Niestety, nie będzie podwójnego zwycięstwa dla Citroëna. François Duval i Stéphane Prévot, którzy zajmowali doskonałe 2. miejsce musieli wycofać się po wypadku na OS 6 ‘Toudon-St. Antonin’.
Kierowcy Citroëna rozpoczęli dzień od podwójnego zwycięstwa na OS 5 (Col de Braus-Lantosque). Dzięki temu Sébastien umocnił się na prowadzeniu, a François powiększył przewagę nad rywalami. Niestety, na kolejnej próbie młody Belg popełnił błąd: „Jechałem szybko, ale nie było to „maximum attack”. W strefie hamowania nawierzchnia okazała się bardzo nierówna, dlatego hamowanie nie było efektywne, a samochód nie skręcił tak, jak zamierzałem i uderzyliśmy prawą stroną w słup. Bardzo mi przykro z tego powodu, ale całe szczęście, że Stéphane’owi nic się nie stało!” Stéphane został zabrany helikopterem do szpitala w Nicei, ale okazało się, że doznał tylko niegroźnych potłuczeń.
Guy Fréquelin nie ukrywał rozczarowania, ale zachował spokój: „Nie możemy obarczać winą François. Podczas pierwszego etapu pokazał wspaniałą klasę. Młody kierowca, nawet tak utalentowany jak on, potrzebuje trochę czasu, by nauczyć się przewidywać reakcje samochodu, zwłaszcza na szybkich partiach. Seb mówił mi, że w zeszłym roku przeżył chwilę grozy w tym samym miejscu. Mam pełne zaufanie do François. Jestem pewny, że wkrótce będzie osiągał wyniki na jakie liczymy.”
Sébastien Loeb, który musiał zatrzymać się przy wypadku Duvala, otrzymał czas uznaniowy równy najlepszemu uzyskanemu wynikowi. Podobna historia spotkała lidera rajdu na kolejnym odcinku po wypadku Armina Schwarza. Po serwisie w Monaco, załogi wyruszyły na kolejne OS-y. W wyniku opóźnienia w rajdzie Seb był zmuszony pokonywać OS 8 (Toudon-St Antonin) po ciemku, podczas gdy jego rywale jechali jeszcze przy świetle dziennym. „Na starcie zgasiłem silnik i straciłem 3, może 4 sekundy. Potem przycisnąłem trochę mocniej, by nie stracić zbyt wiele i jechałem tempem podobnym do Marcusa Grönholma.”
Mistrz świata zakończył etap zwycięstwem na OS 9 (Pont des Miolans-Les Sausses, 28 km): „Pojechałem szybko, ale bezpiecznie, zwłaszcza na trudniejszych partiach. Zyskałem sporo w końcówce OS-u, na wąskiej partii w rejonie Les Sausses. Było tam bardzo ślisko. Jestem zadowolony z tego etapu. Samochód spisuje się doskonale. Trzykrotnie idealnie trafiłem z oponami. Szkoda tylko François. Cały zespół pracuje wspaniale i mam nadzieję, że razem osiągniemy znakomity wynik.”
Klasyfikacja po etapie 2
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 2 h 50 min 34,8 s
2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 1 min 54,7 s
3. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 2 min 08,3 s
4. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 2 min 17,5 s
5. G. Panizzi/H. Panizzi (Mitsubishi Lancer) + 2 min 45,1 s
6. M. Märtin/M. Park (Peugeot 307) + 3 min 44 ,3 s
7. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Mitsubishi Lancer) + 6 min 10,2 s
8. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 7 min 13,7 s
9. L. Rossetti/D. D’Esposito (Peugeot 206) + 8 min 13 s
10. R. Kresta/J. Tománek (Ford Focus) + 8 min 49,2 s
Najnowsze komentarze