„System szkolnictwa zawodowego nie jest skuteczny. Mimo iż na rynku brakuje fachowców, to absolwenci szkół zawodowych nie znajdują zatrudnienia” – podaje Najwyższa Izba Kontroli. Wskazuje w nim wiele wad systemowych i gospodarczych, zwłaszcza w materii zaopatrzenia szkół. Naprzeciw tej kwestii co raz częściej wychodzą przedstawiciele biznesu.
Szkolnictwo zawodowe w Polsce ma problemy już od lat 90’ XX wieku dzięki transformacji ustrojowej. Spowodowała ona upadek przedsiębiorstw finansujących szkoły zawodowe i zapewniających miejsca pracy. Absolwenci szkoleni starymi metodami mieli problemy z dostosowaniem się do nowoczesnego rynku pracy. Gdy do wspomnianych czynników dodamy jeszcze obniżenie prestiżu „zawodówek” otrzymamy czysty obraz kryzysu jaki dotknął szkolnictwo zawodowe.
Sytuacja była i jest szczególnie trudna w tzw. „samochodówkach”. Jak przyznają absolwenci, bardzo często musieli pracować na przestarzałym, wyprodukowanym jeszcze za czasów żelaznej kurtyny sprzęcie, serwisując samochody, które powinny były już dawno zostać wyłączone z użytkowania.
W rozwiązywanie takich sytuacji często angażują się przedstawiciele strefy biznesowej. Dobrym przykładem takiego działania jest współpraca Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych nr. 22 w Łodzi z firmą Jaszpol, autoryzowanym koncesjonerem Renault i Dacia. Współpraca ta trwa od kilku lat jednak niedawno nastąpiło jej formalne zacieśnienie.
W marcu miało miejsce podpisanie porozumienia w sprawie otwarcia nowych centrów egzaminowania dla uczniów ZSP 22. Rzeczone porozumienie podpisali: dyrektor ZSP nr 22, Wiceprezydent Miasta Łodzi, Łódzki Kurator Oświaty, Dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej oraz przedstawiciele firm motoryzacyjnych m.in. Prezes firmy Jaszpol, Krzysztof Jaroszewicz. Porozumienie dotyczy współpracy przy organizacji egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodach związanych z branżą motoryzacyjną oraz mechatroniczną i jest kolejnym etapem bliskiej współpracy Szkoły z pracodawcami. Egzaminy przeprowadzane będą w 7 zawodach: technik pojazdów samochodowych, technik mechatronik, elektromechanik pojazdów samochodowych, blacharz samochodowy, monter mechatronik, mechanik motocyklowy, kierowca mechanik, łącznie aż 12 kwalifikacji.
Obecnie szkoła do celów dydaktycznych posiada samochód Dacia Sandero, które zostało zakupione przy wsparciu finansowym Firmy Jaszpol.
O Firmie Jaszpol:
JASZPOL Sp. z o.o. to jedna z największych łódzkich firm motoryzacyjnych z 27-letnią tradycją.
Historia Jaszpolu sięga 1989 roku, kiedy powołano do życia czteroosobową agencję, która przejęła prowadzenie serwisu w Polmozbycie przy ulicy Łódzkiej 28 w Zgierzu. Zawarto wtedy umowy z FSO i FSC Lublin. Trzy lata później w listopadzie 1992 r. firma podpisała umowę z Renault, która zaowocowała wzbogaceniem wyposażenia serwisu, przebudową budynku i utworzeniem salonu sprzedaży.
W marcu 1998 roku rozpoczęto budowę drugiego salonu przy ulicy Brukowej 2, gdzie w listopadzie przyjęto pierwszych klientów.
To początek dynamicznego rozwoju firmy: w 2002 roku zostało otwarte Centrum Obsługi Firm, a w czerwcu 2003 roku oddano do użytku najnowocześniejszą w regionie halę napraw blacharsko-lakierniczych.
W kwietniu 2015 roku jedyna łódzka konkurencja została przejęta przez firmą Jaszpol i to posunięcie sprawiło, że obecnie na terenie Łodzi funkcjonują 3 salony pod jednym szyldem.
Podstawową działalnością firmy Jaszpol jest sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych marki Renault i Dacia. Dodatkowo w ramach kompleksowej oferty Jaszpol proponuje wszystkie dodatkowe usługi jak serwis, sprzedaż części, doradztwo finansowe czy sprzedaż ubezpieczeń.
W 2013 roku firma Jaszpol została uhonorowana tytułem Najlepszego Salonu Renault w Polsce pod względem jakości obsługi klienta wg tygodnia „Auto Świat”. Tytuł ten został utrzymany przez 3 lata z rzędu
W 2016 roku TNS Garage Quality Check 2016 – przeprowadzono badanie najlepszej obsługi klienta w ASO, zwycięzcą zostało Renault Polska a wśród grupy Renault najlepszą obsługą serwisową cieszy się firma Jaszpol.
źródło: Jaszpol
Najnowsze komentarze