Już w ten weekend kierowcy zespołu DS Virgin Racing – Jean-Éric Vergne i Sam Bird, ścigać się będą na liczącym 2,44 km torze ulicznym, wytyczonym w centrum Puerto Madero – popularnej dzielnicy Buenos Aires. Zawodnicy przygotowują się na konfrontację z męczącym upałem w środku argentyńskiego lata.
Podczas widowiskowego występu w wyścigu ePrix de Punta del Este, kierowca zespołu DS Virgin Racing – Jean-Éric Vergne – popisał się upartą wspinaczką na coraz wyższe pozycje w stawce, zakończoną zdobyciem pierwszych punktów w tym sezonie. Z kolei Sam Bird zajął trzecie miejsce w kwalifikacjach, jednak z wyścigu głównego musiał się wycofać, z powodu awarii baterii w pojeździe. Obecnie obaj kierowcy przygotowują się do startu w ePrix Buenos Aires, które odbędzie się w sobotę, 6. lutego. Argentyńska runda w kalendarzu Samochodowych Mistrzostw Świata Formuły E zapowiada się jako jeden z najbardziej emocjonujących wyścigów całego roku.
Trasa składa się z dwunastu zakrętów o różnym charakterze – są wśród nich szybkie łuki, ciasne nawroty i szykany. „Trasa w Buenos Aires jest krótka” – wyjaśnia Sam Bird.- „Czasy poszczególnych zawodników będą bardzo zbliżone. Dominują tam wolne zakręty, więc decydujące znaczenie mogą mieć wyjścia z nich i poprzedzające je hamowania”.
Pomimo nie ukończenia wyścigu o ePrix Punta del Este, Bird już wcześniej zdążył pokazać się jako zawodnik konkurencyjny, a do zbliżającego się startu w Buenos Aires podchodzi z optymizmem. „W Argentynie stawimy się jako zespół dobrze przygotowany. Wiemy już dużo na temat tego, co stało się z baterią w Punta del Este. Wyciągnęliśmy wnioski. Czuję się pewnie także dlatego, że rok temu byłem szybki na tej trasie i sądzę, że gdyby nie pechowe zdarzenie podczas pit-stopu, wygralibyśmy tamten wyścig. Ostatecznie zająłem siódme miejsce ale w następną sobotę spodziewam się znacznie lepszego wyniku”.
Zarówno Sam Bird, jak i jego partner z zespołu – Jean-Éric Vergne, skorzystali w Punta del Este z FanBoosta. Awansując podczas wyścigu w Urugwaju o dziesięć pozycji, francuski kierowca wykazał, że zasada ta, stosowana tylko w Formule E (polegająca na tym, że publiczność decyduje poprzez głosowanie, którym zawodnikom przyznać czasowe podwyższenie mocy silnika), naprawdę daje wyraźną przewagę podczas walki.
„Z Buenos Aires mam dobre wspomnienia” – mówi Jean-Éric Vergne.- „Powiedziałbym nawet, że jest to jeden z moich ulubionych torów. W ubiegłym roku miałem tam dobry występ, co tym bardziej motywuje mnie, do nowego sukcesu. Po całej pracy, jaką ekipa techniczna włożyła w udoskonalenia samochodów – o czym wspomniał Sam – pozostaje nam udowodnić, że od czasu dwóch poprzednich wyścigów zrobiliśmy duże postępy”.
„Po rundzie w Urugwaju, zespół skupił się na analizie danych, zgromadzonych podczas niedawnych treningów i startów” – dodaje Alex Tai, dyrektor DS Virgin Racing.- „Sądzimy, że lepiej zrozumieliśmy dynamikę pracy nowych bolidów. Nie mogę się doczekać wypróbowania naszych nowych rozwiązań w Argentynie. Nie możemy natomiast pozwolić sobie na nawet chwilę odpoczynku – co do tego, jestem stanowczy w kierowaniu zespołem. Z wyścigiem w Buenos Aires wiążę wielkie nadzieje i niecierpliwie czekam aż zaprezentujemy efekty naszej pracy”.
