Grupa PSA rozpoczęła ofensywę produktową w ramach realizacji planu Push to Pass – łączna sprzedaż na koniec czerwca 2017 roku wzrosła o 2,3%.
W pierwszym półroczu 2017 roku grupa PSA sprzedała 1.580.000 sztuk samochodów.
Odnotowano wzrost sprzedaży w Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Eurazji oraz Indii i Pacyfiku.
W Chinach grupa PSA i jej partnerzy wdrożyli plany działania opracowane dla każdej ze spółek joint-venture.
Celem jest zdobycie większego udziału w rynkach, także europejskich, za sprawą nowych modeli: PEUGEOTA 3008 i 5008 oraz CITROËNA C3.
Światowa premiera DS 7 CROSSBACK, pierwszego modelu drugiej generacji samochodów DS.
Umocnienie pozycji lidera w segmencie lekkich samochodów dostawczych: wzrost światowej sprzedaży o 3,8%.
W ramach strategicznego planu rentownego wzrostu „Push to Pass” grupa PSA kontynuuje ofensywę produktową, którą rozpoczęła w 2016 roku: Do końca 2017 roku w 6 regionach, w których grupa prowadzi działalność, zostanie zrealizowanych 31 premier rynkowych ze 121 przewidzianych w ramach planu.
Nowy SUV PEUGEOT 3008, który zdobył łącznie 28 nagród wraz z prestiżowym tytułem „Car of The Year 2017”, został zamówiony w liczbie 205.000 od momentu wprowadzenia na rynek. W pierwszym półroczu 2017 roku sprzedano 114.900 egzemplarzy tego modelu. Wprowadzony na rynek w marcu 2017 roku nowy SUV PEUGEOT 5008 sprzedał się już w liczbie 21.400 sztuk.
Wielkość sprzedaży nowego modelu CITROËN C3 w pierwszym półroczu wyniosła 120.000 egzemplarzy, a liczba zamówień na C3 wzrosła o 68% od początku roku. Od debiutu handlowego łączna sprzedaż tego modelu osiągnęła 160.000 sztuk. Wyjątkowa atrakcyjność poparta zdobytymi nagrodami (ponad 25) oraz średnią oceną 4,7 na 5 gwiazdek przyznaną przez klientów na portalu Citroën Advisor.
W segmencie lekkich samochodów dostawczych nowy PEUGEOT Expert i nowy CITROËN Jumpy umocniły grupę na pozycji lidera w Europie i wraz ze swoimi wersjami osobowymi PEUGEOT Traveller oraz CITROËN SpaceTourer stanowią solidne podstawy do podboju nowych rynków i ekspansji grupy poza jej tradycyjne terytoria.
DS 7 CROSSBACK z limitowanej edycji La Première, wprowadzonej do sprzedaży w końcu lutego tego roku, można zarezerwować przez internet.
Ofensywa będzie kontynuowana w drugim półroczu 2017 roku. Już we wrześniu zostanie wprowadzona na rynek nowa wersja PEUGEOT 308 oraz dwa nowe SUV-y CITROËN: C3 AIRCROSS w Europie i C5 AIRCROSS w Chinach. Sprzedaż SUV-a DS 7 CROSSBACK rozpocznie się w październiku w sieci marki DS w Europie.
Wartość sprzedaży nowych samochodów grupy PSA w Europie wzrosła o 4%, natomiast wielkość sprzedaży w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosła 1.036.000 samochodów, co oznacza spadek o 1,9%.
Sprzedaż SUV-a PEUGEOT 2008 wzrosła o 10%, dzięki czemu zajął drugie miejsce w segmencie. Spektakularny wzrost sprzedaży nowego SUV-a PEUGEOT 3008 zapewnił mu miejsce w pierwszej trójce najpopularniejszych samochodów w tej kategorii.
Marka CITROËN odnotowała rekordowy wynik sprzedaży w Europie w ciągu ostatnich sześciu lat. Wzrost wyniósł 5,6% i był o 1 punkt wyższy od wzrostu na rynku.
Na rynku lekkich samochodów dostawczych za sprawą nowych wersji PEUGEOT Expert i CITROËN Jumpy udział grupy zwiększył się o +1,2 punktu osiągając poziom 20,4%, między innymi dzięki modelom PEUGEOT Partner i CITROËN Berlingo, które zajmują odpowiednio pierwsze i trzecie miejsce w swoim segmencie. Należą więc do najlepiej sprzedających się furgonetek w Europie.
DS Automobiles kontynuuje proces reorganizacji rozbudowując własną sieć, która obecnie w przeddzień premiery rynkowej DS 7 CROSSBACK obejmuje 116 dedykowanych punktów sprzedaży w Europie. W pierwszym półroczu 2017 roku rozpoczęła się sprzedaż pięciu limitowanych edycji oraz DS 7 CROSSBACK La Première. Aż 60% osób, które zapisały się na nowy model stanowią nowi klienci.
W Chinach i Południowo-Wschodniej Azji, gdzie panuje ostra konkurencja, Grupa PSA wprowadza nowym model ekonomiczno-handlowy do współpracy z siecią sprzedaży oraz partnerami z dwóch spółek joint-venture DPCA i CAPSA. W ramach tych zmian w dniu 7 czerwca grupa PSA zawarła umowę zacieśniającą współpracę z ChangAn Automobile w celu przyspieszenia rozwoju marki DS w Chinach.
Aby przyspieszyć rozwój działalności w Wietnamie Grupa PSA, wraz ze swoim partnerem THACO, uruchomi w drugim półroczu lokalną montownię oraz sprzedaż dwóch nowych SUV‑ów.
W regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Grupa PSA kontynuuje realizację planu rentownego wzrostu. Sprzedaży osiągnęła poziom 277.900 egzemplarzy, między innymi dzięki zwiększeniu sprzedaży w Maroku (+5%) oraz w Turcji (+5%). Grupa PSA umacnia także swoją pozycję w Iranie przez utworzenie dwóch spółek joint-venture, które już rozpoczęły działalność. Wielkim sukcesem okazało się uruchomienie produkcji SUV-a PEUGEOT 2008 w lokalnych zakładach i wprowadzenie go na rynek w formie przedsprzedaży.
Grupa PSA kontynuuje z powodzeniem ofensywę produktową w regionie wprowadzając do sprzedaży nową wersję CITROËN C3, odnowioną wersję modelu C-Elysée oraz nowe wersje SUV-a PEUGEOT 3008 i modelu 301. Nowy PEUGEOT Pick Up, którego pierwsze oficjalne zdjęcia pokazano w czerwcu 2017 roku, oznacza powrót marki do tego strategicznego segmentu. Model zostanie wprowadzony do sprzedaży w trzecim kwartale 2017 roku.
Również DS Automobiles rozwija swoją działalność w regionie, zwłaszcza w Iranie. Przyspieszono tworzenie sieci dystrybucji, żeby była gotowa na rozpoczęcie sprzedaży DS 7 CROSSBACK na początku 2018 roku.
W Ameryce Łacińskiej sprzedaż grupy wzrosła o 8,5%. Pomimo coraz liczniejszej i groźniejszej konkurencji na tamtejszych rynkach sprzedano 96.300 samochodów.
Sprzedaż samochodów marki PEUGEOT zwiększyła się o 5,2%, w szczególności za sprawą wprowadzenia na rynek w drugim kwartale nowej wersji PEUGEOT 301 w Argentynie, Meksyku i Chile. Bardzo obiecująco wyglądał debiut handlowy nowej wersji SUV-a 3008, który niedawno trafił do sprzedaży w Meksyku, w Brazylii oraz w Chile, a pod koniec roku pojawi się w Argentynie.
Marka CITROËN odnotowała wzrost sprzedaży w regionie o 14,7%, do czego bardzo przyczyniła się Argentyna, gdzie sprzedaż nowych samochodów zwiększyła się o 33%.
Marka DS utrzymuje swoją dynamikę wzrostu w tym regionie dzięki wzrostowi sprzedaży o 48,6%. W ciągu kilku miesięcy zostaną otwarte cztery punkty DS STORES specjalnie na premierę rynkową DS 7 CROSSBACK.
W regionie Eurazji sprzedaż grupy PSA wzrosła o 26,4% dzięki dynamice nadanej przez marki PEUGEOT (+41,1%) i CITROËN (+10,5%), zwłaszcza na rynku ukraińskim, który przeżywa wyraźny rozkwit. W Rosji grupa zwiększyła sprzedaż lekkich samochodów dostawczych o 18% jeszcze przed planowaną na drugie półrocze premierą rynkową nowej generacji PEUGEOT Expert i Traveller oraz CITROËN Jumpy i SpaceTourer. Te premiery rynkowe uzupełnią zapowiedziane na lipiec debiuty nowej wersji PEUGEOT 408 produkowanej w Kałudze oraz nowego SUV-a PEUGEOT 3008, który trafi na rosyjski rynek 1 lipca. Mają one wzmocnić strategię stałego wzbogacania wyposażenia gamy oferowanej przez markę PEUGEOT w tym regionie.
Grupa PSA konsekwentnie realizuje działania na rzecz rozwoju w regionie Eurazji. W Uzbekistanie zawarła umowę joint-venture z SC Uzavtosanoat na produkcję lekkich samochodów dostawczych od roku 2019.
W regionie Indii i Pacyfiku istotne znaczenie mają dobre wyniki grupy PSA uzyskane w Japonii (+11,1%). Wzrost sprzedaży w regionie jest w dużej mierze zasługą marki Citroën (+52,8%), a w szczególności nowej wersji C4 Picasso oraz C4 Cactus w Korei i Japonii. Nowy SUV PEUGEOT 3008 odniósł prawdziwy sukces w Korei oraz w Japonii, gdzie liczba zamówień wyniosła ponad 2.300 w ciągu zaledwie czterech miesięcy. Po otwarciu nowego punktu DS STORE w Nagoja marka DS dysponuje obecnie w Japonii dwoma punktami DS STORES oraz jednym DS SALON.
Jean-Philippe Imparato, dyrektor marki PEUGEOT: „Ponad milion samochodów sprzedanych do końca czerwca oraz wzrost światowej sprzedaży o 15% oznaczają, że PEUGEOT jest na dobrej drodze do osiągnięcia wyznaczonego celu sprzedaży 2 milionów egzemplarzy w 2017 roku, w tym 45% na rynkach pozaeuropejskich, zgodnie z podjętym zobowiązaniem osiągnięcia poziomu 50% do roku 2020. Do uzyskania tych wyników przyczyniła się cała gama samochodów marki. Portfel zamówień stale rośnie”.
Linda Jackson, dyrektor generalna marki CITROËN: „Nie licząc Chin, gdzie przeprowadzamy reorganizację sieci dystrybucji, światowa sprzedaż marki Citroën wzrosła przede wszystkim za sprawą nowowprowadzonych modeli oraz rekordowej sprzedaży w Europie, największej od 6 lat. Nasza ofensywa w segmencie SUV-ów wzmocni tę dynamikę w drugim półroczu. Do sprzedaży trafią wówczas modele C3 Aircross w Europie oraz C5 Aircross w Chinach”.
Yves Bonnefont, dyrektor marki DS, powiedział: „DS 7 CROSSBACK rozpoczyna drugą generację modeli DS. Odrębna sieć sprzedaży, dystrybucja wielokanałowa, szeroko zakrojony program szkolenia pracowników i partnerów, a także wdrożenie programu dla klientów DS „Only You” świadczą o głębokich zmianach, dzięki którym powstaje francuska marka premium”.
Grupa PSA
Grupa PSA osiągnęła w roku 2016 obroty w wysokości 54 mld euro. Zapewnia użytkownikom wyjątkowe doznania za kierownicą i dostarcza rozwiązań w zakresie transportu indywidualnego oferujących swobodę i przyjemność jazdy klientom na całym świecie. Grupa posiada trzy marki Peugeot, Citroën i DS oraz szeroką ofertę usług transportu indywidualnego i inteligentnego zarządzania, dostępnych pod marką Free2Move, spełniających stale ewoluujące potrzeby użytkowników. Jest również europejskim liderem pod względem niskiej emisji CO2 wynoszącej w 2016 roku średnio 102,4 g/km, a także jednym z pionierów, jeśli chodzi o samochody autonomiczne i zapewniające dostęp do Internetu i usług online. Obecnie na całym świecie jeździ 1,8 mln takich samochodów grupy. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Banque PSA Finance) oraz produkcję wyposażenia samochodowego (Faurecia). Więcej informacji na stronie: grupa-psa.com/fr.
źródło: PSA Polska
Najnowsze komentarze