Znakomity marzec w Czechach dla Peugeota

10
388

Zarówno marzec, jak i cały pierwszy kwartał był dla Peugeota w Czechach znakomity. Sprzedaż nowych aut z kroczącym lwem na masce była rekordowa. W całej „nowożytnej” historii Peugeota w Czechach były tylko dwa lepsze miesiące.

W marcu zarejestrowano w Czechach 1.188 nowych Peugeotów (uwzględniając samochody osobowe i dostawcze). To znakomity wynik, najlepszy w ciągu minionych trzynastu lat i jeden z trzech najlepszych od dwóch dekad. Nic dziwnego, skoro jest to sprzedaż o jedną trzecią większa, aniżeli w marcu 2016 roku.

Peugeot osiągając tak znakomity wynik sprzedaży w marcu wykroił dla siebie 4,17% czeskiego rynku,. Efektem jest szóste miejsce wśród najpopularniejszych marek samochodowych w tym kraju.

Jednocześnie pierwszy kwartał 2017 roku był w Czechach jednym z najlepszych kwartałów od 20 lat. To wszystko dzięki zarejestrowaniu nad Wełtawą 3.031 samochodów francuskiej marki. To o 484 samochody więcej, niż rok wcześniej w tym samym okresie. Oznacza to, że sprzedaż Peugeota wzrosła o 19%. Cały czeski rynek nowych aut urósł w tym okresie o 13,8%. Udział Peugeota w czeskim rynku w ujęciu kwartalnym sięgnął 4,18%. Dodajmy, że na tych 3.031 samochodów złożyło się 2.319 aut osobowych i 712 lekkich pojazdów użytkowych.

A skoro już mowa o użytkowych Peugeotach. Tu wzrost jest jeszcze większy. To był znakomity kwartał dla dostawczaków sygnowanych kroczącym lwem. Ich sprzedaż wzrosła w stosunku do pierwszego kwartału 2016 roku o aż 41%! Nic więc dziwnego, że Peugeot zajmuje szczytowe miejsce w rankingu aut tego typu w Czechach. Najlepiej sprzedającym się dostawczym Peugeotem jest zaś Boxer. Przypomnijmy, że Peugeot Boxer został niedawno uznany najlepszym vanem w Czechach w branży przesyłek kurierskich.

Jest jednak u naszych południowych sąsiadów Peugeot, który sprzedaje się lepiej od Boxera. Znakomity wynik 633 zarejestrowanych egzemplarzy w kwartale osiągnął bowiem Peugeot 2008. Jest nie tylko najlepiej sprzedającym się Peugeotem w Czechach, ale i liderem segmentu małych SUV-ów w tym kraju.

Nieźle sprzedaje się też jego większy brat. W ciągu trzech pierwszych miesięcy br. Czesi zarejestrowali 235 sztuk Nowego Peugeota 3008. Dobrze przyjęty został także duży, biznesowy Van, czyli Traveller – na czeskie drogi wyjechało 100 takich aut w pierwszym kwartale 2017 roku.

Problemem w rozwoju sprzedaży może być jedynie długi czas oczekiwania na zamówiony samochód. To coś, z czym muszą się liczyć chętni na 3008-kę, Travellera, czy wchodzącą właśnie na rynek Nową 5008-kę. Wprawdzie Peugeot zwiększa zatrudnienia, a nawet uruchamia trzecie zmiany, ale i tak na wiele modeli trzeba czekać, co zniechęca niektórych potencjalnych nabywców.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot

Galeria

Dodaj komentarz

10 komentarzy do "Znakomity marzec w Czechach dla Peugeota"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
duszek480
Gość
Cieszy tak dobra sprzedaż Peugeota w Czechach, ale jeśli już jesteśmy przy tej marce to przy okazji chciałem podzielić się ciekawym linkiem. Mianowicie chodzi mi o kupno nowego samochodu przez popularnego Waldka – Moto Doradcę. Jeden z najbardziej znanych youtuberów motoryzacyjnych w naszym kraju postanowił przesiąść się z Laguny III Coupe do kolejnego „Francuza” czyli Peugeota 3008. Jak się okazuje będąc znanym dziennikarzem można w Polsce kupować samochód bez stereotypowego myślenia :) Najbardziej zaciekawiła mnie jednak argumentacja dotycząca jakości wnętrza, gdzie autor mówi o tym, że Peugeot dosłownie zdeklasował w tym aspekcie Audi Q2. Z tego co pamiętam „Auto Świat”… Czytaj więcej »
Maruda
Gość

Kolejny entuzjastycznie nastawiony człowiek – zdaje się, że tutaj pisał w podobnym tonie pan Jędrzej w pierwszym teście nowego 3008

Szok
Gość

To co, jak się właśnie dowiedziałem, odwalił peugeot z polskimi klientami woła o pomstę do nieba… Peugeot potraktował Polskę jako mało wartego śmiecia, olał ją ciepłym moczem i płunął w twarz. Wycofali z Polski wersje 3008 z silnikiem 2.0 150 KM bo w Europie był na niego duży popyt… Za taką akcję skreslilbym peugeota z listy potencjalnych samochodów do zakupu.

Piotr
Gość

Zamiast pompować się w smutnym, patriotycznym tonie, po prostu zaczerpnij informacji w salonie. No chyba, że nie zamierzasz kupować i tylko tak sobie bijesz pianę. Dostępność może być ograniczona, ale na pewno nie wycofana. Składa się na to kilka czynników, ale i tak nie zrozumiesz, bo pewnie jeszcze się wycierasz. A wiesz może chociaż skąd biorą się auta w salonie? Dilerzy muszą je kupić za gotówkę! Nie ma terminów płatności. To chyba lepiej jak auta jeżdżą po Europie, niż mają stać w polskich salonach.

Adam
Gość

Co na swoje usprawiedliwienie ma Peugeot Polska? Czechy to kraj mniejszy, teoretycznie niewiele bogatszy, a co najważniejsze mający swoją markę – Skodę. I w takich warunkach 6 miejsce, a w Polsce poza pierwszą 10…
Że niby Peugeot za drogi? BMW jest w pierwszej 10. Ze ludzie nie lubia francuskich? Renault jest na 6 miejscu.
Nie wiem jakie układy mają dyrektorzy tej marki z zarządem we Francji, ale ich działania to jakiś żart. W normalnej firmie zostali by już dawno zwolnieni.

Slawo
Gość

3008 po 3 miesiącach nie jest nawet w pierwszej 30-tce… mam wrażenie, że celowo ceny zawyżone oraz brak reklamy właśnie z powodu popytu na zachodzie.

Michał Z.
Gość

Całkiem możliwe. Ja kolejny raz powiem- mieszkając w dużym mieście + jeżdżąc trochę poza nim w trasach nie widziałem jeszcze na drodze nowego 3008, natomiast wszelkie inne nowości typu Toyota C-HR i cuda by VAG (Ateca, nowy Tiguan) widuję dość często. Mam nadzieję, że PSA szybko ogarnie duży popyt na 3008 i ruszą u nas szybko z promocją. Bo niestety, jakby świetny nie był to model, to konkurencja nie śpi i za 2- 3 lata może już nie być efektu wow i nie będzie czego promować.

Adam
Gość

Na słaby wynik składa sie pewnie też dlugi czas oczekiwania. W statystykach liczą sie rejestracje, a nie zebrane zamówienia. Jak byłem jakos w grudniu w salonie, to termin odbioru 3008GT był ponoć przewidziany na czerwiec.
Co nie zmienia faktu ze brakuje promocji tego auta.

Slawo
Gość

W tej chwili czas oczekiwania 4 miesiące, ale w salonach stoi sporo gotowców.

pawelhks
Gość

„W tej chwili czas oczekiwania 4 miesiące, ale w salonach stoi sporo gotowców.”
Dwa lata temu czekalem 4 miesiace na C4GP. Strasznie dluuugie te 4 miesiace byly, zwlaszcza, ze na poczatku bylo info, ze bede czekal tylko 2.

wpDiscuz