Sebastien Loeb / Daniel Elena oraz Carlos Sainz / Marc Marti osiągnęli metę odpowiednio na 2 i 5 miejscu w rajdzie, który odbył się w miniony weekend w kraju kwitnącej wiśni. Jednak najważniejsze jest, że w klasyfikacji kierowców „Seb” powiększył przewagę nad rywalami, która wynosi teraz już 30 punktów. Także Carlos Sainz utrzymuje się w ścisłej czołówce z dużymi szansami na podium w końcowej klasyfikacji. Dzięki doskonałemu wynikowi zespołu, Citroën zyskał kolejne 12 punktów i umocnił się na pozycji lidera wśród producentów. Przewaga zespołu wynosi już 35 punktów na 5 rajdów przed zakończeniem sezonu.
Szef zespołu Guy Fréquelin określa Rajd Japonii jako “wyjątkowo trudny i zdradliwy”. Sébastien Loeb rozpoczął bardzo szybkim tempem. Potem, gdy okazało się, że Solberga będzie trudno wyprzedzić, skoncentrował się na obronie 2 miejsca, które w pełni go satysfakcjonowało. Jak zwykle zaimponował nie tylko umiejętnościami, ale także ogromną dojrzałością i zmysłem taktycznym, a jego Xsara spisywała się niezawodnie. “Oczywiście jestem bardzo zadowolony. Po raz trzeci w tym sezonie osiągamy metę na 2 miejscu. Myślę, że jesteśmy w dobrej sytuacji przed nadchodzącymi rajdami. W Rajdzie Japonii podobały mi się odcinki specjalne, chociaż były bardzo wąskie. Nieco trudno było mi przestawić się z wolnego tempa podczas zapoznania z trasą na szybkie podczas rajdu. To był dobry rajd, żeby tylko dojazdówki nie były takie długie.”
Dla Carlosa Sainza rajd był również udany. Hiszpan eksperymentował trochę z ustawieniami, próbując znaleźć optymalne rozwiązanie. Wygrał łącznie 3 OS-y, udowadniając po raz kolejny, że wciąż jest bardzo szybki. Ogromne doświadczenie, a także niezawodność Xsary pozwoliły mu walczyć do ostatniego odcinka o wyższe miejsce. Ostatecznie przegrał czwartą lokatę różnicą zaledwie kilku sekund. “To był bardzo trudny rajd! Na takich odcinkach, jak w Japonii nie można sobie pozwolić na najmniejszy błąd. Dlatego trzeba jechać z pewnym marginesem bezpieczeństwa. Najważniejsze, że nasz zespół po raz kolejny osiągnął znakomity wynik. Jestem dumny i szczęśliwy, że jestem w tym zespole…;”
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA – klasyfikacja kierowców**
1. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) 3 h 43 min 50,6 s
2. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 1 min 13,3 s
3. M. Märtin/M. Park (Ford Focus) + 1 min 43,3 s
4. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 2 min 17,9 s
5. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 2 min 31 s
6. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Peugeot 307) + 7 min 26,2 s
7. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) + 9 min 06,5 s
8. A. Warmbold/G. Price (Ford Focus) + 18 min 14,7 s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA – klasyfikacja producentów**
1. Citroën, 137 pkt
2. Ford, 102 pkt
3. Subaru, 77 pkt
4. Peugeot, 73 pkt
5. Mitsubishi, 17 pkt.<p
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA – klasyfikacja kierowców**
1. S. Loeb, 84 pkt
2. P. Solberg, 54 pkt
3. M. Märtin, 53 pkt
4. C. Sainz, 50 pkt
5. M. Grönholm, 47 pkt
6. F. Duval, 39 pkt
7. M. Hirvonen, 21 pkt
8. H. Rovanperä, 17 pkt
9. J. Tuohino, 16 pkt
10. F. Loix, 7 pkt
11. D. Carlsson, 6 pkt
12. G. Panizzi, 6 pkt
13. C. Robert, 4 pkt
14. M. Stohl, 3 pkt
15. J. Paasonen, 3 pkt
16. H. Solberg, 3 pkt
17. L. Perez Companc, 3 pkt
18. T. Gardemeister, 3 pkt
19. J. Välimäki, 2 pkt
20. A. Ginley, 2 pkt
21. A. Warmbold, 2 pkt
22. M. Campos, 1 pkt
23. O. Burri, A. Vovos i G. Pozzo, 1 pkt
** klasyfikacje tymczasowe, nieoficjalne, do zatwierdzenia przez FIA
Najnowsze komentarze