Sébastien Loeb, Daniel Elena i Citroën Xsara WRC odnieśli trzecie z rzędu zwycięstwo w Rajdzie Niemiec. Druga załoga zespołu Citroen-Total – Carlos Sainz / Marc Marti zajęła doskonałe trzecie miejsce. Tegoroczny Rajd Niemiec przejdzie do historii jako impreza, podczas której panowały niezwykle trudne, zmienne warunki atmosferyczne. Zwłaszcza dwa pierwsze etapy stały pod znakiem ulewnych deszczy, które ogromnie utrudniały życie kierowcom i zespołom. Samochody Citroën Xsara WRC wygrały 9 spośród 24 odcinków specjalnych, prowadząc nieprzerwanie od startu do mety.
Sébastien Loeb, który z racji bliskości swej rodzinnej Alzacji miał w Rajdzie Niemiec wielu kibiców, nie potrafił odpowiedzieć na pytanie, które z 3 zwycięstw uważa za najcenniejsze: “W roku 2002 było to moje pierwsze, niezapomniane zwycięstwo w karierze. W zeszłym roku wygrałem po niezwykle zaciętej walce. Natomiast dzisiejsze zwycięstwo przyszło po walce w najtrudniejszych warunkach” mówił z uśmiechem szczęśliwy Sebastien. “Trzy zwycięstwa pod rząd w Rajdzie Niemiec, ale żadne z nich nie przyszło łatwo!” A przyczyna tych 3 kolejnych sukcesów? “W tym rajdzie trzeba jechać bardzo szybko i jednocześnie kontrolować sytuację. Trzeba wykazać się wyjątkową odpornością nerwową. W tym roku nawet zdwojoną. No i trzeba zachować spokój w tak niezwykle trudnych warunkach…” A czy ogromna przewaga nad rywalami w klasyfikacji daje liderowi pewien komfort? “Sytuacja w tabeli jest dla nas bardzo dobra” – powiedział Sebastien Loeb. “Ale dopóki walka o tytuł się nie zakończy, nie możemy sobie pozwolić nawet na moment dekoncentracji…”
Rajd Niemiec nie należał do tej pory do ulubionych imprez Carlosa Sainza. Czy to trzecie miejsce zmieniło nastawienie Hiszpana? “Prawie!” powiedział z uśmiechem El Matador. “To trzeci z kolei rajd, który kończymy na podium, dzięki wspaniałej pracy całego zespołu, a także dzięki naszej woli walki i determinacji. Jesteśmy teraz na 3 miejscu w mistrzostwach. To powód do satysfakcji. Cieszy mnie także, że wciąż jestem w stanie walczyć z młodszymi rywalami …”
“To zwycięstwo nie przyszło łatwo” powiedział Guy Fréquelin. “Jeden błąd w doborze opon mógł przekreślić cały wysiłek. Nasi kierowcy spisali się wspaniale i nie popełnili żadnego błędu podczas rajdu, wykazując się wielką dojrzałością. Pokazaliśmy, że na asfaltach jesteśmy bardzo szybcy. Mamy doskonałą sytuację punktową w obydwu klasyfikacjach i mocno wierzymy w końcowy sukces, ale przed nami jeszcze daleka droga!”
Firmy Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS oraz Citroën Financement są partnerami zespołu Citroën-Total w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA.
Zwycięzcy odcinków specjalnych*
Etap 1. OS 1: Carlos Sainz (Citroën Xsara) – OS 2 i 3: François Duval (Ford Focus) – OS 4, 5, 6, 7 i 8: Sébastien Loeb (Citroën Xsara).
Etap 2. OS 9: czas uznaniowy – OS 10: F. Duval – OS 11: Markko Märtin (Ford Focus) – OS 12: czas uznaniowy – OS 13: Armin Schwarz (Skoda Fabia) – OS 14: S. Loeb – OS15: Freddy Loix (Peugeot 307) – OS16: S. Loeb – OS17: Cédric Robert (Peugeot 307).
Etap 3. OS 18: F. Loix – OS 19: F. Duval – OS 20: C. Robert – OS 21, 22 i 23: F. Duval – OS 24: S. Loeb.
Klasyfikacja generalna Rajdu Niemiec (OMV ADAC Rallye Deutschland)**
S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 4 h 01 min 57,4 s
F. Duval/S. Prevot (Ford Focus) + 29,1 s
C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 1 min 09,5 s
M. Märtin/M. Park (Ford Focus) + 2 min 40,4 s
C. Robert/G. Bedon (Peugeot 307) + 3 min 30,1 s
F. Loix/S. Smeets (Peugeot 307) + 4 min 06 s
T. Gardemeister/P. Lukander (Skoda Fabia) + 5 min 44,2 s
M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) + 6 min 41,1 s
S. Sarrazin/P. Pivato (Subaru Impreza) + 6 min 58,9 s
A. Bengué/C. Escudero (Peugeot 206) + 10 min 26,7 s …
* Wyniki zawodników, którzy wystartowali dzięki systemowi SupeRally, pomimo nieukończenia poprzedniego etapu nie są brane pod uwagę w niniejszych statystykach.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA – klasyfikacja producentów**
Citroën, 125 pkt
Ford, 96
Subaru, 67
Peugeot, 65
Mitsubishi.
17. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA – klasyfikacja kierowców**
S. Loeb, 76 pkt
M. Märtin, 47
C. Sainz, 46
P. Solberg, 44
M. Grönholm, 42
F. Duval, 39
M. Hirvonen, 19
J. Tuohino, 16
H. Rovanperä, 14
F. Loix, 7
** klasyfikacje tymczasowe, nieoficjalne, do zatwierdzenia przez FIA
Najnowsze komentarze