Fani mogą rejestrować swoje głosy odnośnie przyznania FanBoosta poprzez oficjalną aplikację, na stronie www.fiaformulae.com/fanboost lub na Twitterze, albo Instagramie, korzystając z hasztagu #Fanboost, a następnie #SamBird lub #JeanEricVergne.
Więcej informacji na temat zespołu DS Virgin Racing Formula E znaleźć można na stronie: http://www.ds-virginracing.com.
Program Samochodowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA 2015-16 – Runda 4, Buenos Aires, Argentyna
piątek 5 lutego 2016
Jazdy testowe – 15:00
sobota 6 lutego 2016
Trening przedkwalifikacyjny 1 – 08:15
Losowanie grup do kwalifikacji – 10:00
Trening przedkwalifikacyjny 2 – 10:30
Kwalifikacje – grupa 1 – 12:00
Kwalifikacje – grupa 2 – 12:10
Kwalifikacje – grupa 3 – 12:20
Kwalifikacje – grupa 4 – 12:30
Super Pole – 12:45
Wyścig – 16:04
Samochodowe Mistrzostwa Świata Formuły E FIA 2015-16 – Klasyfikacja Kierowców
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
punkty |
1 |
9 |
Sébastien BUEMI |
Renault e.Dams |
62 |
2 |
11 |
Lucas DI GRASSI |
ABT Schaeffler Audi Sport |
61 |
3 |
7 |
Jérôme D’AMBROSIO |
Dragon Racing |
28 |
4 |
2 |
SAM BIRD |
DS VIRGIN RACING FORMULA E TEAM |
24 |
5 |
6 |
Loïc DUVAL |
Dragon Racing |
24 |
6 |
23 |
Nick HEIDFELD |
Mahindra Racing Formula E Team |
17 |
7 |
27 |
Robin FRIJNS |
Andretti Formula E Race Team |
17 |
8 |
4 |
Stéphane SARRAZIN |
Venturi Formula E Team |
16 |
9 |
55 |
Antonio FELIX DA COSTA |
Team Aguri |
16 |
10 |
8 |
Nicolas PROST |
Renault e.Dams |
11 |
11 |
21 |
Bruno SENNA |
Mahindra Racing Formula E Team |
10 |
12 |
66 |
Daniel ABT |
ABT Schaeffler Audi Sport |
10 |
13 |
88 |
Oliver TURVEY |
NEXTEV TCR Formula E Team |
8 |
14 |
25 |
JEAN-ERIC VERGNE |
DS VIRGIN RACING FORMULA E TEAM |
6 |
15 |
77 |
Nathanaël BERTHON |
Team Aguri |
4 |
16 |
1 |
Nelson PIQUET JR |
NEXTEV TCR Formula E Team |
4 |
17 |
28 |
Simona DE SILVESTRO |
Andretti Formula E Race Team |
0 |
18 |
12 |
Jacques VILLENEUVE |
Venturi Formula E Team |
0 |
19 |
23 |
Oliver ROWLAND |
Mahindra Racing Formula E Team |
0 |
Samochodowe Mistrzostwa Świata Formuły E FIA 2015-16 – Klasyfikacja Zespołów
Poz. |
Zespół |
punkty |
1 |
Renault e.Dams |
73 |
2 |
ABT Schaeffler Audi Sport |
71 |
3 |
Dragon Racing |
52 |
4 |
DS VIRGIN RACING FORMULA E TEAM |
30 |
5 |
Mahindra Racing Formula E Team |
27 |
6 |
Team Aguri |
20 |
7 |
Andretti Formula E Race Team |
17 |
8 |
Venturi Formula E Team |
16 |
9 |
NEXTEV TCR Formula E Team |
12 |
Marka DS
DS, francuska marka powstała w Paryżu, została oficjalnie założona 1 czerwca 2014 r. Jej deklarowaną ambicją jest odrodzenie tradycji pojazdów klasy premium we francuskim przemyśle samochodowym. Czerpiąc ze skarbnicy francuskiej wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie, marka DS wysuwa na plan pierwszy takie wartości, jak innowacja i elegancja – wyróżniki pierwszego samochodu oznaczonego literami DS, wprowadzonego w roku 1955. Obecna gama modeli DS, zaprojektowanych dla odbiorców pragnących wyrazić poprzez samochód swoją indywidualność, składa się z Nowego DS 3, Nowego DS 3 Cabrio, Nowego DS 4 i DS 4 Crossback, Nowego DS 5, DS 5LS oraz DS 6. Gamę modelową DS wyróżniają wyjątkowy poziom designu, wyrafinowanie sięgające najdrobniejszych szczegółów i jakość doznań w kontakcie z samochodem, jak również materiały klasy premium i zaawansowane rozwiązania technologiczne, takie jak układ napędowy Hybrid4 (hybryda silnika diesla z napędem elektrycznym), dostępny w modelu DS 5. W Europie samochody marki sprzedawane są w punktach nazwanych DS STORE i DS SALON (dedykowanych salonach sprzedaży w ramach sieci CITROËN). Marka posiada również swoją własną sieć punktów sprzedaży w Chinach. W oczach nabywców marka DS reprezentuje obecnie know-how firmy, które wykracza poza sam produkt i obejmuje szereg wyłącznych usług na poziomie premium, świadczonych w szczególności poprzez DS Privilege Club. Od czasu powstania, marka DS sprzedała ponad 600 tys. samochodów.
