Po ogłoszeniu udziału w tegorocznym wyścigu 24h Le Mans oraz w wyścigach European Le Mans Series, zespół Signatech-Alpine zaprezentował w Atelier Renault (Paryż) prototyp Alpine, który będzie startował z numerem 36 przez cały sezon 2013.
Powrót Alpine do wyścigów wytrzymałościowych po 35 latach nieobecności, jest elementem procesu wskrzeszania marki przed wprowadzeniem na rynek w 2016 roku przez Société des Automobiles Alpine-Caterham pierwszego modelu seryjnego.
Załoga, która weźmie udział w wyścigu 24h Le Mans, została skompletowana: są to Nelson Panciatici i Pierre Ragues, którzy wystartują we wszystkich wyścigach serii ELMS, oraz Tristan Gommendy, który dołączy do zespołu podczas wyścigu na torze Circuit de la Sarthe.
Pierwsze przejazdy Alpine Nr 36 odbywają w dniach na torze Paul Ricard w Le Castellet w ramach wspólnych jazd testowych przed startami w ELMS.
Blisko 35 lat temu, Alpine-Renault A442B, zwycięzca wyścigu 24h Le Mans z 1978 roku, jechał wzdłuż Pól Elizejskich witany brawami zebranego tłumu, pełnego podziwu dla wyczynu dokonanego przez Jean-Pierre’a Jaussauda i Didiera Pironiego. Dziś również paryska publiczność ma możliwość podziwiania Alpine A442B, ponieważ auto jest jedną z gwiazd zorganizowanej przez Atelier Renault wystawy „No Limit!”, która potrwa do 7. kwietnia.
Od ogłoszenia komunikatu w dniu 5 listopada ubiegłego roku o wskrzeszeniu marki Alpine, pokonujemy kolejne etapy na tej drodze – podkreślił Bernard Ollivier, Prezes i Dyrektor Generalny Société des Automobiles Alpine-Caterham. – Prezentacja tego wspaniałego auta jest kolejnym z nich. Informacja o naszym zaangażowaniu w wyścigi została bardzo pozytywnie przyjęta, zarówno przez fanów Alpine jak i przez cały świat sportów samochodowych. Z niecierpliwością czekamy na dzień, w którym będziemy mogli ujrzeć to auto w akcji.
Reprezentowanie Alpine to powód do wielkiej dumy, ale też i ogromna odpowiedzialność – dodaje Philippe Sinault, Szef Teamu Signatech-Alpine. – Udajemy się na tor wyścigowy Paul Ricard, aby ustawić auto na torze i zabrać się do pracy. Naszym celem jest odegranie kluczowej roli w bardzo wymagającej kategorii LMP2. Wykorzystamy kolejne serie treningów oraz dwa pierwsze wyścigi z serii ELMS w celu przygotowania się do wyścigu 24h Le Mans, który pozostaje kulminacyjną imprezą sezonu.
Kierowcy Alpine Nr 36, łączący młodość z doświadczeniem, również oczekują z najwyższą niecierpliwością na moment, w którym będą mogli zająć miejsce za kierownicą. Do Nelsona Panciatici (24 lata) i Pierre’a Raguesa (29 lat), których udział został potwierdzony w dniu ogłoszenia programu, dołączy Tristan Gommendy (34 lata), który wejdzie w skład załogi podczas wyścigu 24h Le Mans. Ci trzej Francuzi, których łączy fakt odkrycia ich talentu i kształcenia w formułach Renault, w których startują bolidy, mają łącznie na swoim koncie dziesięć startów w największym wyścigu świata. Czwarty francuski kierowca, Paul-Loup Chatain, został wybrany w charakterze kierowcy juniora.
