu na asfalty Korsyki. To najpiękniejszy rajd asfaltowy na świecie. Na trasie 1 etapu poszło nam bardzo dobrze, jedynie na OS 2 mieliśmy niewielki problem z tylnym zawieszeniem i lekką podsterownością. Jutro czeka nas drugi, bardzo ważny etap.”
Guy Fréquelin, szef zespołu, także nie krył satysfakcji, chociaż myślami był już na 2 etapie: «Najbardziej obawiam się pogody. Po przewidywanym w nocy deszczu, jutro rano znów mogą być trudne warunki na OS-ach. Mini parki serwisowe powinny ułatwić nam zadanie, co nie zmienia faktu, że przed nami kolejny długi, trudny dzień.”
Klasyfikacja po etapie 1
1. F. Duval/S.Prevot (Ford Focus) 1 h 15 min 50,6 s
2. M. Märtin/M. Park (Ford Focus) + 15,1 s
3. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 35,1 s
4. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 50,6 s
5. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 1 min 06,8 s
6. C. Robert/G. Bedon (Peugeot 307) + 1 min 49,1 s
7. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 2 min 17,8 s
8. S. Sarrazin/P. Pivato (Subaru Impreza) + 2 min 31,6 s
9. A. Bengué/C. Escudero (Peugeot 206) + 2 min 33 s
10. A. Schwarz/M. Hiemer (Skoda Fabia) + 2 min 39,3 s
Najnowsze komentarze