www.driveDS.com
Grupa Virgin
Virgin jest czołową, międzynarodową grupą inwestycyjną, oraz jedną z najlepiej rozpoznawalnych i najbardziej szanowanych marek na świcie. Założona w roku 1970 przez Sir Richarda Bransona, z czasem Virgin Group zaczęła rozwijać z coraz większym powodzeniem. Firmy Grupy działają w wielu sektorach: od telefonii komórkowej, przez usługi finansowe, muzykę, po turystykę i wypoczynek, podróże oraz zdrowie i rekreację. Obecnie Virgin działa w ponad 50 krajach świata i zatrudnia ponad 55 tys. osób. W roku 2013 grupa uzyskała przychody w wysokości 15 mld funtów (24 mld dolarów).
Samochodowe Mistrzostwa Świata Formuły E FIA
Formuła E jest przełomową serią wyścigową stworzoną przez FIA, jako pierwsza na świecie organizowana wyłącznie dla samochodów o napędzie całkowicie elektrycznym. Reprezentuje ona wizję przyszłości przemysłu samochodowego, służąc jako poligon badawczo-rozwojowy pojazdów elektrycznych, przyśpieszając wzrost publicznego zainteresowania takimi samochodami, i promując zasadę zrównoważonego rozwoju. Jej pierwszy sezon rozpoczął się we wrześniu 2014 r. w Pekinie, a zakończył w czerwcu 2015 r. w Londynie. Wyścigi (11 startów) odbyły się w 10 ważnych miastach, w różnych częściach świata. W serii uczestniczy 10 zespołów, z których każdy wystawia dwóch kierowców. Rywalizacja pomiędzy nimi tworzy jedyny w swoim rodzaju, ekscytujący spektakl wyścigowy, zaprojektowany tak, by wzbudzać zainteresowanie nowego pokolenia publiczności sportowej. Sezon drugi rozpoczyna się w październiku 2015 r. od wyścigu w Pekinie, przy okazji którego seria przyjmuje status „otwartych mistrzostw”, czyli przyznaje zatwierdzonym producentom prawo rozwijania nowych rozwiązań w zakresie układów napędowych. W kolejnych sezonach nastąpią dalsze zmiany w przepisach, umożliwiające producentom skupienie wysiłków na udoskonalaniu technologii baterii.
FIA & Michelin: dzisiejsze partnerstwo dla mobilności jutra
Firma Michelin, będąca oficjalnym dostawcą ogumienia dla Formuły E, jest także – na poziomie międzynarodowym – oficjalnym partnerem prowadzonej przez FIA kampanii Działania na rzecz Bezpieczeństwa na Drogach. Program ten ma na celu wspieranie inicjatywy ONZ, nazwanej Dekada Działań na rzecz Bezpieczeństwa na Drogach, celem której jest ocalenie, w okresie dziesięciu następnych lat, pięciu milionów osób. Program obejmuje działania edukacyjne i kampanię na rzecz bezpieczniejszych dróg, pojazdów i zachowań na drogach na całym świecie.
źródło: DS Automobiles Polska
Najnowsze komentarze