DANE TECHNICZNE ALPINE-NISSAN Nr 36
Podwozie Alpine
Silnik V8 Nissan V8 typ VK45
Moc 500 KM
Paliwo i środki smarne TOTAL
Skrzynia biegów X-Trac sekwencyjna, 6-biegowa
Układ kierowniczy Ze wspomaganiem hydraulicznym
Układ hamulcowy Tarcze karbonowe – Brembo
Opony Michelin
Długość 4610 mm
Rozstaw osi 2870 mm
Szerokość 1995 mm
Masa 900 kg
Maksymalna prędkość 330 km/h
NELSON PANCIATICI
Data i miejsce urodzenia: 26. września 1988 r. w Reims (24 lata)
Pierwsze starty w wyścigach bolidów: 2005 r. (Formuła Renault 2.0)
Pierwsze starty w wyścigach wytrzymałościowych: 2012 r.
Osiągnięcia:
1998-2004: Karting
2005: Debiut w Formule Renault 2.0
2008: Wicemistrz Hiszpanii w Formule 3
2009: Jeden z najmłodszych kierowców serii GP2
2010: Członek zespołu Junior Lotus Racing w formule FR 3.5 WS
2010: Członek KMP Racing Team w formule FR 3.5 WS
2012: Członek zespołu Signatech-Nissan w Mistrzostwach Świata Wyścigów Wytrzymałościowych (WEC) – rekord toru w Fuji 10. miejsce w scratchu podczas wyścigu 24H LE MANS, 4. miejsce w kategorii LMP2, miejsce na podium na torze Silverstone
PIERRE RAGUES
Data i miejsce urodzenia: 10. stycznia 1984 r. w Caen (29 lat)
Pierwsze starty w wyścigach bolidów: 2003 r. (Formuła Renault Campus)
Pierwsze starty w wyścigach wytrzymałościowych: 2006 r.
Osiągnięcia:
2011: ILMC – 5. miejsce w kategorii LMP1
2010: Le Mans Series – zespół Signature Plus kategoria LMP1
Wyścig 24H Le Mans – Zespół Signature Plus
2009: Le Mans Series – 7. miejsce, zespół Signature Plus
2008: Le Mans Series – Grupa Pescarolo Automobiles
Wyścig 24H Le Mans – Grupa Pescarolo Automobiles
2007: International Formula Master – zespół Euronova
Le Mans Series – zespół Paul Belmondo Racing „LMP2”
Pierwszy start w wyścigu 24H Le Mans / Tytuł wybitnego sportowca nadany przez FFSA
2005: Formuła FR 2.0 – zespół „Epsilon” – Mistrzostwa Francji i WSR
2004: Formuła FR 2.0 – zespół „SG Formula” / Tytuł wybitnego sportowca nadany przez FFSA
2003: Formuła Campus
Wicemistrz Francji w Formule Campus Renault Elf
TRISTAN GOMMENDY
Data i miejsce urodzenia: 4. września 1979 r. w Chesnay (34 lata)
Pierwsze starty w wyścigach bolidów: 1999 r. (Formuła Renault)
Pierwsze starty w wyścigach wytrzymałościowych: 2003 r.
Osiągnięcia:
1999: Formuła RENAULT – zespół Mygale – zdobywca 4. miejsca w mistrzostwach i tytułu „Rookie of the year”
2001: Formuła 3 – zespół ASM – 3 razy na pole position i 4 razy na podium
2002: Formuła 3 – zespół ASM – Zwycięzca Pucharu Świata w MACAO.
Mistrz Francji w Formule 3 z 5 zwycięstwami i 10 miejscami na podium.
Rekordowy wynik 10 pole position w Mistrzostwach Francji.
2003: Formuła Renault V6 – zespół SIGNATURE – 6 zwycięstw, 5 razy na podium i 6 rekordów okrążenia.
WYŚCIG 24H DU MANS – Oficjalny kierowca DOME LMP1 – Team Racing for Holland.
8. miejsce w kwalifikacjach. Nie ukończył wyścigu z powodu usterki mechanicznej.
