W Polsce w 2014 roku Grupa Renault odnotowała wzrost udziału obydwu marek (Renault + Dacia). Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste miejsce w całym rynku aut osobowych i dostawczych.
Dacia drugi rok z rzędu znalazła się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek, zajmując na koniec 2014 roku 9 pozycję w rankingu samochodów osobowych oraz 10 pozycję w segmencie aut dostawczych.
Obydwie marki Grupy Renault (Renault i Dacia razem) w 2014 roku zarejestrowały 37.755 samochodów (o 5.440 samochodów więcej niż w poprzednim roku), co pozwoliło Grupie przekroczyć 10-procentowy udział w polskim rynku samochodowym (10,1% udziału w rynku). Przy wzroście rynku o 12% w stosunku do 2013 roku marka Renault zanotowała na koniec 2014 roku wzrost o 15%, zajmując 6 miejsce w Polsce z udziałem 6,2%, natomiast Dacia wykazała wzrost sprzedaży aż o 20%, zajmując 3,9% polskiego rynku samochodowego.
Na rynku samochodów osobowych Grupa Renault odnotowała wzrost sprzedaży o 10%. W 2014 roku zarejestrowano 16.149 osobowych samochodów Renault, czyli o ponad półtora tysiąca aut więcej niż w 2013 roku. Liderem sprzedaży w gamie Renault jest model Clio, który znalazł w Polsce 6.131 nabywców łącznie dla Clio i Clio Grandtour.
Liczba rejestracji osobowych Dacii odnotowała wzrost aż o 21%, wykazując sprzedaż 13.054 samochodów osobowych w roku 2014 – aż o 2.241 szt. więcej niż w roku poprzednim.
Dzięki temu w 2014 roku Dacia ponownie znalazła się w pierwszej dziesiątce pod względem sprzedaży samochodów osobowych, zajmując 9. miejsce z 4-procentowym udziałem w tej części rynku. Duster zajął 10 miejsce w rankingu modeli osobowych w Polsce oraz doskonałe 5 miejsce w sprzedaży dla klientów indywidualnych. Duster zajął także 1. miejsce w segmencie SUV na polskim rynku.
Na polskim rynku samochodów dostawczych marki Renault i Dacia łącznie zwiększyły swój udział o 2,5 p.p., sprzedając 8.552 samochody (o 1.672 szt. więcej niż w 2013 roku). Renault zajmuje drugą pozycję na rynku samochodów dostawczych w Polsce z udziałem 14,4%, (6.890 szt. sprzedanych aut dostawczych), a model Master zajmuje na rynku drugie miejsce w sprzedaży w swoim segmencie.
W pierwszej dziesiątce polskiego rynku samochodów dostawczych znalazła się także marka Dacia, której dostawczych modeli zarejestrowano 1662 szt., a model Dokker Van zajął 1. miejsce w segmencie lekkich samochodów dostawczych oraz wysokie 7. miejsce na całym polskim rynku samochodów dostawczych.
Renault od roku 2009 niezmiennie jest liderem rynku samochodów specjalistycznych w Polsce, osiągając na koniec 2014 roku ponad 33% udziału modelu Master w segmencie podwozi do zabudowy na tym specjalistycznym rynku. Do tego sukcesu znacznie przyczynia się sieć stacji PRO+, 18 wyspecjalizowanych punktów sprzedaży i serwisu, dysponujących m.in. parkiem modyfikowanych samochodów pokazowych oraz specjalnym programem obsługowym, kierowanym do firm i klientów – przedsiębiorców.
Dane: CEPIK, rejestracje samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 6t.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze