Dyrektorzy generalni informują, że partnerskie przedsięwzięcie obu korporacji będzie się rozwijać, a wszystkie projekty będą kontynuowane. Pierwotny zakres współpracy uległ czterokrotnemu powiększeniu do 12 projektów realizowanych na trzech kontynentach. Nowe Renault Twingo, Smart ForTwo i Smart Forfour zostaną wprowadzone na rynek jesienią. Są to pierwsze pojazdy, które w całości opracowano wspólnie. Mitsubishi Fuso i Nissan podpisują umowę na dostawę pojazdu Fuso Canter Van na rynki eksportowe.
Jak oświadczyli w Paryżu dziennikarzom dyrektorzy generalni firm w swoich corocznych informacjach prasowych na targach Paris Motor Show, alians Renault-Nissan i firma Daimler AG mają długoterminowe i stabilne plany na przyszłość, a wszystkie wspólne projekty są kontynuowane.
Firmy Renault-Nissan i Daimler rozpoczęły współpracę w 2010 roku. Jej pierwotny zakres obejmował trzy projekty realizowane głównie w Europie. Współpraca firm uległa jednak czterokrotnemu rozszerzeniu i obejmuje dziś aż 12 projektów w Europie, Azji i Ameryce Północnej.
Globalna skala naszych wspólnych działań gwarantuje, że będą one dalej rozwijane. Planujemy pozostać partnerami na długi czas – oznajmił dyrektor generalny i prezes firmy Renault-Nissan, Carlos Ghosn. – Współpraca skróciła czas wprowadzenia produktu na rynek w przypadku ważnych premier pojazdów i stała się oczywistą przewagą strategiczną firm Renault i Nissan. Jesteśmy pewni naszej relacji w najbliższej przyszłości.
Od momentu rozpoczęcia, czyli od 2010 roku, współpraca pozwoliła nam nie tylko zrealizować pierwotne zamierzenia, ale znacznie je przekroczyć. Nic się nie zmieni – nadal będziemy realizować wspólne projekty, które zapewniają zwycięski układ dla wszystkich zaangażowanych partnerów i tworzą wartość dla naszych klientów na całym świecie. Zdecydowanie mamy tu do czynienia ze współpracą, którą ze wszech miar warto kontynuować – powiedział dr Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars.
Komentarze dyrektorów generalnych ogłoszono w momencie, w którym alians Renault-Nissan i firma Daimler przygotowują się do wprowadzenia na rynek pierwszych w całości wspólnie opracowanych pojazdów: nowych Renault Twingo oraz Smart ForTwo i Smart Forfour. Sprzedaż Renault Twingo rozpoczęła się w Europie we wrześniu, modele Smart ForTwo i Smart Forfour natomiast będzie można kupić od listopada br. Samochody miejskie konstruowane są na bazie architektury napędu tylnego, wspólnie opracowanej podczas bliskiej, czteroletniej współpracy.
Trzy przedstawione na targach Paris Motor Show samochody to produkty niezależne, o niepowtarzalnej tożsamości marki. Model Smart ForTwo montowany jest w zakładzie Smart w Hambach, we Francji, linia produkcyjna Twingo i Smart Forfour natomiast znajduje się w fabryce Renault w miejscowości Novo Mesto, w Słowenii.
Asortyment projektów jest wciąż rozszerzany
W czerwcu bieżącego roku, w ramach ważnego przełomu, firmy Nissan i Daimler przedstawiły plany współpracy nad opracowaniem wysokiej klasy pojazdów kompaktowych i ich produkcją w Meksyku.
Budowa wspólnego zakładu produkcyjnego w Aguascalientes, w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącej już fabryki Nissana, rozpocznie się na początku przyszłego roku. Produkcję zainaugurują w 2017 roku modele Infiniti. Niedługo później, bo już w roku 2018 rozpocznie się produkcja pojazdów Mercedes-Benz.
Po pełnym rozwinięciu skrzydeł zakład w Meksyku zyska możliwości produkcyjne na poziomie 300.000 samochodów rocznie.
Wysokiej klasy pojazdy kompaktowe będą również produkowane w innych zakładach Daimler i Nissan na całym świecie, w tym w Europie i Chinach.
Na razie koncerny będą sobie wzajemnie dostarczały mechanizmy napędowe. We wrześniu firma Renault rozpoczęła dostawy silników wysokoprężnych 1.6 do nowych Mercedesów klasy C i vana Mercedes Vito. Renault dostarcza również 1-litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z naturalnym napowietrzeniem oraz turbodoładowany, 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 0.9 litra do modeli smart forfour i smart fortwo.