2004: World Series by Nissan – zespół Saulnier Racing – 5 pole position i 6 razy na podium.
2005: World Series by Renault FR 3.5 – zespół KTR – 2 zwycięstwa, 5 razy na podium i 4. miejsce w mistrzostwach.
WYŚCIG 24H LE MANS – zespół WR
2006: GP2 Series – zespół IS SPORT – w 5 wyścigach: 4 razy w pierwszej piątce i rekord okrążenia
2007: Champcar World Series – zespół PKV Racing – 1 pole position, 5 razy w pierwszej piątce, dwa rekordy okrążenia i 6 razy w pierwszej dziesiątce.
2010: WYŚCIG 24H LE MANS – zespół WR Salini – 8. miejsce w klasie LMP2 i zdobywca nagrody „ESCRA”
Kierowca testowy Audi w zespole Joest AUDI R15+.
2011-2012: Kierowca testowy Ligier
2008-2012: Start w wyścigach Superleague Formula w Teamie Francja – Olympique Lyonnais, Girondins de Bordeaux, FC Porto i Galatasaray – 5 zwycięstw i 11 razy na podium.
ZESPÓŁ SIGNATECH
Mogący się poszczycić 22 latami doświadczenia na najwyższym, międzynarodowym poziomie w dziedzinie jednomiejscowych bolidów i 4 sezonami w światowych wyścigach wytrzymałościowych, Team Signatech jest jednym z czołowych graczy światowego sportu samochodowego, mającym na swoim koncie:
– 76 zwycięstw
– 47 pole position
– 472 razy na podium
– 48 rekordów okrążenia
– 15 zdobytych tytułów
Osiągnięcia:
Rekord okrążenia w klasie LMP2 – 6-godzinny wyścig FUJI 2012
2. miejsce w klasie LMP2 – 6-godzinny wyścig w BAHRAJNIE 2012
3. miejsce w klasie LMP2 – 6-godzinny wyścig w BAHRAJNIE 2012
10. miejsce w klasyfikacji scratch w wyścigu 24H Le Mans 2012, 4. miejsce w klasie LMP2
2. miejsce w klasie LMP2 w wyścigu 24H Le Mans 2011, mistrz w klasie LMP2 wyścigu o Międzykontynentalny Puchar Le Mans 2011
Wicemistrz Le Mans Series 2010
Wicemistrz Formuły 3 Euro Series 2011
Wicemistrz Le Mans Series 2011
Mistrz Formuły 3 Euro Series 2010
Zwycięzca World F3 Cup w latach 2003, 2009 i 2010
Zwycięzca FIA European F3 Cup F3 w latach 1999, 2000, 2002 i 2003
Europejski Mistrz Formuły Renault V6 2003
SIGNATECH to również:
2 warsztaty o łącznej powierzchni 2.500 m², dedykowane do obsługi samochodów wyścigowych
Całkowite obroty Grupy SIGNATURE wynoszące 10 milionów EUR
40 zatrudnionych
Biuro projektowe (platforma cyfrowa projektowania prototypów Solidworks)
Wydział produkcji materiałów kompozytowych
Wydział produkcji części mechanicznych
Symulator Ellip6 do szkolenia kierowców i opracowywania programów technicznych (symulator jazdy zamontowany na przegubowej, 6-osiowej platformie z 3 ekranami wizualizacji).
KALENDARZ NA ROK 2013
26/27 marca: Oficjalne testy pucharu ELMS na torze Paul Ricard (Francja)
13 kwietnia: ELMS – Silverstone (Wielka Brytania)
18 maja: ELMS – Imola (Włochy)
9 czerwca: Oficjalne treningi przed wyścigiem 24h Le Mans (Francja)
23 czerwca: Wyścig 24h Le Mans 2013 (Francja)
20 lipca: Red Bull Ring (Austria)
14 września: Hungaroring (Węgry)
28 września: ELMS – Paul Ricard (Francja)
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze