Zimą kierowcy narażeni są na więcej trudnych sytuacji na drodze, więc należy unikać czynników, które mogą dodatkowo przyczynić się do obniżenia bezpieczeństwa jazdy – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. – Należą do nich także elementy ubioru takie jak: buty, kurtki, rękawiczki czy czapki.
Najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie pary butów na zmianę, którą kierowca zakłada przed rozpoczęciem podróży. Buty do jazdy samochodem nie powinny w żaden sposób ograniczać ruchów nogi w kostce, ich podeszwa nie powinna być zbyt gruba czy szeroka, gdyż może spowodować np. jednoczesne naciśnięcie pedału gazu i hamulca. Dodatkowo gruba podeszwa zmniejsza możliwość odczuwania nacisku przenoszonego na pedały. Niebezpieczna jest także śliska podeszwa. Sytuacja, w której np. stopa nagle zsuwa się z pedału hamulca może mieć tragiczne konsekwencje – wyjaśniają trenerzy Szkoły Jazdy Renault. – Buty należy starannie oczyścić ze śniegu i osuszyć, przynajmniej na dywaniku samochodowym.
Nie mniej ważnym elementem ubioru zimą są rękawiczki. Do prowadzenia samochodu nie nadają się wyroby wełniane, bawełniane czy wykonane z innych włókien nieposiadających odpowiedniej przyczepności. Należy też unikać zakupu rękawiczek z jednym palcem i zbyt grubych, gdyż uniemożliwiają odpowiednie i pewne trzymanie kierownicy. Najlepsze do prowadzenia samochodu są skórzane rękawiczki z pięcioma palcami.
Kurtka nie powinna być zbyt gruba, aby nie ograniczać możliwości ruchów kierowcy. Także czapka nie powinna być zbyt duża i gruba, aby nie zsuwała się na oczy. Absolutnie nie wolno prowadzić samochodu w kapturze, który powoduje znaczne ograniczenie pola widoczności – mówią eksperci Szkoły Jazdy Renault. – Kierowca powinien zatrzymać się w bezpiecznym miejscu po rozgrzaniu wnętrza samochodu i dopiero po zdjęciu kurtki, czapki czy rękawiczek kontynuować podróż.
* źródło: Swinton Insurance
Szkoła Jazdy Renault to pierwsza markowa szkoła doskonalenia techniki jazdy Renault na świecie. Szkoła działa na terenie lotniska Warszawa-Bemowo. W ofercie szkoły znajdują się kursy dla klientów indywidualnych i flotowych, program dla kierowców samochodów dostawczych, defensive driving, czyli ćwiczenie techniki jazdy po mieście, kompletne audyty flot samochodowych, kurs eko-jazdy, wykłady z psychologii i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz szkolenia z zakresu pierwszej pomocy. Szkoła dysponuje 50.000 m² powierzchni do ćwiczeń, w tym płytą poślizgową o długości 120 m oraz kręgiem poślizgowym o średnicy 60 m, a także płytami betonowymi do jazdy na trolejach i torem do jazdy terenowej.
Szkoła Jazdy Renault jest członkiem Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego i Polskiego Stowarzyszenia Motorowego.
Szczegóły: www.szkolajazdyrenault.pl
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze