W motogazetkowych testach, ale nie tylko tam, nawet jeśli chwali się za coś Peugeota 3008, to z reguły podkreśla się, że auto nie ma napędu na cztery koła. Nie ma, to prawda. Ale też w tym segmencie wcale nie tak wielu klientów potrzebuje tego rozwiązania. Testy więc w tym względzie bywają przykładem czepiania się ;-)
Korzystając z wolnego dnia chcemy Wam pokazać kilkanaście zdjęć zrobionych w Alpach. Oczywiście we francuskiej ich części. To tam odbyły się zimowe testy Peugeota 3008. Nie zaproszono nas z jakiegoś powodu ;-) ale że za zimą nie przepadam, więc mnie to nie boli.
Testy odbyły się w okolicach Val d’Isere. I zauważcie, że jeżdżono nie tylko po ośnieżonych drogach, ale także poza nimi. I jakoś brak napędu na cztery koła specjalnie nie przeszkadzał.
Nowy Peugeot 3008, to kompaktowy SUV, który wprawdzie ma ceny dość wysokie, ale przekonuje do siebie znakomitym wykonaniem i bogatym wyposażeniem. Zresztą Peugeot sukcesywnie pozycjonuje swoje modele coraz wyżej. Będzie to skutkowało również wyższymi wartościami rezydualnymi, co z kolei jest dość ważne dla wielu osób, nie tylko dla biznesu. A czemu wspominam o biznesie? Nie bez przyczyny – wszak Nowy Peugeot 3008 został Biznesowym SUV-em Roku 2017 we Francji.
Zresztą jak już wykazałem w przeglądzie prasy Peugeot 3008 jest wyraźnie tańszy od np. Volkswagena Tiguana, a jak znam francuskie samochody, to pewnie jest też lepiej wyposażony od niemieckiego rywala. Ceny są więc wcale nie takie wysokie. Może w porównaniu z konkurencją koreańską, czy nawet z Renault Kadjarem faktycznie jest drożej, ale nie jest tak, że Peugeot oferuje najdroższego kompaktowego SUV-a na świecie ;-)
I jak dowiodły testy, zarówno te, z których zdjęcia niżej Wam pokazujemy, jak i te podczas polskiej premiery prasowej, gdy zjeżdżaliśmy ze wzniesienia o sporym nachyleniu porośniętego mokrą trawą, napęd 4×4 naprawdę nie jest tak niezbędny, jak to niektórzy starają się nam wmawiać. A jeśli rzeczywiście go potrzebujecie, to zajrzyjcie do Renault i kupcie Kadjara. Też jest świetny.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze