Umieszczone w osłonie tylnej czujniki wykrywają przeszkody znajdujące się w pobliżu tyłu samochodu. W zależności od lokalizacji przeszkody emitowane są alarmowe sygnały dźwiękowe, których częstotliwość wzrasta w miarę zbliżania się do przeszkody i które przekształcają się w ciągły dźwięk, gdy odległość od przeszkody zmniejsza się do kilku centymetrów.
Wspomaganie parkowania przodem uzupełnia system czujników umieszczonych z tyłu. Na tej samej zasadzie czujniki umieszczone w osłonie przedniej informują kierowcę o obecności przeszkody znajdującej się w kontrolowanej strefie. Ponadto system umożliwia wizualizację manewru na ekranie wielofunkcyjnym.
System działa w czasie manewrów wykonywanych do przodu lub do tyłu z prędkością poniżej 10 km/h. Czujniki informują kierowcę o obecności przeszkody znajdującej się w kontrolowanej strefie za pomocą sygnału dźwiękowego emitowanego przez głośniki z przodu lub z tyłu, z lewej lub z prawej strony oraz wyświetlanie sylwetki samochodu z oznaczeniami stref, w których została wykryta przeszkoda. Łącznie system pokazuje na ekranie sześć stref.
W momencie, gdy samochód zbliża się do przeszkody sygnał dźwiękowy określa jej pozycję za pomocą prawego lub lewego głośnika z przodu, albo prawego lub lewego głośnika z tyłu, umożliwiając w ten sposób lokalizację słuchową.
Im bardziej samochód zbliża się do przeszkody, tym sygnał dźwiękowy działa z większą częstotliwością. Na ekranie oznaczenia przeszkody są wyświetlane coraz bliżej osłony przedniej lub tylnej pojazdu. Gdy przeszkoda jest już bardzo blisko na ekranie pojawia się trójkąt ostrzegawczy z napisem „Uwaga”, a sygnał dźwiękowy staje się ciągły.
W sytuacji gdy system wspomagania parkowania przodem lub tyłem jest aktywny, w momencie włączania biegu wstecznego krótki sygnał dźwiękowy informuje kierowcę, że urządzenie działa. Sylwetka pojazdu pokazuje się na ekranie.
W przypadku aktywacji wyłącznie wspomagania parkowania przodem, przy jeździe przodem z prędkością poniżej 10 km/h, na luzie lub na biegu, sylwetka samochodu pokazuje się na ekranie z chwilą wykrycia przeszkody zlokalizowanej w odległości do 50 cm od samochodu.
System wspomagania parkowania można wyłączyć przyciskiem umieszczonym na panelu konsoli środkowej. Stan pracy urządzenia jest zapamiętywany w momencie zatrzymania pojazdu.
Teraz macie doskonałą okazję, żeby zamontować radar cofania także w samochodzie, który nie miał tego wyposażenia zainstalowanego fabrycznie. Skorzystajcie z wiosenno-letniej promocji i odwiedźcie Autoryzowane Stacje Obsługi Citroën.
Najnowsze komentarze