W czerwcu ruszyła wspólna produkcja 2-litrowego, turbodoładowanego benzynowego silnika 4-cylindrowego w nowo przygotowanym zakładzie produkcji mechanizmów napędowych Nissana i Daimlera w Decherd, w stanie Tennessee w USA. Produkowane tam silniki będą początkowo montowane w europejskich wersjach samochodów Infiniti Q50 sports sedan i Mercedes-Benz klasy C. Docelowo nowy zakład będzie miał możliwości produkcyjne na poziomie 250.000 pojazdów rocznie.
W segmencie vanów, Mitsubishi Fuso Truck, należąca do firmy Daimler, Bus Corporation (MFTBC) i Nissan Motor Co. Ltd. podpisały właśnie umowę na dostawę gotowych vanów użytkowych na eksport. Zgodnie z umową Nissan dostarczy swojego vana użytkowego NV350 Urvan (DMC: 3,5 t) firmie Mitsubishi Fuso, która jeszcze w tym roku będzie sprzedawała go na Bliskim Wschodzie jako Canter Van.
Umowę końcową zawarto w rok po tym, jak 11 września 2013 roku firmy podpisały umowę wstępną.
Aby zobaczyć pełną listę projektów, nad którymi prace już się rozpoczęły i które zostały publicznie ogłoszone, kliknij tutaj.
Informacje o spółce Daimler
Daimler AG to jedna z najbardziej uznanych spółek motoryzacyjnych na świecie. Grupa Daimler, w której skład wchodzą oddziały: Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses oraz Daimler Financial Services, jest jednym z największych światowych producentów samochodów klasy premium i największym producentem pojazdów dostawczych o zasięgu globalnym. Daimler Financial Services świadczy usługi z zakresu finansowania, leasingu, zarządzania flotą, ubezpieczeń i innowacyjnych usług mobilnych. Założyciele firmy, Gottlieb Daimler i Carl Benz, zapisali się na kartach historii jako twórcy pierwszych samochodów (automobil Benza zaprezentowano w 1886 roku). Dziś Daimler, jako pionier w zakresie inżynierii motoryzacyjnej, nadal kształtuje przyszłość mobilności: działalność Grupy ukierunkowana jest zarówno na innowacyjne i ekologiczne technologie, jak i na bezpieczeństwo oraz najwyższą jakość pojazdów, które są atrakcyjne i przyciągają uwagę klientów. Od wielu już lat Daimler nieprzerwanie inwestuje w rozwój alternatywnych systemów napędowych, co w perspektywie długoterminowej ma na celu umożliwienie jazdy bezemisyjnej. Poza pojazdami z napędem hybrydowym Daimler oferuje także najszerszą gamę samochodów zasilanych akumulatorami i ogniwami paliwowymi. To tylko jeden z wielu przykładów na to, że firma podejmuje wyzwania związane z odpowiedzialnością wobec społeczeństwa i środowiska naturalnego. Daimler sprzedaje swoje pojazdy i usługi niemal we wszystkich krajach na świecie i dysponuje zapleczem produkcyjnym na pięciu kontynentach. Obecnie oprócz najbardziej wartościowej na świecie marki motoryzacyjnej klasy premium – Mercedes-Benz – spółka Daimler jest także właścicielem marek: smart, Freightliner, Western Star, BharatBenz, Fuso, Setra i Thomas Built Buses. Spółka jest notowana na giełdach we Frankfurcie i w Stuttgarcie (skrót giełdowy DAI). W 2013 roku Grupa sprzedała 2,35 mln pojazdów i zatrudniała 274.616 osób; jej całkowite przychody wyniosły 118,0 mld EUR, a zysk przed odliczeniem podatków i odsetek (EBIT) wyniósł 10,8 mld EUR.
INFORMACJE O ALIANSIE RENAULT-NISSAN
Alians Renault-Nissan to strategiczne partnerstwo między firmami Renault (z siedzibą w Paryżu) i Nissan (z siedzibą w Jokohamie). Łącznie oba koncerny odpowiadają za 10% całkowitej światowej sprzedaży samochodów. Od 1999 roku Renault i Nissan są partnerami strategicznymi, a w 2013 roku sprzedały razem 8,3 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Alians Renault-Nissan prowadzi strategiczną współpracę z wieloma producentami samochodów, w tym z niemieckim Daimlerem i chińskim Dongfengiem, a także z regionalnymi producentami, takimi jak indyjski Ashok Leyland.
Współpraca firm Daimler i aliansu Renault-Nissan nabiera tempa
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze