Citroen C-Triomphe jest produkowany w Wuhan na bazie C4, ale z większym rozstawem osi. Dzięki swej stylizacji i nowoczesnej technice spełnia wymagania klientów poszukujących nowatorskiego designu, komfortu i bezpieczeństwa. Zaprezentowany 18 lutego 2006 w Shenzhen, na rynek wejdzie pod koniec drugiego kwartału 2006.
Prezentacja C-Triomphe wzmacnia pozycję Citroëna w Chinach i powiększa gamę oferowanych modeli. W ciągu 14 lat Citroën sprzedał na tym rynku 600 000 samochodów – głównie dzięki sukcesowi modeli specjalnie zaprojektowanych na rynek chiński: sedana ZX Fukang i Elysée.
W roku 2005 Citroën stał się gwiazdą tego rynku, zwiększając sprzedaż o 34% i sprzedając 100 000 aut. Obecnie marka ma zamiar nadal powiększać udział w rynku i rozwijać aktywność w Chinach.
C-Triomphe, sedan o mocnej, innowacyjnej stylizacji, powiększa gamę Citroëna
i wzmacnia pozycję marki na wciąż zmieniającym się rynku chińskim. Ten nowy
i wyjątkowo przestronny samochód korzysta z wielu rozwiązań C4 w zakresie innowacyjności, przyjemności z jazdy i bezpieczeństwa. C-Triomphe to 4.drzwiowy sedan o długości 4,8 m i szerokości 1,77 m. Odzwierciedla stylistyczny charakter modeli Citroën. Linie są eleganckie, płynne
i harmonijne. Chromowana listwa biegnąca wzdłuż linii bocznej podkreśla sylwetkę C-Triomphe i wyraźnie identyfikuje auto jako samochód prestiżowy. Tylne lampy w kształcie bumerangu stanowią odbicie lamp przednich. Przedni i tylny pas łączy chromowana linia podkreślająca pojemny bagażnik. Wygląd tego auta jest wyrazem solidności konstrukcyjnej, do czego przyczyniają się również 16-calowe koła, wysoko poprowadzona linia okien i długi zwis tylny.
Wnętrze kabiny kładzie nacisk na przestronność i komfort.
Mając aż 2,71 m rozstawu osi, C-Triomphe jest samochodem wyjątkowo przestronnym. W tylnej części kabiny ilość miejsca na nogi jest tak imponująca,
że należy mówić o nowych standardach. Ergonomiczne fotele zaprojektowano tak,
by zapewniały najwyższy komfort i amortyzowały wibracje pionowe. Fotele kierowcy i pasażera są regulowane elektrycznie. Bagażnik C-Triomphe ma aż 513 l pojemności. Praktyczne ukształtowanie jego ścian doskonale komponuje się
z możliwością rozdzielnego składania tylnej kanapy 60/40.
Wyrafinowaną stylizację wnętrza podkreśla jasna skórzana tapicerka, w standardzie już od drugiego stopnia wyposażenia, oraz drewniane inkrustacje deski rozdzielczej
i drzwi. Praktyczne schowki rozmieszczono w całej kabinie – są nawet szuflady pod tylną kanapą. Schowek w desce rozdzielczej może być chłodzony, dostępna jest również 5-płytowa zmieniarka CD, montowana pod tylną kanapą, pomiędzy szufladami.
Szczególną wagę przyłożono do komfortu akustycznego i termicznego. Klimatyzacja (automatyczna od drugiego stopnia wyposażenia) jest standardem. By jeszcze bardziej podnieść komfort podróżowania, w przednim podłokietniku umieszczono dmuchawę, która kieruje powietrze do tylnej części kabiny. Jej wydajność można regulować, a regulowane nawiewy pozwalają kierować strumieniem powietrza. Dopełnieniem tego wyposażenia jest roleta tylnej szyby.
Podobnie jak C4, C-Triomphe charakteryzuje się wieloma innowacjami w zakresie ergonomii prowadzenia i komfortu jazdy. Znajdziemy tu mnóstwo nowoczesnych, wydajnych systemów ułatwiających i uprzyjemniających jazdę.
Ergonomiczna pozycja kierowcy uzupełniona jest nieruchomym zestawem wskaźników w centralnej części kierownicy. Taki układ jest bardzo ergonomiczny i łatwy w obsłudze, przez co prowadzenie auta staje się bezpieczniejsze. Kierownica jest połączona z oryginalnym wyświetlaczem. Ma on formę przezroczystego paska w centralnej części deski rozdzielczej, a wskazuje prędkość, ustawienia ogranicznika prędkości, tempomatu itp. Kontrast wyświetlacza dostosowuje się natychmiast do oświetlenia, jest więc zawsze idealnie czytelny, zarówno w dzień, jak i w nocy,
w słońcu i cieniu.
C-Triomphe ma też kilka rozwiązań rzadko występujących lub nie stosowanych jeszcze na rynku chińskim:
- ogranicznik prędkości i tempomat, seryjne we wszystkich wersjach
- dwufunkcyjne kierunkowe reflektory ksenonowe, aktywne zarówno w trybie mijania, jak i drogowym, poprawiające widoczność podczas jazdy na zakrętach,
a tym samym podnoszące bezpieczeństwo jazdy nocą. Lampy te są połączone
z teleskopowymi spryskiwaczami, które w pełni zintegrowano w przednim zderzaku - zintegrowany w desce rozdzielczej rozpylacz zapachów, który pozwala kierowcy na indywidualny wybór spośród palety zapachów.
Jednocześnie C-Triomphe jest seryjnie wyposażony w lampy przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane szyby i radar parkowania tyłem.Citroën C4, wytwarzany na Platformie 2 koncernu PSA Peugeot Citroën, wyznacza standardy w zakresie trzymania się drogi i aktywnego bezpieczeństwa.
C-Triomphe także zbudowano na tej płycie. Wyposażony jest standardowo w układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania. Układ hamulcowy obejmuje 4 tarcze, przy czym przednie są wentylowane. Zaprogramowana w układzie jezdnym stabilność oraz system wspomagania i kontroli hamowania zapewniają świetne własności jezdne. Wyposażenie standardowe obejmuje ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania i wspomaganie hamowania awaryjnego oraz automatyczne włączanie świateł awaryjnych. ESP jest standardem od drugiego stopnia wyposażenia.
Citroen C4 ustanawia standardy w zakresie bezpieczeństwa biernego, co doskonale ilustrują jego wyniki w testach zderzeniowych EuroNCAP. C-Triomphe również korzysta z rozwiązań płyty 2 pod względem wzmocnień struktury i zabezpieczeń. Warto tu wspomnieć o dodatkowych elementach pochłaniających siłę uderzenia i rozprowadzających jego energię przy ramie pomocniczej. Ponadto bagażnik stanowi strefę pochłaniania energii przy zderzeniu tylnym.
C-Triomphe jest wyposażony w airbagi czołowe kierowcy i pasażera (poduszka powietrzna kierowcy ma zoptymalizowany kształt dzięki nieruchomemu zestawowi wskaźników), poduszki boczne i kurtyny powietrzne. W standardzie oferowane są również trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi oraz ogranicznikami napięcia to również standard.
C-Triomphe wyposażono w dwulitrowy silnik rozwijający moc 108 kW (150 KM), który spełnia standardy Euro 4. Silnik połączono z automatyczną skrzynią biegów, sekwencyjną lub mechaniczną. Ta 16-zaworowa jednostka zapewnia maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4000 obr./min. Wyposażono ją w układ rozrządu
z ciągłą zmienną regulacją faz VVT, który umożliwia optymalne napełnianie komór spalania, niezależnie od prędkości obrotowej silnika. 170 Nm, a więc niemal 85 proc. momentu obrotowego dostępne jest już od 2000 obr./min, dzięki czemu prowadzenie jest czystą przyjemnością.
Najnowsze komentarze